• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-11-21 11:20:15 följande:
    Tack så himla mycket för pepp. Man vet ju rent praktiskt att det bara är att vänta men ibland känner man sig helt neurotisk ... haha. I dag känns det lite lättare och jag tar nya tag mot ett plus !! Stort lycka till alla ni andra !!!!
    Vet hur det är...tycker jag har värsta menskänningarna idag...den ska komma som tidigast på fredag, men känns som nu...så får väl bara vänta och se vad som händer. Fryser och känner mig allmänt nere...blä. Vill bara hem, hämta barnen och mysa hemma. 
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2016-11-20 19:25:37 följande:
    Fattat det som jag hade extrem otur, men fått slåss för att bli tagen på allvar...så många besök för att få sista op, åkte in med akuta blödningar som rann ner i skorna och rann över...helt galet.

Jag kommer testa tidigt, börjar på tisdag. För OM jag är gravid måste jag börja med Lutinus direkt
    har du kunnat hållad ig från att testa? 

Lycka till imorrn isf:)
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2016-11-21 21:25:04 följande:

har du kunnat hållad ig från att testa? 

Lycka till imorrn isf:)

Jadå, känns just nu meningslöst inför test i morgon. Så säker på mens denna gången tyvärr, brukar normalt inte ge upp så här tidigt. Men har ju vart gravid 4 ggr så vet ju hur det brukar kännas innan...

Vi får se i morgon :)
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2016-11-21 21:32:46 följande:
    Jadå, känns just nu meningslöst inför test i morgon. Så säker på mens denna gången tyvärr, brukar normalt inte ge upp så här tidigt. Men har ju vart gravid 4 ggr så vet ju hur det brukar kännas innan...

Jag minns knappt första gången och de andra ggr hann jag knappt testa innan det blev mf. 
    Enda nu är molvärk ovanför blygdbenet, vilket jag inte brukar ha men det lan ju lika gärna vara nåt annat.. 

Ha en bra kväll..
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2016-11-21 21:37:44 följande:

Jag minns knappt första gången och de andra ggr hann jag knappt testa innan det blev mf. 

Enda nu är molvärk ovanför blygdbenet, vilket jag inte brukar ha men det lan ju lika gärna vara nåt annat.. 

Ha en bra kväll..

Har med lite molvärk över blygdbenet. Ha en fin kväll du med! Så får vi se om jag vågar testa i morgon..
  • pimpim78
    Nykär15 skrev 2016-11-21 21:46:21 följande:
    Har med lite molvärk över blygdbenet. Ha en fin kväll du med! Så får vi se om jag vågar testa i morgon..
    Håller tummarna för dig i morgon !!!
  • GrönaDruvan
    Nykär15 skrev 2016-11-21 21:32:46 följande:

Måste flika in här....skriver ju inte så mycket här längre, men följer er!
    När jag blev gravid i mars hade jag massa symptom och visste nästan att jag var gravid innan jag testade...samma i september... Nu när jag blev gravid kände jag ingenting! Var helt hundra på att det inte tagit sig, drack t.o.m massa vin innan bim vilket jag aldrig gör annars, men så toksäker va jag på att det inte tagit sig! Men vad fel jag hade! Nu sitter jag ju här i vecka 8 och mår aldeles förträffligt....dåligt
    Ville bara ge dig lite hopp! Lycka till! Håller tummarna att det tagit sig!
  • bluebird6
    GrönaDruvan skrev 2016-11-21 22:51:11 följande:
    När jag blev gravid i mars hade jag massa symptom och visste nästan att jag var gravid innan jag testade...samma i september... Nu när jag blev gravid kände jag ingenting! Var helt hundra på att det inte tagit sig, drack t.o.m massa vin innan bim vilket jag aldrig gör annars, men så toksäker va jag på att det inte tagit sig! Men vad fel jag hade! Nu sitter jag ju här i vecka 8 och mår aldeles förträffligt....dåligt
    Vad härligt! 
    underbart att kunna flytta fokus till "Gravid" :) 

vet du hur det går för trådstartaren? såg lite snabbt att det var ett plus där med va för ett tag sedan? 

roligt för oss andra att veta att det faktiskt går fast man inte är 25+ längre ;) 

Lycka till!!
  • GrönaDruvan
    bluebird6 skrev 2016-11-22 07:05:36 följande:
    Vad härligt! 
    underbart att kunna flytta fokus till "Gravid" :) 

vet du hur det går för trådstartaren? såg lite snabbt att det var ett plus där med va för ett tag sedan? 

roligt för oss andra att veta att det faktiskt går fast man inte är 25+ längre ;) 

Lycka till!!
    Nä, vet faktiskt inte hur det går för TS..
    Eftersom jag haft två missfall ganska tätt nu, så är jag ju väldigt orolig denna gången också, men med tanke på hur jag mår så borde det ju vara större chans att ärtan stannar känns det som.. Vi får se!
  • InaLo
    GrönaDruvan skrev 2016-11-21 22:51:11 följande:

Vad skönt att det går bra. Du får smitta oss andra med lite bebislusker!

Här kom jäddrans surtanten i dag! Har varit beträdd på det eftersom tempen har sjunkit de senaste dagarna. Känner mig lite nöjd ändå över att tempen varit högre denna månad en tidigare månader och att mensen kom 1 dag senare. Gillar att det är 26 dagar och inte 25dagar. Har tidigare haft 27 dagar och en minskning tyder ju på att äggen är av något sämre kvalitet. Att det blir lite längre tyder ju på att äggen stärks.(enligt vad jag läst)

Känns som att omläggning på kosten gör någon nytta. De säger att det tar 90-150 dagar att ge effekt och nu har jag ätit så i 90 dagar. Nu håller jag i alla mina tummar och tår att det blir något av detta försöket.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.