• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • pimpim78
    InaLo skrev 2016-11-13 12:28:29 följande:

Äl + 6 i dag. Blir väl test på torsdag fredag. Hur går det för er andra.

Vi ligger hyfsat lika jag är ovitrelle spruta +4.  Än så länge alldeles för tidigt att testa men snart bör nog sprutan vara ute ur kroppen. Tänkte börja testa på ons för att se att den går ur kroppen ordentligt för att sen kunna testa för grav.
    Har dock en dålig känsla den här månaden, kan inte riktigt förklara varför. MEn de säger att ägget skall släppa 36 timmar efter sprutan, jag tog den på ons kväll kl 20:30 och när jag inseminerades på fredag kl 12 hade den fprtfarande inte släppt. Det är 39 timmar senare.
    Vet inte hur exakt detta räknas men hoppas såklart till månen och tillbaka men nåntng säger att det inte gått vägen.
    Trist med en sån känsla innan man ens fått börja testa........
  • Nykär15
    InaLo skrev 2016-11-13 17:14:43 följande:

Skönt att äl äntligen kom. Tråkigt om du behövt vänta till nästa månad.

Tack, jätteskönt men oväntat! Men hann iaf sexa tre ggr innan ägget släppte. Trodde först det var mensvärk men kändes mer som äl, fick en chock när teststrecket till och med var starkare än kontrollstrecket, aldrig hänt innan! Slemhinnan bör ju iaf vara tjock och fin, byggts i 28 dagar ju.

Ville se först att testen blev svagare igen då jag kan ha rätt starka äl-test före mens men då hade de ju stannat kvar uppe i styrka. Så nu vågar jag tro på att det faktiskt var äl :)

Bara vänta och se nu!
  • InaLo
    pimpim78 skrev 2016-11-13 17:24:32 följande:

Vi ligger hyfsat lika jag är ovitrelle spruta +4.  Än så länge alldeles för tidigt att testa men snart bör nog sprutan vara ute ur kroppen. Tänkte börja testa på ons för att se att den går ur kroppen ordentligt för att sen kunna testa för grav.

Har dock en dålig känsla den här månaden, kan inte riktigt förklara varför. MEn de säger att ägget skall släppa 36 timmar efter sprutan, jag tog den på ons kväll kl 20:30 och när jag inseminerades på fredag kl 12 hade den fprtfarande inte släppt. Det är 39 timmar senare.

Vet inte hur exakt detta räknas men hoppas såklart till månen och tillbaka men nåntng säger att det inte gått vägen.

Trist med en sån känsla innan man ens fått börja testa........

Har spermierna varit frysta? Då lever de väl inte lika länge.

Här går man och känner efter hela tiden. Allt man känner funderar man på om det kan vara en gravsymtomen.

Har två tjejer födda i juli och det skulle vara så mysigt med en till junibebis.

Märkte att även denna gången om det skulle bli något så skulle det bli juli. Även förra gången. Eftersom jag har en cykel på 25 dagar så hamnar det nu på slutet av juli oc förra gången i början av juli.
    Nykär15 skrev 2016-11-13 17:39:12 följande:

Tack, jätteskönt men oväntat! Men hann iaf sexa tre ggr innan ägget släppte. Trodde först det var mensvärk men kändes mer som äl, fick en chock när teststrecket till och med var starkare än kontrollstrecket, aldrig hänt innan! Slemhinnan bör ju iaf vara tjock och fin, byggts i 28 dagar ju.

Ville se först att testen blev svagare igen då jag kan ha rätt starka äl-test före mens men då hade de ju stannat kvar uppe i styrka. Så nu vågar jag tro på att det faktiskt var äl :)

Bara vänta och se nu!

Menar du att om man har tidig äl att slemhinnan kanske inte hinner byggas upp?
  • pimpim78
    InaLo skrev 2016-11-13 19:53:56 följande:

Här går man och känner efter hela tiden. Allt man känner funderar man på om det kan vara en gravsymtomen.

Har två tjejer födda i juli och det skulle vara så mysigt med en till junibebis.

Märkte att även denna gången om det skulle bli något så skulle det bli juli. Även förra gången. Eftersom jag har en cykel på 25 dagar så hamnar det nu på slutet av juli oc förra gången i början av juli.
    Nykär15 skrev 2016-11-13 17:39:12 följande:

Bara vänta och se nu!

Menar du att om man har tidig äl att slemhinnan kanske inte hinner byggas upp?
    Nä de har inte varit frysta, direktleverans samma dag och sen in i tvätten innan de fick simma in ... haha.
    Längtar efter att få börja testa !! Håller en tumme för Julibebisar !!
  • InaLo
    pimpim78 skrev 2016-11-13 23:23:15 följande:

Nä de har inte varit frysta, direktleverans samma dag och sen in i tvätten innan de fick simma in ... haha.

Längtar efter att få börja testa !! Håller en tumme för Julibebisar !!

Då är det väl inga problem. Då ska dom väl leva i 3-5 dygn. Men förstår dig. Vi hade mys söndag morgon och äl måndag kväll. Det kändes som många timmar även om jag vet att det gott räcker.
  • Nykär15
    InaLo skrev 2016-11-13 19:53:56 följande:

Märkte att även denna gången om det skulle bli något så skulle det bli juli. Även förra gången. Eftersom jag har en cykel på 25 dagar så hamnar det nu på slutet av juli oc förra gången i början av juli.Menar du att om man har tidig äl att slemhinnan kanske inte hinner byggas upp?

Nej så behöver det inte vara, men kan vara. Jag hade ju lite strul med min efter skrapning och hysteroskopi så har fått extra östrogen för att hjälpa den byggas. Men normalt har jag äl på dag 12 och har ju varit gravid 4 ggr så skakig inte vara nån fara.

Men detta är bara andra cykeln med äl sen allt hände så känns ändå bra den tog lite tid på sig...

Nu håller jag tummar o tår <3
  • Tvilling73

Hade glad gubbe på ÄL testet 
    onsdag torsdag fredag, även mys dessa kvällar.
    Lördag va vi bortbjuden och tog ett test på söndag bara för att. Och då va den glada gubben borta. Tanken va att vi skulle mysa igår också men vi va för trötta helt enkelt.

Så nu min fundering. Missade vi allt för att vi inte orkade igår. Hade det varit "någon idé"

Jag är kass på sånt här eftersom grabben blev till på första försöket så har jag aldrig behövt fundera osv.

Och eftersom min mens inte är som en klocka. När borde jag kunna testa??

• hannis

Idag fyller jag 38 år så jag passar ju in här nu. Bim idag också och negativt gravtest så nytt försök nästa månad. Är lite bekymrad över jobbet. Fick reda på i fredags att jag förmodligen kommer ha chansen till ett nytt jobb. Massor av mer betalt och en chefsposition. Passar ju sådär så att komma redan efter några månader kanske och säga att man är gravid... Hur skulle ni tänka? Jag blir ju liksom inte yngre precis och vill så gärna ha ett barn till. Men vill väldigt gärna ha det här jobbet också. 

• Tvilling73
    hannis skrev 2016-11-14 09:50:56 följande:

Idag fyller jag 38 år så jag passar ju in här nu. Bim idag också och negativt gravtest så nytt försök nästa månad. Är lite bekymrad över jobbet. Fick reda på i fredags att jag förmodligen kommer ha chansen till ett nytt jobb. Massor av mer betalt och en chefsposition. Passar ju sådär så att komma redan efter några månader kanske och säga att man är gravid... Hur skulle ni tänka? Jag blir ju liksom inte yngre precis och vill så gärna ha ett barn till. Men vill väldigt gärna ha det här jobbet också. 

Jag skulle hoppa på tåget. 
    Vi har försökt nu sedan april och ingen bebis än. Så även om det blir inom en snart framtid så hinner du ju arbeta in dig ett tag iallafall!!
  • InaLo
    hannis skrev 2016-11-14 09:50:56 följande:

Grattis på födelsedagen,!

Tycker absolut att du ska ta den. Det blir Jväldigt surt om du inte tar den och en graviditet dröjer. Att vänta med ett barn är ju inte så smart när man är 38år. Du får nog allt lov att vara lite egoistisk här.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.