• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Nykär15

Ok, första besöket för missfallsutredning igår. UL såg bra ut, fina slemhinnor och äggstockar med många blåsor. Dock hade äl inte varit fullt ut denna månaden :( så behöver inte vänta på annat än mens nu...

Tog AMH-prov (kolla äggreserven), killen fått tid för att lämna spermaprov.

Dag 2-4 i nästa cykel tas följande prover: FSH, LH, prolaktin, TSH och Östradiol.

Fått utskrivet Letrozol, Gonal F, E-vitamin, Trombyl och Lutinus till nästa cykel. Börjat med Trombylen redan nu.

Känns så himla bra! De tyckte inte vi skulle tappa mer tid, så all in nu!

• AM78
    Nykär15 skrev 2016-11-02 14:36:27 följande:

Ok, första besöket för missfallsutredning igår. UL såg bra ut, fina slemhinnor och äggstockar med många blåsor. Dock hade äl inte varit fullt ut denna månaden :( så behöver inte vänta på annat än mens nu...

Tog AMH-prov (kolla äggreserven), killen fått tid för att lämna spermaprov.

Dag 2-4 i nästa cykel tas följande prover: FSH, LH, prolaktin, TSH och Östradiol.

Fått utskrivet Letrozol, Gonal F, E-vitamin, Trombyl och Lutinus till nästa cykel. Börjat med Trombylen redan nu.

Känns så himla bra! De tyckte inte vi skulle tappa mer tid, så all in nu!

Så skönt att vara på gång och att man känner att det händer något.

Jag tar också trombyl och lutinus den är vidrig då man måste ta den 3 ggr/ dag och den smälter och kommer ut som grynig flytning men men vad gör man inte. Lycka till.! Själv fick jag pluss idag och hoppas innerligt att det inte ska sluta med mf den här gången!
  • Nykär15

Wow grattis!

Hur länge tog du dessa mediciner innan du fick plus?

Jag tar gärna kladdet om det ger oss en liten <3

AM78 skrev 2016-11-02 14:49:01 följande:

Så skönt att vara på gång och att man känner att det händer något.

Jag tar också trombyl och lutinus den är vidrig då man måste ta den 3 ggr/ dag och den smälter och kommer ut som grynig flytning men men vad gör man inte. Lycka till.! Själv fick jag pluss idag och hoppas innerligt att det inte ska sluta med mf den här gången!

• AM78
    Nykär15 skrev 2016-11-02 15:12:03 följande:

Wow grattis!

Hur länge tog du dessa mediciner innan du fick plus?

Jag tar gärna kladdet om det ger oss en liten <3

Tack! :)

Trombyl har jag tagit sedan min mf utredning i september. Lutinus började jag ta nu efter senaste Äl och tänkte ta fram till min mens och om den kom tänkte jag sluta för att börja om vid nästa Äl. Det pga att jag bara tar den för att försöka stödja graviditeten. Jag blir väldigt lätt gravid men att behålla har varit mitt problem.

Mitt mf var i slutet på aug början på september och sedan fick jag min mens i början på okt så det kan ju gå fort. Hur många mf har ni haft?
  • Nykär15
    AM78 skrev 2016-11-02 15:53:01 följande:

Tack! :)

Trombyl har jag tagit sedan min mf utredning i september. Lutinus började jag ta nu efter senaste Äl och tänkte ta fram till min mens och om den kom tänkte jag sluta för att börja om vid nästa Äl. Det pga att jag bara tar den för att försöka stödja graviditeten. Jag blir väldigt lätt gravid men att behålla har varit mitt problem.

Mitt mf var i slutet på aug början på september och sedan fick jag min mens i början på okt så det kan ju gå fort. Hur många mf har ni haft?

Vi har haft två MF, ett tidigt och ett i v 13(fostret dog 12+2)

Så Lutinus blir det fram till mens här med, och fortsätta vid ett plus, annars pausa till efter nästa äl igen. Vid plus fortsätta till efter v 12 och sedan sakta trappa ner.

Känns då bra få så mycket hjälp nu!
  • Anonym (Jessica)

Någon mer som räknar ner till bim? Jag har bim om en vecka, molvärken började idag. Tänkte testa på onsdag, inte för att jag tror det tagit sig, vi hade bara sex en gång vid ägglossningen, men vill veta i tid med tanke på progesteronkrämen, vill inte att den ska störa menscykeln.

• Anonym (Jessica)
    mammsen79 skrev 2016-11-01 16:47:32 följande:

Är orolig o lite ledsen. fick min mens igår men hade positivt graviditetstest för snart 1vecka sedan. Kan man ha mens i samband med graviditet? Eller är det missfall? Inga klumpar är det utan bara riklig mens ????Ska göra om testet när blödningen avtagit. Suck

Vad jobbigt! Jo visst kan man ha blödningar som påminner om mens när man är gravid utan att något är fel. Gör så att du tar ett nytt test framöver. Jag har inte blött klumpar vid tidigt missfall, utan det har varit som en riklig mens. Men en väninna till mig blödde minst lika mycket som jag i tidig graviditet, och det var inget missfall. Det är så svårt att veta. Håller tummarna för att allt går bra!
  • AM78
    Anonym (Jessica) skrev 2016-11-03 21:33:24 följande:

Någon mer som räknar ner till bim? Jag har bim om en vecka, molvärken började idag. Tänkte testa på onsdag, inte för att jag tror det tagit sig, vi hade bara sex en gång vid ägglossningen, men vill veta i tid med tanke på progesteronkrämen, vill inte att den ska störa menscykeln.

Det är en evig väntan. Jag har Bim på lördag men fick mitt pluss igår. Men nu väntar jag på ett starkare plus så det känns bättre, sen väntar man på att ta sig igenom dom evighetslånga första kritiska veckorna.

Blev gravid i juli som slutade i mf i slutet på aug. Den gången hade vi bara sex en gång under ÄL den här gången två. Så det behöver inte betyda något hur många gånger det blev
  • Anonym (Jessica)
    AM78 skrev 2016-11-03 22:11:54 följande:

Det är en evig väntan. Jag har Bim på lördag men fick mitt pluss igår. Men nu väntar jag på ett starkare plus så det känns bättre, sen väntar man på att ta sig igenom dom evighetslånga första kritiska veckorna.

Blev gravid i juli som slutade i mf i slutet på aug. Den gången hade vi bara sex en gång under ÄL den här gången två. Så det behöver inte betyda något hur många gånger det blev

Åh, grattis! Den här gången går det säkert vägen! Men ja, det är långa veckor i början när man plussat. Jag fick mf i september. Nä, egentligen så räcker det ju faktiskt med en gång under ägglossningen!
  • pimpim78

I dag var jag på besök på sophiahemmet och startade i dag med letrozol. Torsdag nästa vecka åter för kontroll och förhoppningsvis få ta min ovitrelle spruta samma dag. Då blir det insemination på lördagen.
    Hoppas så himla mycket på att det skall gå vägen den här gången.
    Någon som vet om man får mysa hemma samtidigt alltså dagarna innan och efter själva inseminationen eller om de brukar vilja att man endast hoppas på inseminationen ?
    Glömde fråga om det i dag ......

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.