• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • GrönaDruvan
    anna7607 skrev 2016-10-31 21:29:59 följande:
    Två missfall här med. Senaste va på bröllopsresan 15maj... bara å kämpa så länge man orkar
    Beklagar...fy vad jobbigt att få missfall på sin bröllopsresa
    Skulle det skita sig denna gången också har vi bestämt oss för att göra en missfallsutredning privat. Är det något ni funderat på?
  • mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-31 21:20:01 följande:

Jag är i vecka 4+1 idag...men åh vad jag önskar det kunde vara 12+1

Har du blödit något mera?
  • anna7607
    GrönaDruvan skrev 2016-10-31 21:49:09 följande:

Skulle det skita sig denna gången också har vi bestämt oss för att göra en missfallsutredning privat. Är det något ni funderat på?

Gången innan va det på julafton... jag har varit och kollat och finns inget fel. Det är åldern som gör det. Äggkvaliten blir sämre så de är bara kämpa på tills de vill sig. Vi har ju barn båda två sen innan så utredning privat om man orkar. 18 försök å två missfall det tar lite på psyket.
  • InaLo
    GrönaDruvan skrev 2016-10-31 19:46:10 följande:

Idag såg testet ut såhär...stämmer bra med tiden...

Varenda toabesök är ångest framkallande, tror hela tiden det ska komma blod.

Tänk om jag har sådan tur att denna ärta väljer att stanna... Vad lycklig jag skulle bli!

Det ser Ju bra ut! Värkar som om hormonerna går upp. Håller tummarna för dig!
  • Nykär15
    GrönaDruvan skrev 2016-10-31 19:46:10 följande:

Idag såg testet ut såhär...stämmer bra med tiden...

Varenda toabesök är ångest framkallande, tror hela tiden det ska komma blod.

Tänk om jag har sådan tur att denna ärta väljer att stanna... Vad lycklig jag skulle bli!

Men åh! Det ser ju väldigt lovande ut! Har du bokat nåt VUL framöver för att kolla så det är riktigt därinne?
  • Nykär15
    GrönaDruvan skrev 2016-10-31 21:49:09 följande:
    Jag ska börja min privata missfallsutredning idag, spännande och nervöst. Har med två missfall i bagaget nu och får inte nån vidare hjälp av landstingen förrän jag haft tre..men snart 40 år så vill inte vänta på ett tredje om det går att slippa så går privat direkt nu. 
  • pimpim78

Hej,
    Jag tänkte hoppa in i den här tråden.
    JAg är 38 år och har sedan en tidigare relation en flicka som är 5 år.
    Blev gravid spontant nu men fick tidigt mf i v 6.  Har hunnit ha en cykel med mys  som inte tog sig och nu ska vi påbörja insemination på sophiahemmet.
    Ska dit på fredag på dag 4 i cykeln och kontrollera att allt ser bra ut på äggstockarna och att jag kan starta hormonbehandling inför inseminationen.
    Hoppas så på att det kan ta sig.

Hoppas det är ok att jag hänger på härinne, alltid skönt att kunna peppa varandra och följas åt.

• mammsen79

Är orolig o lite ledsen. fick min mens igår men hade positivt graviditetstest för snart 1vecka sedan. Kan man ha mens i samband med graviditet? Eller är det missfall? Inga klumpar är det utan bara riklig mens ????Ska göra om testet när blödningen avtagit. Suck

• pimpim78
    mammsen79 skrev 2016-11-01 16:47:32 följande:

Är orolig o lite ledsen. fick min mens igår men hade positivt graviditetstest för snart 1vecka sedan. Kan man ha mens i samband med graviditet? Eller är det missfall? Inga klumpar är det utan bara riklig mens ????Ska göra om testet när blödningen avtagit. Suck

Jag hade mens de tre första månaderna med min flicka som i dag är snart 5 år. Trodde varje gång att det var MF och åkte in för kontroll men det var bara menstruationer, lite mindre blödde jag än normal mens men ändå så det kom ordentligt. Efter 3 månader avtog det. Håller tummarna för dig .....
  • mammsen79
    pimpim78 skrev 2016-11-02 01:29:01 följande:

Jag hade mens de tre första månaderna med min flicka som i dag är snart 5 år. Trodde varje gång att det var MF och åkte in för kontroll men det var bara menstruationer, lite mindre blödde jag än normal mens men ändå så det kom ordentligt. Efter 3 månader avtog det. Håller tummarna för dig .....

Tack gulliga du <3 men jag blöder som jag brukar när jag har mens så därför tror jag det är kört.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.