• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Nykär15

Fått svar på mitt prov, resultatet är mycket bra och min äggreserv är bra. Jade resultat som är ovanligt bra för min ålder = 2,1 (normal nivå när man är 30-32 år) - så jätteskönt!!!

• InaLo
    Nykär15 skrev 2016-11-10 19:35:28 följande:

Fått svar på mitt prov, resultatet är mycket bra och min äggreserv är bra. Jade resultat som är ovanligt bra för min ålder = 2,1 (normal nivå när man är 30-32 år) - så jätteskönt!!!

Underbart, vad skönt. Då är det bara köra på.
  • Tvilling73

Idag borde det väl ändå inte vara glad gubbe på ÄL testet??

Tänkte ändå testa eftersom jag inte har en aning och hyfsat oregelbunden mens..

Men 3 dagar på rad borde väl inte ge utslag?

• Nykär15
    InaLo skrev 2016-11-11 04:31:12 följande:
    Underbart, vad skönt. Då är det bara köra på.
    Ja vi behöver ju inte tänka på IVF än iaf, får hoppas det räcker med lite stöttning med medicinerna bara för att få behålla en liten...så nu ska man bara bli gravid med. Först få mens...skulle kommit igår men känns inte som den är på gång alls
  • Nykär15
    Tvilling73 skrev 2016-11-11 09:37:21 följande:

Idag borde det väl ändå inte vara glad gubbe på ÄL testet??

Tänkte ändå testa eftersom jag inte har en aning och hyfsat oregelbunden mens..

Men 3 dagar på rad borde väl inte ge utslag?

Läst om de som haft glad gubbe 3-4 dagar, kan ju vara segt för vissa att ägget släpper...bara ligga i :)
  • pimpim78

Nu har jag precis kommit hem efter insemination på sophiahemmet.
    Tog min ovitrelle spruta 20:30 i onsdags kväll och inseminerades kl 12:00 i dag.
    Då såg läkaren ägget och att det inte hade släppt ännu ?
    Detta gjorde mig lite stressad men fick liksom inte fram att fråga ?
    Hon sa att det är helt normalt och att det säkert släpper snart ....
    Hur har det varit för er andra ?
    Har era ägg släppt när ni gjort insemination med ovitrelle ?

• GrönaDruvan

Är i vecka 5+5 idag och igår försvann illamåendet och idag kommer det blod, så nu sitter jag troligtvis här med missfall nr.3 sen april... Helt knäckt..

• Tvilling73
    GrönaDruvan skrev 2016-11-11 15:53:30 följande:

Är i vecka 5+5 idag och igår försvann illamåendet och idag kommer det blod, så nu sitter jag troligtvis här med missfall nr.3 sen april... Helt knäckt..

Nej vad trist.

Ja om det nu blir nåt för oss. Så är väl det nästa stress/press.

Lider med dig.
  • InaLo

vad jobbig. Hoppas det bara är en liten skrämmas.
  • Anonym (Jessica)

Neej! Hoppas att det är falskt alarm! Håller tummarna för dig!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.