• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Tvilling73
    InaLo skrev 2016-11-15 14:52:53 följande:

Så tråkigt med dessa negativa test!Jag fattar inte varför man blir såhär skengravid varje månad. Äl + 8 mycket dragningar och spänningar i tjejmagen, illamående. Det som får mig att hoppas lite är att tempen var soppas hög i morse. Tror jag testar på fredag.

Jag håller med.

Tejpar inget så det har jag ingen koll på.

Inte heller när bim borde vara.

Men kroppen spelar mig ett spratt...

Men det blir nog som vanligt.
  • InaLo

Negativt på testet i dag äl + 11. Vad man deppar ner man fått upp hoppet. Blir så arg på mig själv att jag får upp hoppet efter att känt mig skengravid. Aja in på 5:e försöket.

• Tvilling73
    InaLo skrev 2016-11-18 10:14:38 följande:

Negativt på testet i dag äl + 11. Vad man deppar ner man fått upp hoppet. Blir så arg på mig själv att jag får upp hoppet efter att känt mig skengravid. Aja in på 5:e försöket.

Ja jag borde ju vara på ÄL typ 8..eller nåt...

Vet ju inte eftersom det va glad gubbe onsdag torsdag och fredag... Ni får gärna hjälpa mig att räkna. Vi har kört på sedan april. Men med oregelbunden mens så vi har nog helt enkelt missat ÄL tidigare då det va kort tid efter mensen denna gång...

Jag har också konstiga känningar i kroppen. Inte som vanligt. 

Har tagit 2 billiga tester och inte haft några förhoppningar på att det skulle visa något eftersom det är så kort tid efter glad gubbe. Har ett CB digitalt hemma men sparar det till mitten slutet på nästa vecka. Har väl 2 billiga kvar tror jag också.

• Too tiki
    Tvilling73 skrev 2016-11-18 12:56:03 följande:

Ja jag borde ju vara på ÄL typ 8..eller nåt...

Vet ju inte eftersom det va glad gubbe onsdag torsdag och fredag... Ni får gärna hjälpa mig att räkna. Vi har kört på sedan april. Men med oregelbunden mens så vi har nog helt enkelt missat ÄL tidigare då det va kort tid efter mensen denna gång...

Jag har också konstiga känningar i kroppen. Inte som vanligt. 

Har tagit 2 billiga tester och inte haft några förhoppningar på att det skulle visa något eftersom det är så kort tid efter glad gubbe. Har ett CB digitalt hemma men sparar det till mitten slutet på nästa vecka. Har väl 2 billiga kvar tror jag också.

Jag fick positivt på ÄL testen den 9/11 och enligt clearblue så kan jag testa först den 21/11 och det med CB early. Så jag skulle tro att det är likadant för din del, kolla här se.clearblue.com/graviditet/tidigt-graviditetstest.

ÄL tester visar positivt 24-48 tim innan ÄL.

Den vanliga digitala behöver man väl en dag till på så först den 22/11 kan jag testa med den. Inte säkert man får positivt då även om man är gravid för det beror ju på när ägget har fäst. Fäster ägget tidigt går det ju att testa tidigare men väntar ägget med att fästa tills dag 10 då tar det ju ett par dgr till innan man kan testa. Kan, kan man väl, men det är inte alls säker man får positivt även om man är gravid :) Jag testade mig negativt igår. Blev så klart besviken, men lugnade mig när jag läste detta på clearblues sida då det var allt för tidigt testa iom att jag testade med en test som har en känslighet på 25mlU/ml och CB early har en känslighet på 10 mlU/ml.

Håller tummarna får att du får positivt om ett par dgr :)

• pimpim78

I dag är det 9 dagar sedan jag tog ovitrelle sprutan och i morse var första dagen med neg grav test. Nu fortsätter testandet mot ett plus. Känner inga direkta symtom ännu men hoppas ändå att det tagit sig ..., kram till er alla !!

• Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-11-18 13:43:43 följande:

I dag är det 9 dagar sedan jag tog ovitrelle sprutan och i morse var första dagen med neg grav test. Nu fortsätter testandet mot ett plus. Känner inga direkta symtom ännu men hoppas ändå att det tagit sig ..., kram till er alla !!

Håller tummarna!

Själv börjar jag testa på tisdag på äl+10....haft extrem molvärk som idag riktigt toppat ända sen äl, men haft så förr så tar inte det för nåt speciellt...
  • Anonym (Jessica)

Håller tummarna för er! Jag är i vecka 5, men misstänker att det inte är en normal graviditet Jag känner ingenting! Inte ens ömma bröst. Jag börjar ställa in mig på missfall nummer 3...

• Too tiki
    Anonym (Jessica) skrev 2016-11-18 19:48:18 följande:

Håller tummarna för er! Jag är i vecka 5, men misstänker att det inte är en normal graviditet Jag känner ingenting! Inte ens ömma bröst. Jag börjar ställa in mig på missfall nummer 3...

För att lugna dig lite så har jag inte känt något så tidigt med någon av mina tidigare graviditeter.
  • Anonym (Jessica)
    Too tiki skrev 2016-11-18 20:01:23 följande:

För att lugna dig lite så har jag inte känt något så tidigt med någon av mina tidigare graviditeter.

Tack!!
  • pimpim78
    Nykär15 skrev 2016-11-18 17:56:33 följande:
    Håller tummarna!

Själv börjar jag testa på tisdag på äl+10....haft extrem molvärk som idag riktigt toppat ända sen äl, men haft så förr så tar inte det för nåt speciellt...
    Åh vad spännande. Jag har inga känningar alls kring magen, varken spänner eller drar. Det enda jag känts av är huvudvärk vilket är vanlig biverkan från sprutan och sen lätt illamående i 2 dar men inte i dag. Känns nästan som olidlig väntan på nåt vis, jag har rätt mycket test här hemma så jag kör ett varje morgon för att se om det blir nån stegring. Lova skriva hur det går för dig !!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.