• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-11-18 21:44:09 följande:

Åh vad spännande. Jag har inga känningar alls kring magen, varken spänner eller drar. Det enda jag känts av är huvudvärk vilket är vanlig biverkan från sprutan och sen lätt illamående i 2 dar men inte i dag. Känns nästan som olidlig väntan på nåt vis, jag har rätt mycket test här hemma så jag kör ett varje morgon för att se om det blir nån stegring. Lova skriva hur det går för dig !!

Jag lovar att uppdatera oavsett hur det går! Håller tummarna för dig!
  • Mamma02

Jag är 38år o har en dotter på 14 år. Jag o min pojkvän planerar att skaffa barn. Slutade med p-piller i juni men har inte blivit något ännu. Hade sex när jag hade ägglossning denna månaden så håller tummarna. Ska ha mensen på onsdag. Brukar ha mensvärk ca 1 vecka innan får mensen men har inte haft det denna månaden. Har ömma bröst vårtor o illamående o är ofta yr. Håller tummarna att vi plussar snart.

• anna7607

Sikta på försök 19 nu då... ljusrosa flytningar bim-3... orka jag blir så ledsen. Inte något pluss sen mf 15 maj.... bomba med tips... jag äter folsyra daglig kvinno vitamin och magnesium. Mensen är som en kl. Ägg livmoder är fint. Vad gör jag... blir så jävla ledsen

• Too tiki
    anna7607 skrev 2016-11-19 14:36:55 följande:

Sikta på försök 19 nu då... ljusrosa flytningar bim-3... orka jag blir så ledsen. Inte något pluss sen mf 15 maj.... bomba med tips... jag äter folsyra daglig kvinno vitamin och magnesium. Mensen är som en kl. Ägg livmoder är fint. Vad gör jag... blir så jävla ledsen

Vet inte om du använt ÄL tester men om du inte gör det börja med det för jag hade ÄL på helt annan tid än vad jag trodde. Sen skulle jag tipsa dig om att börja ta tempen på morgonen innan du stiger upp för att få bättre koll över hur din lutealfas ser ut. Jag har kort lutealfas så någon dag efter ÄL har jag nu börjat stötta med progesterall kräm för att förlänga min lutealfas och det verkar fungera för min del. Nu vet jag ännu inte om jag är gravid men jag har i varje fall bättre förutsättningar mot tidigare månader när jag gått på vad jag trodde var ÄL känningar och jag hade ingen aning om att min lutealfas var kort innan jag började tempa. Jag ska försöka några måander med detta om jag inte plussar nu, blir det inget då ska jag börja med Pergotime för att stimulera ÄL men först ska jag nog försöka stimulera ÄL med progesterall för det ska man tydligen också kunna göra. Håller tummarna för dig att du plussar snart Anna!
  • Nykär15

De två ggr jag faktiskt blivit gravid i år har jag tagit rosenrot dubbla tabletter Arctic Root från dag 1 på mensen, ca tre dagar före äl tig jag bara en tablett och sen slutade jag när jag fick positivt äl-test. Så endast de två ggr jag tog dem blev jag gravid...tyvärr MF och MA men tror inte det var pga detta.

Jag får nu mediciner att hjälpa behålla en graviditet när vi väl lyckas igen...

Jag hade lagt till zink på dina tillskott med.

Beklagar det inte blev plus denna gången...vet hur det känns.

Väntar på vår första BIM sen MA i juli...nervöst, men räknar med negativt...försvarsmekanism gissar jag :/

Testar på äl+10 på tisdag...
  • anna7607

Tack tjejer. Då ska jag köra test ooj Kreml och mer piller och hoppas att det funkar. Man blir ju tokig i hela huvudet haha

• Anonym (Jessica)

Jag fick missfall förra hösten, sen tog det 7 månader av försök innan jag blev gravid igen. Blev även det missfall. Nu tar jag q10 och inositol, som ska vara bra för äggkvalitén, andra b-vitaminer (inkl folsyra), magnesium, c-vitamin och zink. Plus ProgesterAll. Blev gravid på andra försöket efter senaste missfallet. Återstår att se om det utvecklas som det ska.
  • bluebird6

Hej. 

Jag hoppar in här jag med då.
    Blivande 39-åring (mars-17). Vi har sedan tidigare en son som blir 8 i dec. 

Försökt länge, upprepade missfall som visade sig bero på en dermoidcysta på ena äggstocken. När den väl var upptäckt och bortopererad 25 maj så väntade en undersökning om barnlöshet på oss i aug. 
    Men hipp som happ så plussade jag igen 6/8. Lyckan var total och vi tänkte det var vår tur nu...äntligen. Det slutade dock med ett MA som inte ville släppa, så mitt i alla gravhormoner så får jag göra en ofrivillig hemabort i V.11. Fruktansvärt! 

Nu iaf så väntar vi på BIM 26/11.. 
    Inga direkta känningar denna gång. Ilande bröst igår, 1 v efter ÄL men jag vet inte om det räknas. 

/Angelica
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2016-11-20 10:57:48 följande:

Hej. 

Jag hoppar in här jag med då.

Blivande 39-åring (mars-17). Vi har sedan tidigare en son som blir 8 i dec. 

Försökt länge, upprepade missfall som visade sig bero på en dermoidcysta på ena äggstocken. När den väl var upptäckt och bortopererad 25 maj så väntade en undersökning om barnlöshet på oss i aug. 

Men hipp som happ så plussade jag igen 6/8. Lyckan var total och vi tänkte det var vår tur nu...äntligen. Det slutade dock med ett MA som inte ville släppa, så mitt i alla gravhormoner så får jag göra en ofrivillig hemabort i V.11. Fruktansvärt! 

Nu iaf så väntar vi på BIM 26/11.. 

Inga direkta känningar denna gång. Ilande bröst igår, 1 v efter ÄL men jag vet inte om det räknas. 

/Angelica
    Välkommen! Vi har BIM samma dag...men känner inte att jag tror på att det skulle ta sig på första försöket sen MA i juli.Vårt barn hade dött i v 12+2 visade sig på kub, fick starta det på sjukhus pga att det gått så långt ändå. Sen strulade allt, fick skrapas nästan tre veckor efter, förlorade kraftigt med blod under o efter op, så sjukskriven pga blodbrist...blev ändå inte bra och fick göra en hysteroskopi. Sjukskriven totalt 5 veckor men tig 3 månader innan vi fick ok köra på igen...

Livrädd både för att lyckas och inte lyckas igen.

Nu har vi dock hjälp via privat klinik med mediciner. Äter Trombyl och E-vitamin och får jag plus ska jag direkt börja med Lutinus. Tar det sig inte denna gång ska även äl stimuleras i nästa cykel, haft två långa cykler efter MA för jag fått östrogen att hjälpa upp slemhinnan att läka.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.