InaLo skrev 2016-11-25 12:45:36 följande:
Too Tiki!
Har också läst att viss forskning visar att man genom rätt kost och kosttillskott kan påvärka äggkvalite. Läkare som följer västerländsk medecin utgår ändats från vetenskap. Så om något ska kunna bevisas så måste omfattande och dyra studier göra på en stor grupp under längre tid. Detta är ju vad våra läkare följer. Sedan kan det finnas mindre studier som inte läkarna utgår i från. Som då har visat att man kan förbättra kvaliteten på äggen. Ett ägg tar ju 150 dagar att mogna och den viktigaste delen tar 90 dagar. Så det tar då 90 dagar minst att förbättra kvalitén. Känner själv att finns det någon möjlighet att få bättre kvalitet så kommer jag att försöka. Plus att ett ägg med bättre kvalitet minskar risken för MF.
Tror också man kan påverka äggkvalitén och kommer börja med bidrottningele till en början med alt. rosenrot eller både och. Vet däremot inte om det är så klokt att ta båda samtidigt, någon som provat? Läste att det oftast är hormonerna som gör att vi äldre inte blir gravida så lätt och dessa tillskott kanske kan hjälpa.
Något gör dem ju med våra cykler för det är ju många som fått förläng eller förkortad cykler så helt utan verkan kan dem ju inte vara. Frågan är bara om dem hjälper mig, men jag har inget att förlora utan måste prova för allt annat som jag läst kan påverka. Har jag redan dragit ner kaffe (mkt svårt), dricker gör jag väldigt sällan osv. b-vitaminer och folsyra äter jag plus vanliga vitaminer och mina sköldkörtelvärden är mkt bra sen ett par månader tillbaks så mer vet jag inte jag kan göra.