• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • InaLo
    Solstråle0001 skrev 2016-11-28 20:55:12 följande:

Lever ni som vanligt med mat, kaffe och alkohol tills ni vet att ni är gravida. Eller hur tänker ni?

Ne!

Är väldigt försiktig med alkohol och kaffe har jag slutat med,(jätte, jätte jobbigt i början) sen försöker jag leva nyttigt och tar en himla massa kosttillskott. Har gjort så i 3 månader. Har aldrig varit så energiskt och mått så bra. Förut var jag helt beroende av kaffe för att komma i gång eller orka. Nu har jag en jämn hög energi hela dagen. Helt underbart. Känns logiskt att få kroppen så ren och frisk innan graviditet. Jag tycker inte det är jobbigt. Bara kul och spännande med alla förberedelser för att känna att man har gjort allt man kan. Är man 25 så tror jag att det är bra att förbereda kroppen men kanske inta lika nödvändigt som för mig som närmar mig 39år
  • Rosenlarv

Testade i dag BIM -6 med gravidkollens tidigastsv. Så klart toknegativt. Vet att det är tidigt men hade ändå hoppats på något svagt svagt. Börjar bli så trött på det här:(

• InaLo
    Rosenlarv skrev 2016-11-29 08:07:18 följande:

Testade i dag BIM -6 med gravidkollens tidigastsv. Så klart toknegativt. Vet att det är tidigt men hade ändå hoppats på något svagt svagt. Börjar bli så trött på det här:(

Det är då deffenetivt inte dax att släppa hoppet. Själv testade jag negativt på bim -6 och posetivt bim-5 jätte svagt och det är ju jätte tidigt. Vanligast är väl mellan bim - 3 och framåt. Jag börjar räkna med att det inte tog SI om det blir neg bim-3 även. Så jag håller kvar tummarna för dig.
  • Rosenlarv
    InaLo skrev 2016-11-29 08:14:00 följande:

Det är då deffenetivt inte dax att släppa hoppet. Själv testade jag negativt på bim -6 och posetivt bim-5 jätte svagt och det är ju jätte tidigt. Vanligast är väl mellan bim - 3 och framåt. Jag börjar räkna med att det inte tog SI om det blir neg bim-3 även. Så jag håller kvar tummarna för dig.

Jag vet. Tack för pepp. Bara det att de här resten ju skulle vara så känsliga. Vad använde du för test?
  • InaLo
    Rosenlarv skrev 2016-11-29 08:19:36 följande:

Jag vet. Tack för pepp. Bara det att de här resten ju skulle vara så känsliga. Vad använde du för test?

Jag använd testlagret! Som mäter 25mIU/m

Fick då negativt på RFSU testa tidigt. Som mäter 10mIU/m. vissa testatidigt är inte så bra har jag tyckt.
  • Nykär15
    Solstråle0001 skrev 2016-11-28 20:55:12 följande:

Lever ni som vanligt med mat, kaffe och alkohol tills ni vet att ni är gravida. Eller hur tänker ni?

Inte riktigt...dricker bara en kopp kaffe om dagen och är försiktig med alkohol, men jag utesluter det inte. Men tar bara nåt glas rött ibland, det är bra för blodet och så lite ska inte göra nån skada. Mellan ÄL och BIM är jag ännu försiktigare. Men jag tänker inte leva som gravid när jag inte är det, för det kan ju ta tid och jag vill inte leva så....men minskad mängd, javisst! Är ingen stordrickare annars heller, men älskar kaffe och hade väl eg velat dricka mer men är petig med min enda kopp. Har dock koffeinfritt hemma som alternativ när jag blir riktigt sugen :)
    Rosenlarv skrev 2016-11-29 08:07:18 följande:

Så trist, men väldigt tidigt än. Jag har aldrig sett nåt minsta innan BIM-4 så ge inte upp!
  • GrönaDruvan

Hej alla!
    Efter två års försök och två missfall så blev jag ju äntligen gravid nu i oktober...har ju skrivit här innan så vissa känner väl igen mig!
    Var på ultraljud idag och där såg vi inte bara ett hjärta....utan två!! Dessutom troligtvis enäggstvillingar! Så chockad och glad och orolig, allt på en gång!
    Jag håller tummarna att ni alla lyckas bli gravida snart, för vips så händer det, fastän makan känner för att ge upp! Vi skulle ju precis söka hjälp privat!! Man vet aldrig vad livet erbjuder, det är en sak som är säkert!

• bluebird6
    GrönaDruvan skrev 2016-11-29 14:07:49 följande:

Hej alla!
    Efter två års försök och två missfall så blev jag ju äntligen gravid nu i oktober...har ju skrivit här innan så vissa känner väl igen mig!
    Var på ultraljud idag och där såg vi inte bara ett hjärta....utan två!! Dessutom troligtvis enäggstvillingar! Så chockad och glad och orolig, allt på en gång!
    Jag håller tummarna att ni alla lyckas bli gravida snart, för vips så händer det, fastän makan känner för att ge upp! Vi skulle ju precis söka hjälp privat!! Man vet aldrig vad livet erbjuder, det är en sak som är säkert!

Vad härligt- LYCKAN....
    Vilken vecka blir det nu? 

Hoppas på att fler av oss får en bra & positiv jul;) 

Vi skulle ju precis iväg på en tid för att få hjälp sist jag blev gravid.
    Nu slutade det ju i ett MA men positivt är ju vi vet ju iaf att det går..Så det är ävl bara att kämpa på.. Det är ju fortf roligt att försöka iaf;) 

Fortsatt lycka till..
  • Too tiki

Hej alla!

Stor grattis och vad kul med tvillingar

Får man lov att fråga om du gjort något särskilt närmaste månaden, eller blev du gravid utan hjälpmedel?

Stort grattis igen, så kul att när någon plussar, det inger hopp åt oss andra som kämpar på

• Rosenlarv

Hej alla!

Fantastiskt! Stort grattis! Din berättelse ger verkligen hopp.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.