• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Rosenlarv
    Nykär15 skrev 2016-12-02 09:54:37 följande:

Jo har ju faktiskt blivit gravid två gånger i år, så jag hoppas såklart att det har betydelse och att det ska funka snart igen. Men vet ju inte vilken skada livmodern och allt tog på denna vändan..så lite stressad och rädd är jag ju. 

Ja hade vart skoj kunna ha en fb-grupp sen :) 

Nu är sprutan tagen..hua läskigt och sista tabletterna ikväll, sen bara vänta på ÄL. BIM är på julafton..känns inte som den bästa dagen om det går åt helvete denna cykel..

Åh, då hoppas vi på ett plus som en fin julklapp till er!
  • Nykär15
    Rosenlarv skrev 2016-12-02 10:44:06 följande:
    Åh, då hoppas vi på ett plus som en fin julklapp till er!
    Ja det hade vart helt underbart Hjärta
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2016-12-02 09:54:37 följande:

Jo har ju faktiskt blivit gravid två gånger i år, så jag hoppas såklart att det har betydelse och att det ska funka snart igen. Men vet ju inte vilken skada livmodern och allt tog på denna vändan..så lite stressad och rädd är jag ju. 

Ja hade vart skoj kunna ha en fb-grupp sen :) 

Nu är sprutan tagen..hua läskigt och sista tabletterna ikväll, sen bara vänta på ÄL. BIM är på julafton..känns inte som den bästa dagen om det går åt helvete denna cykel..

Håller tummar o tår för Er också..
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2016-12-02 13:38:47 följande:
    Håller tummar o tår för Er också..
    Tack snälla, allt behövs Hjärta
  • Solstråle0001

Kunde inte låta bli att testa idag på bim-3. Ingen tvekan, det var negativt. Inte på morgonurin. Frågan är om det kan ge positiv vid bim? Eller rättare sagt hur troligt det är?

• Monchichi

Hej på er!

Jag följer tråden med spänning. Kul att flera, trots åldern, lyckats! Jag hoppas på att få ansluta men har haft lite svårt att få med mig mannen. Jag har haft väldigt opålitlig mens senaste halvåret sedan jag slutade amma. Har iofs fått diagnosen pco för många år sedan, och fick första två barnen med hjälp av sprutor och tabletter, men har därefter haft två spontana graviditeter då jag ätit lchf. Nu verkar det ju inte hjälpa lika mycket denna gång tyvärr. Ni som går hos någon läkare, har de åsikter om hur många barn man redan har, eller om åldern (jag är 39 i år)? Det är ju så svårt att försöka få till en graviditet när mensen kan diffa 20 dagar mellan två cykler. Vet ju inte ens om det är någon ÄL då. Av vilken anledning går ni andra hos gyn? Jag funderar ju på att uppsöka gyn för att mensen är så opålitlig men det kanske är låg prio på en 39-årig fembarnsmamma? Med första och andra barnet gick jag via landstinget men det kanske inte går nu längre tänker jag...

Solstråle0001: Visst kan det väl ge det, kasta inte in handduken ännu!

• wa76
    Monchichi skrev 2016-12-02 21:42:20 följande:

Hej på er!

Jag följer tråden med spänning. Kul att flera, trots åldern, lyckats! Jag hoppas på att få ansluta men har haft lite svårt att få med mig mannen. Jag har haft väldigt opålitlig mens senaste halvåret sedan jag slutade amma. Har iofs fått diagnosen pco för många år sedan, och fick första två barnen med hjälp av sprutor och tabletter, men har därefter haft två spontana graviditeter då jag ätit lchf. Nu verkar det ju inte hjälpa lika mycket denna gång tyvärr. Ni som går hos någon läkare, har de åsikter om hur många barn man redan har, eller om åldern (jag är 39 i år)? Det är ju så svårt att försöka få till en graviditet när mensen kan diffa 20 dagar mellan två cykler. Vet ju inte ens om det är någon ÄL då. Av vilken anledning går ni andra hos gyn? Jag funderar ju på att uppsöka gyn för att mensen är så opålitlig men det kanske är låg prio på en 39-årig fembarnsmamma? Med första och andra barnet gick jag via landstinget men det kanske inte går nu längre tänker jag...

Solstråle0001: Visst kan det väl ge det, kasta inte in handduken ännu!

Välkommen! :)
    Jobbigt med PCO, men vilken tur att du fick 5 barn trots allt!
    Har inte så mycket erfarenhet när det gäller gyn, gick bara dit en gång efter mitt missfall för en månad sedan för att se om allt var borta. Jag kan tänka mig att om man går privat så bryr dem sig inte om hur många barn man redan har. Dock har de en övre åldersgräns tror jag, 43 år? Jag har funderat för att kolla med något privat gyn-mottagning hur mina FSH- och AMH-värden ser ut.Har du kollat dessa någon gång?
  • pimpim78

Var i dag på vul på sophiahemmet, tydligen var det 3 ägg som mognat så de ville inte ge mig nån äl spruta. Nu vet jag inte om vi skall våga försöka själva hemma ändå. Chansen / risken att 3 ägg skulle släppa spontant samt att 3 ägg skulle befruktas samt att 3 ägg slutligen skulle fästa känns ju helt orimlig. Tanken på tvillingar är ok. Känns ju urdumt att ha ätit hormoner och sedan bara strunta i det och få vänta ända till februari till nästa försök.
    Någon som varit i liknande situation ?

• Monchichi

wa76: Tack! Nej jag har inte kollat dem värdena. Nu måste jag läsa på lite vad det innebär....

pimpim78: Jag förstår din tankegång. Jag har inte varit där själv. När jag gick på sprutor var det max två ägg som mognade men det blev inget den gången. Om inte kliniken uttryckligen höjt förbudsflaggan så är det väl upp till er att chansa eller inte beroende på hur ni känner inför ev. flerbörd, men som du säger, vad är oddsen att alla kriterier ska stämma in. Sen vill man ju så gärna nu nu nu, och inte missa en chans. Har du stimulerats denna cykel? Varför? Jag har läst det om du skrivit det, men kommer inte ihåg anledning. Lycka Till!

• Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-12-03 15:38:24 följande:

Var i dag på vul på sophiahemmet, tydligen var det 3 ägg som mognat så de ville inte ge mig nån äl spruta. Nu vet jag inte om vi skall våga försöka själva hemma ändå. Chansen / risken att 3 ägg skulle släppa spontant samt att 3 ägg skulle befruktas samt att 3 ägg slutligen skulle fästa känns ju helt orimlig. Tanken på tvillingar är ok. Känns ju urdumt att ha ätit hormoner och sedan bara strunta i det och få vänta ända till februari till nästa försök.

Någon som varit i liknande situation ?

Jag hade kört på, som du säger, mycket som ska till för att tre skulle lyckas befruktas, utvecklas o sen fästa...hade hellre hoppats på ett par än inget alls..

Stimuleras med just nu men kommer inte kollas med UL, så det får bli en överraskning i så fall vi en ev graviditet...
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.