• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Too tiki
    bluebird6 skrev 2016-12-07 13:33:29 följande:
    O jag som sagt att jag inte orkar testa eller tempa beställde ÄL test från nätet i lördags.

Men nu har de ändå hunnit komma (troligtvis ÄL imorrn) så får ligga i som vare den iaf;)

Lycka till..
    Spännande då ligger vi också lika med ÄL och BIM :) Håller tummarna för dig, lycka till!
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2016-12-07 14:17:46 följande:

Ja vi borde ligga nära i väntan på BIM :) Hoppas att det är vår tur nu vi som är kvar här i denna tråd....

Vi fick inte till det igår men tre dagar dessförinnan men idag ska det ske igen ;) Mannen tror jag börjar få lite prestationsångest vilket jag kan förstå. Försöker att inte nämna att ÄL är på G men det blir ju ändå rätt uppenbart när jag en viss tid i månaden alltid blir med på

Är glad att jag började testa med stickor och kolla tempen för jag tror nog att vi har varit lite galet ute tidigare. Trodde jag hade ÄL för ett par dgr sedan då jag tyckte att billiga testers stick gav fullt utslag, ÄL sekret och känningar på vänstra sidan av magen.
    Däremot gav CB inte något utslag men då tänkte jag att CB kanske bara var lite sega....Igår däremot gav både CB och billiga teser utslag vid 13 tiden och i morse kom dubbla streck på billiga tester nästan direkt och det har det inte gjort tidigare. Kollade med en annan CB sticka då den andra lägger av vid maximal fertilitet och den gav också utslag idag. Hoppas att det är ett gott tecken att billiga tester gav utslag direkt och att vi får till det i ikväll (helst också imorgon om nu maken klarar av det ;) Får fortsätta kolla tempen och börja med progesterall när jag vet att ÄL har varit och sen bara hålla tummarna stenhårt till BIM. Hade varit fint att kunna ge mannen en liten julklapp i form av ett + :)

Vi har alltid haft sex dagligen, så inget ändras vid äl annat än att han alltid måste komma i mig efter mensen är slut. Men på så vis blir det inte nån extra press vid ÄL, den får komma när den kommer. Men jag VET ju alltid när den är och jag njuter mindre just vid sex då när det känns som viktigast...så är mer sugen övrrig tid knäppt nog! Min kille berörs inte av att ÄL är, han kommer lika fint ändå som tur är :)

Så var det för mig med när vi försökte med första barnet jag o mitt ex, provade med ÄL-test och insåg att de känningar och sekret jag tolkat som ÄL alltid kommer ca 2 dagar FÖRE äl..så det har jag ju koll på efter det. Man lär sig och då är det lättare att pricka ifall man inte vill ha sex varje dag. Men dagarna innan ÄL vill jag ha varje dag - de är ju viktigast, tar ju en stund att simma upp och möta ägget. 

Låter som du har ÄL inom ett dygn, så se till att ligga idag om du hade positivt idag! 

• pimpim78

Nu är vi mitt uppe i mixtrandet själv. Tog ju letrozol på dag 3-5 men hade utvecklat 3 äggblåsor så jag fick aldrig ta ovitrellesprutan och vi fick sexförbud fram till mens. Det har vi dock struntat i och jag har testat med äl test, hade blinkande gubbe i förrgår och igår och i dag morse,  igårkväll hade vi sex, i dag på em fick jag fast gubbe på clearblue och vi har bestämt att ha sex i morgon kring lunch.

Vad tror ni om den ekvationen ?

Hoppas så att det nu när det finns tre äggblåsor att våra chanser ökar en smula.
    Håller alla tummar jag kan.........

• Too tiki
    pimpim78 skrev 2016-12-07 22:45:25 följande:

Nu är vi mitt uppe i mixtrandet själv. Tog ju letrozol på dag 3-5 men hade utvecklat 3 äggblåsor så jag fick aldrig ta ovitrellesprutan och vi fick sexförbud fram till mens. Det har vi dock struntat i och jag har testat med äl test, hade blinkande gubbe i förrgår och igår och i dag morse,  igårkväll hade vi sex, i dag på em fick jag fast gubbe på clearblue och vi har bestämt att ha sex i morgon kring lunch.

Vad tror ni om den ekvationen ?

Hoppas så att det nu när det finns tre äggblåsor att våra chanser ökar en smula.
    Håller alla tummar jag kan.........

Låter som en bra ekvation, håller tummarna för er :)

Jag får aldrig blinkande gubbe på mitt CB den går direkt från en cirkel till fast gubbe....varför gör den så tro?

• pimpim78
    Too tiki skrev 2016-12-07 23:03:24 följande:

Låter som en bra ekvation, håller tummarna för er :)

Jag får aldrig blinkande gubbe på mitt CB den går direkt från en cirkel till fast gubbe....varför gör den så tro?

Jag läste i den där lappen som följde med att det kan vara så, det är helt normalt och blir så för vissa, inte alla som får tillräckligt höga östrogenhalter så testet reagerar inte på det. MEn så länge du får den fasta gubben vet du ju att äl kommer 24-36 timmar efter.
    Hur brukar ni planera sexet ?
    Jag tänker att jag fick fast gubbe i dag på em och då kommer äl 24-36 timmar efter och vi har sex i morgon lunch så borde det ju klara sig ? Ägget kan ju bli befruktat i upp till ett dygn ?
    Hur brukar ni tänka ?
  • Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-12-07 23:11:05 följande:

Jag läste i den där lappen som följde med att det kan vara så, det är helt normalt och blir så för vissa, inte alla som får tillräckligt höga östrogenhalter så testet reagerar inte på det. MEn så länge du får den fasta gubben vet du ju att äl kommer 24-36 timmar efter.

Jag tänker att jag fick fast gubbe i dag på em och då kommer äl 24-36 timmar efter och vi har sex i morgon lunch så borde det ju klara sig ? Ägget kan ju bli befruktat i upp till ett dygn ?

Hur brukar ni tänka ?

Jag tänker att dagarna före positivt test är viktigast, sen har vi sex efter med, men sist jag blev gravid var han bortrest så vi hade sex två dgr före äl och blev gravid då. Tar ju allt från 30 min till ett par dagar för dem att simma upp och möta ägget, så jag vill ha jämn nivå på väntande simmare i mig. Vi ligger dagligen och har alltid gjort (undantag om nån är bortrest och vid mens inget penetrerande)
  • anna7607

Nio långa dagar kvar till Bim. Denna månad körde jag bisolvon innan äl och progesterall nu. Hoppas det funkar. Har molvärk i livmodern. Började i natt. Börjar bli riktigt frustrerande detta. Finns det nån bra privatklinik i Sörmland eller Västmanland. Sthlm funkar med är bara 17 mil dit från Kungsör.

• Nykär15

Fullt utslag på ÄL-test igår fm och nu svagare så ÄL är över. Kom på CD13, skönt. Så väntan på BIM har börjat...alltid lika jobbigt och känner att jag inte vågar hoppas nånting alls trots att vi prickat med sex varje dag. Så rädd att bli besviken. Gråter

Börjar med Lutinus på måndag, då vet jag säkert att ägget släppt (släppte det inte så lär det inte släppa alls...) 

• Too tiki
    pimpim78 skrev 2016-12-07 23:11:05 följande:
    Hur brukar ni tänka ?

OK då är min fasta glada gubbe inget att oroa sig över :)

Vi brukar försöka planera in så vi har sex ett par dagar före ÄL stickorna ger utslag, sen sex dagen när vi får utslag. OM det är rätt vet jag inte men så gör vi :)

• Too tiki

Idag är jag ledsen för det verkar inte som om jag har någon ÄL denna månad trots att stickorna gav fast gubbe den 6/12 och 7/12. I varje fall inte enligt tempen för de har inte stigit så nu är det nog kört denna månad :(

Jag har fått tag på en läkare i Danmark som skrivit ut Pergotime till mig :) Problemet är att jag vet inte om det hjälper för det verkar som om de flesta tar det i samband med insemination, eller kan man ta det och hoppas att det går ändå om ÄL strular?
    Sen har jag läst de som börjat med pergo dag 3 och ätit i 5 dgr, medan andra skriver att de börjar vid dag 5. Läkaren jag pratade med sa dag 5 men det måste väl bero på hur lång cykel man har? Min cykel har sedan jag opererade bort sköldkörtel bara varit 21-22 dgr (någon enstaka gång längre) och enligt ÄL stickorna får jag stegring av LH mellan dag 10-12. Misstänker att jag inte ägglossar därav den korta cykeln numera för innan hade jag mellan 26-28 dgr. Hoppas någon här kan hjälpa mig för jag har inte så gott om tid på mig då jag är 44 år så tiden känns som om den rusar iväg för mig.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.