Too tiki skrev 2016-12-07 14:17:46 följande:
Ja vi borde ligga nära i väntan på BIM :) Hoppas att det är vår tur nu vi som är kvar här i denna tråd....
Vi fick inte till det igår men tre dagar dessförinnan men idag ska det ske igen ;) Mannen tror jag börjar få lite prestationsångest vilket jag kan förstå. Försöker att inte nämna att ÄL är på G men det blir ju ändå rätt uppenbart när jag en viss tid i månaden alltid blir med på
Är glad att jag började testa med stickor och kolla tempen för jag tror nog att vi har varit lite galet ute tidigare. Trodde jag hade ÄL för ett par dgr sedan då jag tyckte att billiga testers stick gav fullt utslag, ÄL sekret och känningar på vänstra sidan av magen.
Däremot gav CB inte något utslag men då tänkte jag att CB kanske bara var lite sega....Igår däremot gav både CB och billiga teser utslag vid 13 tiden och i morse kom dubbla streck på billiga tester nästan direkt och det har det inte gjort tidigare. Kollade med en annan CB sticka då den andra lägger av vid maximal fertilitet och den gav också utslag idag. Hoppas att det är ett gott tecken att billiga tester gav utslag direkt och att vi får till det i ikväll (helst också imorgon om nu maken klarar av det ;) Får fortsätta kolla tempen och börja med progesterall när jag vet att ÄL har varit och sen bara hålla tummarna stenhårt till BIM. Hade varit fint att kunna ge mannen en liten julklapp i form av ett + :)
Vi har alltid haft sex dagligen, så inget ändras vid äl annat än att han alltid måste komma i mig efter mensen är slut. Men på så vis blir det inte nån extra press vid ÄL, den får komma när den kommer. Men jag VET ju alltid när den är och jag njuter mindre just vid sex då när det känns som viktigast...så är mer sugen övrrig tid knäppt nog! Min kille berörs inte av att ÄL är, han kommer lika fint ändå som tur är :)
Så var det för mig med när vi försökte med första barnet jag o mitt ex, provade med ÄL-test och insåg att de känningar och sekret jag tolkat som ÄL alltid kommer ca 2 dagar FÖRE äl..så det har jag ju koll på efter det. Man lär sig och då är det lättare att pricka ifall man inte vill ha sex varje dag. Men dagarna innan ÄL vill jag ha varje dag - de är ju viktigast, tar ju en stund att simma upp och möta ägget.
Låter som du har ÄL inom ett dygn, så se till att ligga idag om du hade positivt idag!