• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • InaLo
    Anonym (Jessica) skrev 2016-12-06 17:14:41 följande:

Tack snälla ni! Känner mig så glad nu!

Jag lämnar tråden nu, och letar upp en passande bf-tråd, men hoppas och håller tummarna för många fler plus här framöver! Kommer nog inte kunna låta bli att kika in ibland och se hur det går

Uppdatera gärna hur det går för dig, lycka till!
  • wa76
    Solstråle0001 skrev 2016-12-06 17:01:50 följande:

Nä ingen bebis-mens istället! Typiskt!

Åh... typiskt  :( Men nu är det nya tag igen!

Jag väntar fortfarande på min mens sedan jag fick missfall den 11 november. Har ingen aning var i cykeln jag är just nu, har inte ömma bröst och inte heller uppblåst mage som jag brukar ha annars efter att jag haft ägglossning. Köpte appen (och  termometern) från Natural cyckles nyligen så igår kom den! Testade första gången imorse och det låg lite högt, tycker jag, 36,81, så det skulle kunna betyda att jag närmar mig mensen, men kan även också vara så att det är på grund av att jag har förkylning :/ Brukar ligga på 36,4 - 36,5 annars.
  • wa76
    InaLo skrev 2016-12-06 17:44:11 följande:
    Uppdatera gärna hur det går för dig, lycka till!
    Ja, kom gärna tillbaka och berätta hur det går för dig! <3
  • bluebird6
    Anonym (Jessica) skrev 2016-12-06 17:14:41 följande:
    Rosenlarv skrev 2016-12-05 12:25:19 följande:

Åh vad skönt!

InaLo skrev 2016-12-05 16:40:54 följande:

Vad skönt!

Har själv haft mycket blödningar under två av mina graviditeter som gick vägen. När jag fick MF så krampade det och strålade ner mot i sidan av benen.

Så det blir nog bra.

Tack snälla ni! Känner mig så glad nu!

Jag lämnar tråden nu, och letar upp en passande bf-tråd, men hoppas och håller tummarna för många fler plus här framöver! Kommer nog inte kunna låta bli att kika in ibland och se hur det går
    Grattis & lycka till... 
    Kul med alla plus som ger oss andra "gamlingar" lite hopp;)
  • Nykär15

ÄL-smärtor här och idag fick jag lite sekret med..har sällan det så det känns ju positivt! Gissar på fullt ÄL-utslag framåt fredag men testar varje em nu iaf, men svaga igår så ett tag kvar. Men mina smärtor och ev sekret brukar börja 2-3 dagar före ÄL.

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2016-12-07 09:50:14 följande:

ÄL-smärtor här och idag fick jag lite sekret med..har sällan det så det känns ju positivt! Gissar på fullt ÄL-utslag framåt fredag men testar varje em nu iaf, men svaga igår så ett tag kvar. Men mina smärtor och ev sekret brukar börja 2-3 dagar före ÄL.

Håller tummarna för dig! Har själv fått utslag på ÄL stickorna igår och idag så nu kör vi ;)
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2016-12-07 11:01:33 följande:
    Håller tummarna för dig! Har själv fått utslag på ÄL stickorna igår och idag så nu kör vi ;)

Härligt! Håller tummarna för er nu! Ja vi ligger i, en gång om dagen från mensen är slut och sen fram till nästa, så vi missar inte ÄL, men några dagar efter ÄL brukar vi gå över till att inte alltid komma i, lite variation förnöjer om man säger så :) 

Vill dock testa för att ha koll på när den kommer och kunna notera och även ha koll på  BIM :) 

Då borde vi ligga när i väntan fram till BIM ihop iaf :)

• bluebird6
    Nykär15 skrev 2016-12-07 09:50:14 följande:

O jag som sagt att jag inte orkar testa eller tempa beställde ÄL test från nätet i lördags.

Men nu har de ändå hunnit komma (troligtvis ÄL imorrn) så får ligga i som vare den iaf;)

Lycka till..
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2016-12-07 13:33:29 följande:
    O jag som sagt att jag inte orkar testa eller tempa beställde ÄL test från nätet i lördags.

Men nu har de ändå hunnit komma (troligtvis ÄL imorrn) så får ligga i som vare den iaf;)

Lycka till..

Haha ja inte lätt låta bli! Jag vill ha koll så jag testar alltid, behöver nåt jag faktiskt kan göra och de ger lite nöje i allt väntande känner jag, så vet jag när BIM blir med. Men sex har vi ju oavsett :)

Ligg i ordentligt nu! Kul vi är flera som har ÄL nu och kan vänta på BIM tillsammans!

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2016-12-07 11:08:35 följande:

Härligt! Håller tummarna för er nu! Ja vi ligger i, en gång om dagen från mensen är slut och sen fram till nästa, så vi missar inte ÄL, men några dagar efter ÄL brukar vi gå över till att inte alltid komma i, lite variation förnöjer om man säger så :) 

Vill dock testa för att ha koll på när den kommer och kunna notera och även ha koll på  BIM :) 

Då borde vi ligga när i väntan fram till BIM ihop iaf :)

Ja vi borde ligga nära i väntan på BIM :) Hoppas att det är vår tur nu vi som är kvar här i denna tråd....

Vi fick inte till det igår men tre dagar dessförinnan men idag ska det ske igen ;) Mannen tror jag börjar få lite prestationsångest vilket jag kan förstå. Försöker att inte nämna att ÄL är på G men det blir ju ändå rätt uppenbart när jag en viss tid i månaden alltid blir med på

Är glad att jag började testa med stickor och kolla tempen för jag tror nog att vi har varit lite galet ute tidigare. Trodde jag hade ÄL för ett par dgr sedan då jag tyckte att billiga testers stick gav fullt utslag, ÄL sekret och känningar på vänstra sidan av magen.
    Däremot gav CB inte något utslag men då tänkte jag att CB kanske bara var lite sega....Igår däremot gav både CB och billiga teser utslag vid 13 tiden och i morse kom dubbla streck på billiga tester nästan direkt och det har det inte gjort tidigare. Kollade med en annan CB sticka då den andra lägger av vid maximal fertilitet och den gav också utslag idag. Hoppas att det är ett gott tecken att billiga tester gav utslag direkt och att vi får till det i ikväll (helst också imorgon om nu maken klarar av det ;) Får fortsätta kolla tempen och börja med progesterall när jag vet att ÄL har varit och sen bara hålla tummarna stenhårt till BIM. Hade varit fint att kunna ge mannen en liten julklapp i form av ett + :)

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.