• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • InaLo

Får jag fråga varför man tar trombyl. Vad ska det ge för effekt.

Äl i går enligt FF så nu börjar den långa väntar. Desember brukar flyta på bra. Så det är väl tur.

• Rosenlarv
    InaLo skrev 2016-12-04 06:52:41 följande:

Får jag fråga varför man tar trombyl. Vad ska det ge för effekt.

Äl i går enligt FF så nu börjar den långa väntar. Desember brukar flyta på bra. Så det är väl tur.

Trombyl ska kunna motverka missfall genom att förhindra små blodproppar i moderkakan. Det är lite olika hur den föreskrivs vissa kliniker anser att den bara ska ges till personer med dokumenterad ökad risk för blodproppar. Det är en låg dos av acetylsalicylsyra dvs samma verksamma ämne som finns i magnecyl och aspirin. Trombyl är mycket svagare.
  • Anonym (Jessica)

Är såå orolig och ledsen nu!

Vaknade tidigt i morse och blödde, färskt blod, inte mycket. Lyckades somna om, vaknade och tänkte att det var en mardröm, men nej, brunröda flytningar när jag torkade mig!

Vad ska jag göra??

Står inte ut med rädslan, har redan haft två missfall, och sambon har sagt nej till fler försök om det blir ett tredje.

Ska jag åka till gynakuten? Sist jag var där sa de att kroppen klarar missfall själv, och att det är onödigt att åka dit..

• InaLo
    Anonym (Jessica) skrev 2016-12-04 12:12:45 följande:

Vaknade tidigt i morse och blödde, färskt blod, inte mycket. Lyckades somna om, vaknade och tänkte att det var en mardröm, men nej, brunröda flytningar när jag torkade mig!

Vad ska jag göra??

Står inte ut med rädslan, har redan haft två missfall, och sambon har sagt nej till fler försök om det blir ett tredje.

Ska jag åka till gynakuten? Sist jag var där sa de att kroppen klarar missfall själv, och att det är onödigt att åka dit..

Usch jobbigt! Det är väl inte mycket till tröst att säga att en blödning inte måste betyda MF. Grönduvan som var här blödde ju i början och hon har ju sett sin två små hjärtan nu. Du kan ju tyvärr inte göra mycket. Tiden får visa. Håller tummarna för dig!
  • Rosenlarv
    Anonym (Jessica) skrev 2016-12-04 12:12:45 följande:

Vad ska jag göra??

Åh nej, vad tråkigt! Behöver ju som sagt inte vara någon fara. Jag hade antingen gått till gynakuten nu eller gynekolog i början av veckan för att få ett svar. Hade inte stått ut med ovissheten. Vilken vecka är du i? Har du ont?
  • Hawillto
    Solstråle0001 skrev 2016-12-02 20:53:48 följande:

Kunde inte låta bli att testa idag på bim-3. Ingen tvekan, det var negativt. Inte på morgonurin. Frågan är om det kan ge positiv vid bim? Eller rättare sagt hur troligt det är?

Hej.
    Testa med morgonurin =) på den dagen du ska få din mens. Du kan ha testat för tidigt, Lycka till =)

• Anonym (Jessica)
    InaLo skrev 2016-12-04 13:18:33 följande:

Usch jobbigt! Det är väl inte mycket till tröst att säga att en blödning inte måste betyda MF. Grönduvan som var här blödde ju i början och hon har ju sett sin två små hjärtan nu. Du kan ju tyvärr inte göra mycket. Tiden får visa. Håller tummarna för dig!

Tack! Hade det varit första gången så hade jag nog inte varit så orolig, men blödningar i graviditeten har alltid slutat med missfall för mig...
  • Anonym (Jessica)
    Rosenlarv skrev 2016-12-04 13:31:46 följande:

Åh nej, vad tråkigt! Behöver ju som sagt inte vara någon fara. Jag hade antingen gått till gynakuten nu eller gynekolog i början av veckan för att få ett svar. Hade inte stått ut med ovissheten. Vilken vecka är du i? Har du ont?

Jag funderar på att gå till gynakuten i morgon, trots att de sa förra gången att det inte behövs. Jag oroar ju ihjäl mig Var och julhandlade med sambon idag, och började gråta flera gånger. Och första dagen på nya jobbet i morgon dessutom.

Tror faktiskt att jag sjukskriver mig i morgon, och åker till gynakuten, tar risken att de vägrar undersöka mig.

Jag är i vecka 8. Har inte särskilt ont, lite som mensvärk bara.
  • Rosenlarv
    Anonym (Jessica) skrev 2016-12-04 16:53:19 följande:

Jag funderar på att gå till gynakuten i morgon, trots att de sa förra gången att det inte behövs. Jag oroar ju ihjäl mig Var och julhandlade med sambon idag, och började gråta flera gånger. Och första dagen på nya jobbet i morgon dessutom.

Tror faktiskt att jag sjukskriver mig i morgon, och åker till gynakuten, tar risken att de vägrar undersöka mig.

Jag är i vecka 8. Har inte särskilt ont, lite som mensvärk bara.

Jag tycker absolut att du ska gå till gynakuten. Om du är i vecka 8 kan du ju dessutom behöva skrapas om det är ett missfall. Jag förstår absolut inte varför de inte skulle vilja undersöka dig. Även om de inte kan göra något för att förhindra ett eventuellt missfall så kan ju missfallet i sig eller ett eventuellt utomkvedshavandeskap kunna utgöra en risk för dig. I värsta fall får du väl överdriva smärta och blödningsgrad. Blöder det fortfarande? Har du barn sedan innan?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.