• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Rosenlarv
    Solstråle0001 skrev 2016-11-30 20:14:34 följande:

Kul! Ska du testa? Jag tänker att det kan ta ett tag att få plus så jag vet inte om det är värt att "slösa" före Bim... fast vi får se!

Testade i morse och postade bilder högre upp i tråden. Svagt positivt. Ska testa igen i morgon.
  • Zora
    mammsen79 skrev 2016-11-30 20:09:05 följande:

Jag är så glad lite chockad orolig, fick positivt graviditetstest i dag 1-2 veckor stod det. Har ju två missfall bakom mig men nu är det min tur! Någon mer som plussat nyligen?

Grattis! :)
  • Anonym (Jessica)

Jag är så glad lite chockad orolig, fick positivt graviditetstest i dag 1-2 veckor stod det. Har ju två missfall bakom mig men nu är det min tur! Någon mer som plussat nyligen?

Grattis! Ja, denna gången ska det vara din tur!

Jag plussade för ett par veckor sen, är i vecka 7.
  • InaLo

Grattis, janúar får det vara din tur!
  • InaLo
    InaLo skrev 2016-11-30 23:43:25 följande:

Grattis, janúar får det vara din tur!

Skulle stå. Nu får det vara din túr!
  • wa76

Grattis! Kul med flera plus!!
  • Rosenlarv

Dagens test. Eller rättare sagt från kl 04 i morse när jag var tvungen att gå och kissa;). Osäker på om det är en stegring. Testet betedde sig jättekonstigt. Verkade inte suga upp ordentligt och det tog flera minuter innan kontrollsträcket syntes ordentligt. Ska kanske våga mig på ett digitalt i morgon. På graviditetskollens vanliga stickor syntes knappt något när jag testade några timmar senare (ej samma urin)

• InaLo
    Rosenlarv skrev 2016-12-01 08:46:15 följande:

Dagens test. Eller rättare sagt från kl 04 i morse när jag var tvungen att gå och kissa;). Osäker på om det är en stegring. Testet betedde sig jättekonstigt. Verkade inte suga upp ordentligt och det tog flera minuter innan kontrollsträcket syntes ordentligt. Ska kanske våga mig på ett digitalt i morgon. På graviditetskollens vanliga stickor syntes knappt något när jag testade några timmar senare (ej samma urin)

Tycker det ser mörkare ut i dag. Det ser ju tydligt ut. Ingen tvekan om att det är posetivt. Grattis!
  • Nykär15
    Rosenlarv skrev 2016-12-01 08:46:15 följande:

Ja det syns tydligare idag!! Grattis! Borde funka fint med digitalt i morgon :)
  • Rosenlarv

Orkade inte vänta. Känner mig som en sån testknarkare;). Gravid är jag hur som helst. Känns fantastiskt!

Körde ju denna månad med progesterall, vitaminer, trombyl och spermievänligt glidmedel. Svårt att veta vad som hjälpte eller om det var slumpen... Hoppas nu bara att det lilla fröet vill stanna och växa till sig. Risken för MF äg nog rätt hög med tanke på att jag haft två tidigare och min ålder. Oavsett hur det går kommer jag följa er andra och hålla tummarna för er! Tack för allt stöd <3

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.