Inlägg från: Zora |Visa alla inlägg
  • Zora

38+ och försöker bli gravid.

Hejsan!

Är 38 1/2 och vi försöker få en 3:a. Har en född 2013 och en 2015.

Vi har försökt 3 månader och trodde vi missat Äl den här månaden eftersom sambon var bortrest, men kaanske träffade vi ändå. Tempar och använder både Naturalcykles och Fertilityfriend och dom är oense. FF säger att vi missade Äl med 4 dagar och NC säger att vi precis träffade! Använder Äl test och om jag tar bort det positiva ältestet i FF så går den bara på temperaturen och då är FF överens med NC om att vi träffade. Bara att hålla tummarna.

• Zora

Så här ser kurvorna ut om någon är intresserad. Har varit tvungen att inaktivera endel temperaturer de senaste dagarna pga feber.

Här är FF

• Zora
    InaLo skrev 2016-09-26 02:57:01 följande:
    Hej!

Har sett dig på NC oc ff trådarna. Har läst mycket i tråden men aldrig skrivit.

Jag har funderat lite på dom som har lite hackig kurva hur noga dom är med tiden dom tar tempen. Om dom tar hänsyn till alkohol, träning, huvudvärk och dålig sömn. Jag kan inte tempa i munen eftersom jag sover med öppen mun då jag alltid är något täppt i näsan. Så i rumpan får det bli. Min sambo åker alltid inna 06.00 så han besväras inte av det. Jag märker värkligen hur små saker kan påvärka min kurva.

Jag jobbar natt och vet att efter en natt och sömn på dagen så är min temp alltid 0.3 grader varmare en när jag inte jobbat natt så det förvandlar jag om siffran värkar om passa in i kurvan. Annars får det bli inaktiv. Har tempat helt i 2 månader nu men även 9 månader innan yngsta dotter blev till.

När jag ser på din kurva så tycker jag att du haft äl 19. Samtidigt så har du tre varma tempar inom loppet av 5dagar när Ff setter ut det. Fast tycker att coverline på ca 36.5 passar bättre en 36.38. Vi får väl hoppas att NC har rätt.
    Ja jag håller tummarna. Men även om 19:e var Äl så är det ju inte alls säkert att det blev något för det. Men chansen finns ju :) Skulle jag tittat på min kurva utan utsatt Äl och bara gått på hur den ser ut så hade jag sagt Äl 19:e också. Är det positiva Äl testet som ställer till det i FF, tar jag bort set säger FF också 19:e. Det är inlagt i NC också, men tydligen tas inte lika stor hänsyn till det där.

Jag har tempat sedan 2007, men ibörjan använde jag lady-comp p-dator och behövde aldrig titta på kurvorna, även om jag la in tempen i FF. Sedan började jag kika lite mer på kurvorna när äldsta blev till 2012 och när vi sedan började jobba på 2:an så blev det mer + att jag började köra med Äl test för att fastställa Äl ännu bättre. NC har jag bara använt 3 månader, men är ju samma princip.

Jag tempar oftast samma tid +- 1h (vilket har liten betydelse, med Lady-comp var testintervallet +- 3h så kör så nu också) Har jag feber inaktiverar jag tempen och även oftast om ett värde sticker iväg förmycket. Annars sover jag mer eller mindre dåligt alla nätter pga 1 åring som vaknar då och då, men trots det och trots lite hoppiga kurvor ibland (oftast är dom ändå inte så fasligt hoppiga) så ser jag tydligt när Äl var, och det är ju det som är vitsen med tempning :)
  • Zora

Ett exempel på en kurva som var extremt hoppig för att vara jag. Ändå så ser man Äl tydligt. Möjligen skulle jag inaktiverar tempen på CD 22

• Zora
    InaLo skrev 2016-09-26 13:05:31 följande:

Zora tycker också att det syns tydlig skilnad på tin kurva innan och efter äl.

Läste att NC tar mer hänsyn til algoritmen en äl testen. Kroppen kanske försökte få äl utan resultat när du fick + äl testet. Kroppen kanske gjorde nytt försök och lyckades. Lästen amerikansk undersökning som visade(kommer inte ihåg exakt siffra) om det var ca5-10 av alla kvinnor får äl 2 gånger i månaden med några dagars mellan rum. Men då har väl progresteronet från första ägget redan höjt tempen. Bara lite spekulationer.

Om du hade äl 19/8 så har vi bim nästan samtidigt. Jag hade äl 18/9 vi får hålla tummarna att något fastnat där inne.

Just nu känner jag inga symtom. Är bara lite trött men har ju jobbat i natt och sovit typ 4 timmar. Så kanske i te så konstigt.

Hm.. Ja det kanske är så, att ägget inte lyckades släppa först. Äl tester är ju inte 100% tillförlitliga så... Ja har man två ägglossningar så borde ju den första ge temphöjningen och vad som sedan händer under andra vetesjutton.. Den syns kanske inte på tempen?

Ja den 30/9 borde jag veta om NC eller FF har rätt iallafall :) Men hoppas på BIM 3/10 och inte 29/9 :p Så.. Äl +11 eller Äl +7 idag då.

Just nu är det enda jag känner ont i huvudet, täppt i näsan osv.. Eventuella andra symptom är liksom dränkta i det. Är vansinnigt förkyld..
  • Zora
    GrönaDruvan skrev 2016-09-27 12:45:56 följande:

Jösses..

Grattis! :)
  • Zora
    GrönaDruvan skrev 2016-09-30 17:20:47 följande:

Nu rinner det, så definitivt missfall...igen...

Men neej :( Ledsen för din skull
  • Zora
    Silvercross skrev 2016-10-23 09:00:48 följande:

BIM +1, jag har plussat , på riktigt! Tog mindre tid än med mitt första barn. Helt galet. Jag kan inte tror det är sant.

Grattis!!
  • Zora
    mammsen79 skrev 2016-10-26 07:23:18 följande:

Har precis gjort digitalt graviditetstest ska ha bim Tisdag! Och jag är gravid 1-2 stod det är så lycklig att jag skakkar i hela kroppen.

Grattis!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.