InaLo skrev 2016-09-26 02:57:01 följande:
Hej!
Har sett dig på NC oc ff trådarna. Har läst mycket i tråden men aldrig skrivit.
Jag har funderat lite på dom som har lite hackig kurva hur noga dom är med tiden dom tar tempen. Om dom tar hänsyn till alkohol, träning, huvudvärk och dålig sömn. Jag kan inte tempa i munen eftersom jag sover med öppen mun då jag alltid är något täppt i näsan. Så i rumpan får det bli. Min sambo åker alltid inna 06.00 så han besväras inte av det. Jag märker värkligen hur små saker kan påvärka min kurva.
Jag jobbar natt och vet att efter en natt och sömn på dagen så är min temp alltid 0.3 grader varmare en när jag inte jobbat natt så det förvandlar jag om siffran värkar om passa in i kurvan. Annars får det bli inaktiv. Har tempat helt i 2 månader nu men även 9 månader innan yngsta dotter blev till.
När jag ser på din kurva så tycker jag att du haft äl 19. Samtidigt så har du tre varma tempar inom loppet av 5dagar när Ff setter ut det. Fast tycker att coverline på ca 36.5 passar bättre en 36.38. Vi får väl hoppas att NC har rätt.
Ja jag håller tummarna. Men även om 19:e var Äl så är det ju inte alls säkert att det blev något för det. Men chansen finns ju :) Skulle jag tittat på min kurva utan utsatt Äl och bara gått på hur den ser ut så hade jag sagt Äl 19:e också. Är det positiva Äl testet som ställer till det i FF, tar jag bort set säger FF också 19:e. Det är inlagt i NC också, men tydligen tas inte lika stor hänsyn till det där.
Jag har tempat sedan 2007, men ibörjan använde jag lady-comp p-dator och behövde aldrig titta på kurvorna, även om jag la in tempen i FF. Sedan började jag kika lite mer på kurvorna när äldsta blev till 2012 och när vi sedan började jobba på 2:an så blev det mer + att jag började köra med Äl test för att fastställa Äl ännu bättre. NC har jag bara använt 3 månader, men är ju samma princip.
Jag tempar oftast samma tid +- 1h (vilket har liten betydelse, med Lady-comp var testintervallet +- 3h så kör så nu också) Har jag feber inaktiverar jag tempen och även oftast om ett värde sticker iväg förmycket. Annars sover jag mer eller mindre dåligt alla nätter pga 1 åring som vaknar då och då, men trots det och trots lite hoppiga kurvor ibland (oftast är dom ändå inte så fasligt hoppiga) så ser jag tydligt när Äl var, och det är ju det som är vitsen med tempning :)