Inlägg från: Zora |Visa alla inlägg
  • Zora

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-05-03 09:51:40 följande:

Ja även om man prickar så har man ju lång erfarenhet nu av att det ändå inte blir nåt...så man vet aldrig vilken månad det är ens tur. Men hoppas det blir er tur nu!

Jag är i v 8+0 idag...VUL i morgon. Vet fasen inte hur jag ska klara av att gå dit och än mindre att kika på skärmen, men tvångsmässigt vet jag att jag kommer kolla...fan, känner redan nu hur hemskt det kommer kännas när jag sätter mig där i stolen. 

Har missat en del när jag varit borta. Grattis!!! Men förstår att du är nervös. Håller tummarna att det ser bra ut imorgon!
  • Zora
    Monchichi skrev 2017-05-03 21:17:01 följande:

Just det, idag kom brevet vi väntat på; normala kromosomvärden! Mannen vet nu könen, men vi har kommit överens om att han håller det för sig själv så inte andra frågar heller. Det skulle jag inte gilla om flera runt om mig visste och jag som inte vill veta, nej det får vara vår sak.

Nu ska vi hålla ut till RUL om två veckor och hoppas allt ser bra ut även där. Efter det går det att pusta ut lite mer, men fortfarande har vi förstås en lång resa med ovisshet, och extra sådan iom att det är två. Mest rädd för allt för tidig förlossning.

Vad skönt att allt såg bra ut! :)
  • Zora
    Nykär15 skrev 2017-05-04 11:02:45 följande:

Äntligen klara!

Perfekt litet gryn med tickande hjärta, mätte 15 mm = 8+1, stämmer prick på dagen! Sååå lättad!! NIPT inkl UL om 2 veckor.

Åh vad härligt!!! :)

En fråga, måste ni betala för NIPT och vad kostar det i såfall? Om jag skulle ha turen att bli gravid igen så känner jag att KUB inte är tillräckligt. Vill veta mer säkert den här gången samtidigt som jag är rädd för riskerna med Fvp och Mkp.. men har förstått att NIPT kostar ganska mycket.
  • Zora
    WendelaW skrev 2017-05-04 18:30:46 följande:

Jag har inte gjort NIPT själv men jag har sett att det kostar ca 7000kr.

Nykär15 skrev 2017-05-04 18:30:58 följande:

Ja vi gör privat och kommer betala 6900 kr, då är det den utökade varianten, finns en billigare för enbart de tre trisomierna och könskromosomer, men vi kände vi vill ha allt när vi ändå gör det.

Tack för svar. Ja det kostade ju endel.. men det kanske får vara värt det. Får ta ställning till det när/om jag blir gravid.
  • Zora
    Betty20 skrev 2017-05-06 22:20:56 följande:

Är det någon fler i tråden som har BIM runt 17 maj? Har ju haft lite ovanligt lång cykel mens (31-32 dagar..)sedan mf, men fortsätter den vara lång borde BIM vara då....

Jag har BIM runt 15-16:e
  • Zora
    Too tiki skrev 2017-05-10 10:15:41 följande:

Idag kom mensen så inget plus denna månad :(

Nej vad tråkigt :(
  • Zora
    Milou3 skrev 2017-05-11 06:49:12 följande:

Klockrent svagt plus kallar jag det där! Grattis!!

Fiaida05 skrev 2017-05-11 07:10:39 följande:

Pluss :), grattis!

Beedoll skrev 2017-05-11 07:33:06 följande:

HoppasPåEnTill: Har har ingen erfarenhet av maca, men tycker kurvan ser bra ut. Ge inte upp än :)

wa76 och Nykär: Håller tummarna för era nipt! Önskar er både lycka och lugn :)

Zora: Det ser ut som ett fint pluss! Grattis!! :D

Själv är jag på äl+2 eller +3 idag.

Tänk om det är så!! Det är så himla svagt, men är ju bara på Äl +10. Tog ett Äl +8 också och det var helt blankt. Är ganska precis ett år sedan vi började försöka med 3:an och jag började faktiskt ge upp hoppet.. ojojoj... blir ett nytt test imorgon!!
  • Zora
    Hemflyttad skrev 2017-05-11 08:57:29 följande:

Har inte provat maca, har läst att det kan vara bra men jag tar redan så mycket annat och måste ju dra gränsen någonstans...!Härligt att ni fick till det. Tror det blir bra med fredag kväll eller lördag morgon. Kanske helst fredag, men jag tror att ni har fått till det bra nu så att det ligger spermier och väntar när ägget släppet!

Wa76 - vilken jobbig situation! Dels oroväckande resultat, dels att du inte kan komma iväg från jobbet! Förstår verkligen att du inte vill att hela vårdcentralen ska behöva stängas. Håller tummarna för att ni får ett bra NIPT-resultat, och att du lyckas hålla dig någorlunda lugn under tiden. Kram.

Nykär15 skrev 2017-05-11 09:18:43 följande:

JAA det är ett solklart plus ju!! GRATTIS!!!!

Anonym (Sanna) skrev 2017-05-11 11:04:00 följande:

Zora: så roligt. Grattis!

Too tiki skrev 2017-05-11 11:32:00 följande:

O ja, GRATTIS

Åååh!!! Ni ser ju allihop!! Då är det kanske så!!! Blir som sagt ett nytt test imorgon och ett digitalt om några dagar!
  • Zora

Nytt test idag. Känns inte alls starkare än igår så nu vet jag inte vad jag ska tro..

Jämförelse också

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.