• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • InaLo
    GrönaDruvan skrev 2016-11-29 14:07:49 följande:

Hej alla!

Efter två års försök och två missfall så blev jag ju äntligen gravid nu i oktober...har ju skrivit här innan så vissa känner väl igen mig!

Var på ultraljud idag och där såg vi inte bara ett hjärta....utan två!! Dessutom troligtvis enäggstvillingar! Så chockad och glad och orolig, allt på en gång!

Jag håller tummarna att ni alla lyckas bli gravida snart, för vips så händer det, fastän makan känner för att ge upp! Vi skulle ju precis söka hjälp privat!! Man vet aldrig vad livet erbjuder, det är en sak som är säkert!

Men va häftigt! Grattis! Två!!! Så spänbande!

Vilken chock det måste ha varit att se två hjärtan.

Kul med lite uppdateringar från dig!
  • wa76

Jag har läst i tråden sedan ett par veckor tillbaka (fick missfall för 18 dagar sedan) men aldrig skrivit nåt! :) Hoppas det är OK att jag hoppar in?
    Grattis GrönaDruvan, kommer ihåg allt det jobbiga du gick igenom, läst dina trådar! Helt otroligt att du fick se två hjärtan, vilken lycka!!
    Hoppas vi alla får ett plus snart! :)
    Jag vet inte om jag haft ägglossning än eller om det ens blir någonting innan jag får mens men har beställt massor med ägglossningstest och graviditetstest från Testlagret! 
    Testremsan visar äntligen negativt nu i alla fall, så HCG verkar vara nere under 25! Det tog över två veckor, då jag var relativt långt gången när jag fick missfall (10 veckor).

• GrönaDruvan
    bluebird6 skrev 2016-11-29 15:37:50 följande:
    Vad härligt- LYCKAN....
    Vilken vecka blir det nu? 

Hoppas på att fler av oss får en bra & positiv jul;) 

Vi skulle ju precis iväg på en tid för att få hjälp sist jag blev gravid.
    Nu slutade det ju i ett MA men positivt är ju vi vet ju iaf att det går..Så det är ävl bara att kämpa på.. Det är ju fortf roligt att försöka iaf;) 

Fortsatt lycka till..
    Är i vecka 8+4 så det är tidigt, men har iaf sett två hjärtan slå. Det är en bra bit på väg!
    Jag hoppas jag ger er andra lite hopp med min historia!!
  • GrönaDruvan
    Too tiki skrev 2016-11-29 16:02:22 följande:

Stor grattis och vad kul med tvillingar

Får man lov att fråga om du gjort något särskilt närmaste månaden, eller blev du gravid utan hjälpmedel?

Stort grattis igen, så kul att när någon plussar, det inger hopp åt oss andra som kämpar på

Nä, vi gjorde inget särskilt. Använt äl stickor bara. Blev ju gravid direkt efter senaste missfallet...
  • GrönaDruvan

Tack för alla grattis och jag önskar verkligen att ni alla blir gravida snart!! Håller tummar och tår!!
    När det känns jobbigt så tänk på att det kan vända så fort!!

• mammsen79

Hej alla!

Efter två års försök och två missfall så blev jag ju äntligen gravid nu i oktober...har ju skrivit här innan så vissa känner väl igen mig!

Var på ultraljud idag och där såg vi inte bara ett hjärta....utan två!! Dessutom troligtvis enäggstvillingar! Så chockad och glad och orolig, allt på en gång!

Jag håller tummarna att ni alla lyckas bli gravida snart, för vips så händer det, fastän makan känner för att ge upp! Vi skulle ju precis söka hjälp privat!! Man vet aldrig vad livet erbjuder, det är en sak som är säkert!

Fick du alltså missfall förra månaden? Som mig då. Stort grattis vilken känsla underbart i morgon ska jag göra test, STORT lycka till!!!
  • GrönaDruvan
    mammsen79 skrev 2016-11-29 21:16:56 följande:
    Fick du alltså missfall förra månaden? Som mig då. Stort grattis vilken känsla underbart i morgon ska jag göra test, STORT lycka till!!!
    Fick missfall i slutet av september och plussade i slutet på oktober!
  • Too tiki
    GrönaDruvan skrev 2016-11-29 19:27:57 följande:
    Nä, vi gjorde inget särskilt. Använt äl stickor bara. Blev ju gravid direkt efter senaste missfallet...
    Tusen tack för ditt svar :) Håller tummarna och tår för att det går vägen denna gången för dig!
  • mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-11-29 21:27:31 följande:

Fick missfall i slutet av september och plussade i slutet på oktober!

Har du tvillingar i släkten? Underbart för dig ????
  • Zora

Hej alla!

Wow!! Vad häftigt! Grattis!!!! :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.