Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

38+ och försöker bli gravid.

Hänger gärna med här. Blir visserligen 38 i december, men kanske får vara med ändå?
    Har två söner som är födda 09 och 10, och nu försöker vi med nr 3.
    Vi började försöka dec-14 och försökte exakt till dec -15 utan resultat.
    Gjorde ett litet uppehåll och i mars blev jag gravid! Blev det missfall i vecka 9.
    Är nu inne på försök 3 efter missfallet och har bim på sön-mån...
    Denna gången känns det verkligen som om det är nåt på g! Har haft symptom sen efter äl, och hade en liten blödning/rosa flytning i förrgår på dag 7 efter äl. Tänkte direkt nidis!
    Det är nåt skumt som händer i kroppen iaf.

Det här är försök 16, och man har ju haft en del symptom om man säger så utan att varit gravid, så jag brukar egentligen gå på symptom..men nu är det så mycket som är annorlunda.

Kunde inte hålla mig idag, testade när jag kom hem från jobbet vid 16... Äl +9 och bim -4/5....det var blankt. Jag tar inte det så allvarligt. Det var Apotekets egna som tydligen inte brukar visa tidigt och dessutom inget morgon urin. Hoppet är iaf inte ute.

Blir det inget denna gången nu så söker vi oss till en privat klinik....för att se vad som är fel..

• GrönaDruvan

Nä, konstigt är det ju inte, men rätt vanligt att plussa senare också. Sen beror det väl lite på test också...
    Jag hoppas iaf in i det sista, börjar bli rätt jobbigt det här väntandet...

• GrönaDruvan
    anna7607 skrev 2016-09-22 14:53:16 följande:

Hoppar in här jag med. 40 och vill ha en liten till innan det är på tok försent. har två underbara STORA hemma. Försökt i 16 månader med två missfall. Det börjar kännas. Bim om 6 dagar.

Försök 16 här med och bim om 3-4 dagar...
  • GrönaDruvan
    anna7607 skrev 2016-09-22 17:09:36 följande:
    Då håller vi tummarna för oss
    Det gör vi verkligen!! Orkar snart inte försöka längre...
  • GrönaDruvan

Testade i eftermiddags men negativt. Bim -2
    Inga större förhoppningar och vet inte varför kroppen luras så.
    Ska man ge sig på försök 17 eller acceptera att det inte går....eller söka hjälp på klinik...

• GrönaDruvan
    InaLo skrev 2016-09-24 06:20:55 följande:
    Tröttsamt att det inte vill ta sig

Oftast är det väl en övre åldersgräns för att söka hjälp 38-40år för kvinnor. Då måste man söka privat. Tycker du ska ringa gyn i allafall och hör med dom.

Milou3. Jag tror att äl+8 är deffenetivt för tidigt. Jag fick själv positivt på äl+10 men med minsta tjejen men då var det jätte svagt.

Är själv på äl +6 så jag får vänta några dagar till.
    Japp, vi ska söka privat. Får nog ingen hjälp ändå eftersom vi har två barn, så privat är väl ända möjligheten!
  • GrönaDruvan

Testade ju negativt i fredags och fick lite blod på fingret när jag kände på tappen i lördags. Har haft mensvärk hela helgen så mensen är väl på gång..men nu är det inget blod på fingret alls när jag känner och har lite flytningar istället? Tappen sitter väldigt högt upp och är mjuk... Blir helt förvirrad nu...
    Tror absolut mensen är på g, men varför kommer den aldrig när jag haft mensvärk i flera dagar? Nu tändes hoppet igen, men troligtvis får jag väl bli besviken en gång till...

• GrönaDruvan

Vad tror ni...? Jag har trott mensen är på g hela tiden men det kommer bara lite lite blod ibland när jag tar på tappen... Negativt test i torsdags, och bim i söndags....

• GrönaDruvan
    Nykär15 skrev 2016-09-27 09:22:49 följande:
    Ser ju onekligen ut som du är gravid! Grattis!
    Måste köpa ett digitalt sen! Herregud, satt igår och letade fertilitetskliniker..tänk om jag är gravid nu?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.