• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • InaLo
    Zora skrev 2016-11-26 07:33:18 följande:

Mens, igen..

Ne!!!!!

Man blir så besviken varje gång. Men det är väl bara att hoppa upp på hingsten igen!

Här är mensen precis avklarad. Äl beräknad till nästa helg. Som tur är jag ledig då.
  • Rosenlarv
    Nykär15 skrev 2016-11-25 22:20:29 följande:

Mensen är inte igång än...BIM i morgon. Ska börja på dag 3 så bör bli på måndag.Absolut !!

Ok, själv har jag bim 5 december och börjar med pergotime mensdag 3. Om jag nu inte lyckats bli gravid den här cykeln. Använder just nu progesterall och tror att krämen får mig att känna en massa skensymptom.
  • Nykär15
    Rosenlarv skrev 2016-11-26 08:53:30 följande:

Ok, själv har jag bim 5 december och börjar med pergotime mensdag 3. Om jag nu inte lyckats bli gravid den här cykeln. Använder just nu progesterall och tror att krämen får mig att känna en massa skensymptom.

Mensen kom precis som den skulle igår, börjar med Letrozol i morgon på cd 3, så får hoppas äl blir tidigare denna cykel (dag 28 nu sist). Brukar ha äl dag 12 så inte alls van vid långa cykler. Ska du ta Lutinus med sen? Jag ska börja på dag 20 om äl varit.
  • Rosenlarv
    Nykär15 skrev 2016-11-27 09:33:44 följande:

Mensen kom precis som den skulle igår, börjar med Letrozol i morgon på cd 3, så får hoppas äl blir tidigare denna cykel (dag 28 nu sist). Brukar ha äl dag 12 så inte alls van vid långa cykler. Ska du ta Lutinus med sen? Jag ska börja på dag 20 om äl varit.

Jag har inte fått lutinus utskrivet men smörjer med progesteronall. Det är ju svårt att veta hur mycket effekt krämen ger egentligen. Jag har historia av både MA och MF sedan tidigare så jag ska ta upp frågan om lutinus med min gyn när jag träffar henne inför nästa äl.
  • Rosenlarv
    Rosenlarv skrev 2016-11-27 11:53:29 följande:

Jag har inte fått lutinus utskrivet men smörjer med progesteronall. Det är ju svårt att veta hur mycket effekt krämen ger egentligen. Jag har historia av både MA och MF sedan tidigare så jag ska ta upp frågan om lutinus med min gyn när jag träffar henne inför nästa äl.

Progesterall skulle det stå:)
  • Anonym (Jessica)

Ang kosttillskott så vill jag förutom q10 tipsa om Inositol (b8), från fertilitetsguiden: "För att bli gravid och undvika missfall måsta man ha hyfsat bra äggkvalitet. Det är känt att kvinnor som lider av PCOS löper en betydligt större risk för missfall. Dessutom vet man att äggkvaliteten börjar minska kraftigt för alla kvinnor över 35 år. I en studie deltog 60 infertila PCOS kvinnor som genomgick assisterad befruktning. En grupp fick inositol plus folsyra. Den andra gruppen fick bara folsyra. De som tog inositol plus folsyra hade betydligt friskare äggceller efter tre månader. Resultaten från denna studie indikerar att om man är intresserad av att öka sina chanser att bli gravid och minska risken för missfall, är ett tillskott av inositol att rekommendera. Bra äggkvalitet är nödvändig för en lyckad graviditet.

Klinisk forskning har visat följande effekter av inositol tillskott: stärker ägglossning, minskar risk för ryggmärgsbråck & missbildning, sänker testosteronhalten (ner till 73%), sänker LH (så mycket som 55%) ?sänker insulin (ner till 62%) sänker DHEA-S (49% sänkning), ökar SHBG (upp til 92% ökning)?sänker androstenedion (ner till 27%) sänker triglycerides (ner till 51%)? sänker blodtrycket, ökar progesteron (129% ökning i en studie). Myo-inositol minskar risken för hyperglycemia/embryots tillväxt."

• Nykär15
    Rosenlarv skrev 2016-11-25 20:30:29 följande:

Hur har du gått för dig efter letrozol?

Börjar med min första omgång i morgon så vet ju inte än :)
    Rosenlarv skrev 2016-11-27 11:53:29 följande:

Har använt ProgesterAll, nu senast den starkaste. Men min läkare skrev ut all hjälp nu då hon anser att vi inte ska behöva förlora mer tid. Har ju ett MF och ett MA nu. Äter Trombyl och stark E-vitamin, folsyra, zink, multivitaminer, järn och probiotika.

På dag 7 ska jag även ta GonalF spruta för extra skjuts på äl
  • Mamma02

Skulle haft mens för lite över 1 vecka sedan men ännu inte fått den. Har tagit 2 gravtest. Dom som det ska bli ett plus vid positivt o i något läge tycker jag att man kunnat se ett plus men mycke mycke mycke svagt i då fall men det ena strecket är skarpt. Tror ni att jag kan vara gravid ändå?

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.