• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Nykär15
    GrönaDruvan skrev 2016-11-21 22:51:11 följande:
    Måste flika in här....skriver ju inte så mycket här längre, men följer er!
    När jag blev gravid i mars hade jag massa symptom och visste nästan att jag var gravid innan jag testade...samma i september... Nu när jag blev gravid kände jag ingenting! Var helt hundra på att det inte tagit sig, drack t.o.m massa vin innan bim vilket jag aldrig gör annars, men så toksäker va jag på att det inte tagit sig! Men vad fel jag hade! Nu sitter jag ju här i vecka 8 och mår aldeles förträffligt....dåligt
    Ville bara ge dig lite hopp! Lycka till! Håller tummarna att det tagit sig!
    Tack för att du ger mig lite hopp! Men ÄL+10 och negativt i morse...så har väl gett upp, bara vänta på mensen. Har alltid plussat vid denna tiden på tidigare grav.

InaLo skrev 2016-11-22 07:36:13 följande:
    Vad skönt att det går bra. Du får smitta oss andra med lite bebislusker!

Här kom jäddrans surtanten i dag! Har varit beträdd på det eftersom tempen har sjunkit de senaste dagarna. Känner mig lite nöjd ändå över att tempen varit högre denna månad en tidigare månader och att mensen kom 1 dag senare. Gillar att det är 26 dagar och inte 25dagar. Har tidigare haft 27 dagar och en minskning tyder ju på att äggen är av något sämre kvalitet. Att det blir lite längre tyder ju på att äggen stärks.(enligt vad jag läst)

Känns som att omläggning på kosten gör någon nytta. De säger att det tar 90-150 dagar att ge effekt och nu har jag ätit så i 90 dagar. Nu håller jag i alla mina tummar och tår att det blir något av detta försöket.
    Usch o fy...men gissar jag gör dig sällskap med tanten framåt fredag, lördag....kram!

• Tvilling73

Jag har tagit 2 test av de billiga från nåt ställe.
    De visar blankt så det blänker utav den.

Jag har ju inte direkt koll på när BIM är men senast i helgen tror jag. Kanske "offrar" jag ett CB digitalt eller vad det är jag har hemma. Kanske redan på fredag om inte mensen redan dykt upp då!

• Milou3

Måste bara kolla med er, har Bim om 2 dagar och tog ett CB early detection test i går som visade negativt. Man ska kunna se 99% resultat 4 dagar innan bim! 
    Visst kan jag lägga ner hoppet helt? 

• anna7607
    Milou3 skrev 2016-11-22 10:49:15 följande:

Måste bara kolla med er, har Bim om 2 dagar och tog ett CB early detection test i går som visade negativt. Man ska kunna se 99% resultat 4 dagar innan bim! 

Visst kan jag lägga ner hoppet helt? 

Absolut inte jag plussa bim+5 först. Två negativa innan den köpte jag digitalt. Tyvärr mf då oxå och nu kom mensen suck
  • Too tiki
    anna7607 skrev 2016-11-22 17:30:24 följande:
    Absolut inte jag plussa bim+5 först. Två negativa innan den köpte jag digitalt. Tyvärr mf då oxå och nu kom mensen suck

De två gångerna du testade negativt, testade du med Clearblue Early då? Anledningen till min fråga är att jag testade negativt igår med CB early och var då på 10 alt 12 dagar efter ÄL. Normalt sett har jag mens på i genomsnitt 22 dgr. Nu tar jag progesterall och då förskjuts mensen men om jag ser till min vanliga intervall skulle jag ha BIM imorgon.

Var så förväntansfull denna gången och blev så besviken när jag inte såg ett dugg på stickan igår men hoppas att det var för tidigt....Ska ta billiga testers sticka på torsdag  men de är ju inte så känsliga som CB early men jag har bara en sån kvar så den sparar jag gärna ett par dgr till om jag kan hålla mig

• anna7607
    Too tiki skrev 2016-11-22 18:15:03 följande:

De två gångerna du testade negativt, testade du med Clearblue Early då? Anledningen till min fråga är att jag testade negativt igår med CB early och var då på 10 alt 12 dagar efter ÄL. Normalt sett har jag mens på i genomsnitt 22 dgr. Nu tar jag progesterall och då förskjuts mensen men om jag ser till min vanliga intervall skulle jag ha BIM imorgon.

Var så förväntansfull denna gången och blev så besviken när jag inte såg ett dugg på stickan igår men hoppas att det var för tidigt....Ska ta billiga testers sticka på torsdag  men de är ju inte så känsliga som CB early men jag har bara en sån kvar så den sparar jag gärna ett par dgr till om jag kan hålla mig

Ja det gjorde jag.

Klart man testar unna det är dags. Jag gör likadant hahaha men bestämt att nästa gång låter jag bli. Vänta en vecka till om du kan hahaha. Allt beror ju på när ägget fester.
  • anna7607
    Too tiki skrev 2016-11-22 18:15:03 följande:

Hur funkar progesterall. Kör du med kreme? När börjar man smörja?
  • Too tiki
    anna7607 skrev 2016-11-22 20:20:17 följande:
    Ja det gjorde jag.

Klart man testar unna det är dags. Jag gör likadant hahaha men bestämt att nästa gång låter jag bli. Vänta en vecka till om du kan hahaha. Allt beror ju på när ägget fester.
    Tack Anna! Ska försöka hålla mig ett tag till men det blir nog svårt för det kliar redan i fingrarna
  • pimpim78

Har i dag lyckats snigla mig fram till dag 13 efter ovitrelle och 11 dagar efter inseminationsdagen. Helt neg test.
    Borde kunna kasta in handuken för den här gången nu va ? Eller någon som plussat senare än så när ni testat helt neg dagarna innan ?
    Börjar tappa hoppet här hemma, borde ju visa någor nu när man liksom vet när äl var osv.....
    Fy så trist det känns...... Men känns fint att det är några som plussat i all afall, det inger hopp. Stort grattis till er.........

• Too tiki
    anna7607 skrev 2016-11-22 20:26:07 följande:
    Hur funkar progesterall. Kör du med kreme? När börjar man smörja?

Jag använder krämen för att förlänga min lutealfas som jag förstår är lite kort sen jag började tempa. På mig har det fungerat förra månaden med att förlänga den så istället för 22 dgr mellan mens fick jag 28 dgr och då slutade jag 5 dgr före jag fick mens. Fick en lutealfas på 14 dgr istället för 7-10 som jag haft tidigare :)

Jag börjar smörja med krämen när jag fick negativt på ÄL stickorna och kommer enligt anvisningarna fortsätta till v 12 om jag blir gravid. Blir jag inte gravid denna gången ska jag vänta tills 2 dgr efter jag fått negativt på stickan så jag inte riskerar att skjuta på ÄL för det kan man göra om ägglossning inte har skett. Man ska också kunna stimulera ÄL om man tar en liten dos dag 7-14. Om det funkar vet jag inte men blir jag inte gravid inom det närmaste kommer jag testa, funkar det så funkar det och jag har inget att förlora då tiden tickar på...

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.