• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Rosenlarv
    Anonym (Jessica) skrev 2016-12-05 11:13:48 följande:

Tack för alla fina svar!

Åkte till gynakuten i natt, kunde ändå inte sova...

Läkaren kunde inte se varifrån blödningen kom, men allt såg bra ut med graviditeten, den lilla krumeluren var precis lagom stor för vecka 8, och hjärtat blinkade som det skulle!

Åh vad skönt!
  • wa76
    Nykär15 skrev 2016-12-05 11:19:01 följande:
    Underbara nyheter! Hjärta Skönt du åkte in och att du fick lugnande besked. Ta hand om dig!
    Helt underbart!, skönt att du kan slappna av nu! <3
  • InaLo
    Anonym (Jessica) skrev 2016-12-05 11:13:48 följande:

Tack för alla fina svar!

Åkte till gynakuten i natt, kunde ändå inte sova...

Läkaren kunde inte se varifrån blödningen kom, men allt såg bra ut med graviditeten, den lilla krumeluren var precis lagom stor för vecka 8, och hjärtat blinkade som det skulle!

Vad skönt!

Har själv haft mycket blödningar under två av mina graviditeter som gick vägen. När jag fick MF så krampade det och strålade ner mot i sidan av benen.

Så det blir nog bra.
  • wa76
    Solstråle0001 skrev 2016-12-05 18:42:05 följande:

Bim idag. Ingen mens ännu!

Skönt! Hur tänkte du göra nu, kommer inte ihåg om du skrev, ska du testa imorgon eller ska du vänta några dagar till? Du har viljan av stål, jag skulle aldrig klara av att vänta så länge! :D
  • Solstråle0001
    wa76 skrev 2016-12-05 19:18:51 följande:
    Skönt! Hur tänkte du göra nu, kommer inte ihåg om du skrev, ska du testa imorgon eller ska du vänta några dagar till? Du har viljan av stål, jag skulle aldrig klara av att vänta så länge! :D
    Har ju redan testat negativt för några dagar sen! Så jag tänkte vänta och se om mensen uteblir... om jag klarar av det! Känner mig inte ett dugg gravid tyvärr!
  • Monchichi

Anonym (Jessica): Men vad skönt för dig! Lycka Till framöver nu!

Solstråle0001: Spännande, håller tummarna för dig!

• wa76
    Solstråle0001 skrev 2016-12-05 19:36:33 följande:
    Har ju redan testat negativt för några dagar sen! Så jag tänkte vänta och se om mensen uteblir... om jag klarar av det! Känner mig inte ett dugg gravid tyvärr!
    Jag förstår! Men hormonhalten dubbleras var tredje dagen sägs det, så... Håller tummarna att det blir ett plus!
  • Anonym (Jessica)
    Nykär15 skrev 2016-12-05 11:19:01 följande:

Underbara nyheter!  Skönt du åkte in och att du fick lugnande besked. Ta hand om dig!

Rosenlarv skrev 2016-12-05 12:25:19 följande:

Åh vad skönt!

wa76 skrev 2016-12-05 16:06:28 följande:

Helt underbart!, skönt att du kan slappna av nu! <3

InaLo skrev 2016-12-05 16:40:54 följande:

Vad skönt!

Har själv haft mycket blödningar under två av mina graviditeter som gick vägen. När jag fick MF så krampade det och strålade ner mot i sidan av benen.

Så det blir nog bra.

Monchichi skrev 2016-12-05 21:35:06 följande:

Anonym (Jessica): Men vad skönt för dig! Lycka Till framöver nu!

Solstråle0001: Spännande, håller tummarna för dig!

Tack snälla ni! Känner mig så glad nu!

Jag lämnar tråden nu, och letar upp en passande bf-tråd, men hoppas och håller tummarna för många fler plus här framöver! Kommer nog inte kunna låta bli att kika in ibland och se hur det går
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.