• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • wa76
    Nykär15 skrev 2016-12-12 09:08:12 följande:

ÄL-test med topp på CD13 fm

Oj, vilken fin stegring! Du skulle se mina stickor, gjorde i en månad, alla typ som någonting mellan din 2:a och 3:a! :P Hoppas verkligen det gick vägen denna gång!!
  • wa76

Så idag kom mensen!
    Är dock inte ledsen för nu kan jag börja om igen, efter att ha väntat i över en månad, nu är allt denna med missfallet bakom mig, känner jag.
    Och nu har jag tempat med Natural Cyckles i snart en vecka och gissa vad? Tempen gick ner från 36,8 de övriga 5 dagar till 36,38 imorse! Så jag förstod innan jag ens klev upp att mensen kommer idag, och när jag väl gick på toa så kom det lite rosa på pappret... nu, två timmar senare är mensen igång på riktigt!
    Ja, med facit i handen så ska jag inte förlita mig på stickorna så mycket, de visade aldrig nåt utslag för mig, medan tempen fungerade verkligen på pricken, kan rekommendera!

• Nykär15
    bluebird6 skrev 2016-12-12 21:02:06 följande:
    okej, Har aldrig smärtor eller annorlunda flytningar så förutom att mensen kommer som en klocka nu ca var 4 e vecka så har jag liksom inte koll på nä ÄL är. Därför jag tänkte testa test:)

Men mitt mörkaste var lite rödare än din 13.

Nu har vi ju legat i sedan mensen var slut så blir det så blir det... 

Bara vänta in Bim. Räknar väl med 22-23 för säkerhets skull så man inte testar alldeles för tidigt i onödan. 

Tack för infon..

Vad bra du fick så starkt! Jag får sällan det som sagt, men vart gravid 4 ggr så vet ju när min ÄL är ändå och vi ligger ju dagligen så chansen att missa toppen är ändå liten. Det gäller att hitta sin egen max i cykeln Glad att jag ägglossade är jag rätt säker på just pga smärtan och sen har jag ju stimulerats med både Letrozole och Gonal-F denna cykel för att mogna äggen extra, så det stämmer bra med ÄL då den inträffar inom en vecka efter sista tabletten och sprutan och det gjorde den. Har ju egen ÄL men hon ville ge den en extra skjuts så den kom tidigare då den vart så sen två cykler efter MA och då hinner slemhinnan bli lite dålig och sämre chans för ägget att fästa. Och nu efter ÄL tar jag Lutinus så slemhinnan blir bra om det kommer ett befruktat ägg. 

Så är inte så orolig egentligen över att mitt utslag blev som det blev på testerna. Hade svagare på min topp jag hittade när jag blev gravid i maj, då gick jag ju till v 13 så det funkade ju ändå. Nu vet jag ju att mitt TSH förmodligen var det som gjorde att mitt barn dog...så hemskt. Tänk om jag hade vetat. 

Jag tycker alla borde få kolla TSH efter missfall för att hjälpa inför framtida försök..jag är glad vi sökte oss privat för jag ville göra ALLA prover för att försöka hitta vad som är fel. Är nu orolig att det inte hinner sänka sig tillräckligt om det skulle ta sig redan denna omgången...men ska dit om tre veckor igen för provtagning. 

wa76 skrev 2016-12-13 07:16:11 följande:
    Oj, vilken fin stegring! Du skulle se mina stickor, gjorde i en månad, alla typ som någonting mellan din 2:a och 3:a! :P Hoppas verkligen det gick vägen denna gång!!

Åh tack! Är så rädd krascha totalt och få en heldeppig julafton...även om jag försöker redan nu vara inställd på det, så har man ju ändå visst hopp inför varje BIM. Jag kommer väl börja testa runt 20:e så förhoppningsvis vet jag redan då hur det gått så jag inte får ett bryt..men vet jag ändå blir deppig när blodet väl kommer, så definitivt...

Tråkigt din mens kom, men skönt du har fått koll på tempningen! Jag är för lat för det..men vi har sex dagligen från mens till ÄL och en bit förbi med och sen får vi ju stimulering nu så jag får räkna med att ÄL funkar som den ska. Men tar det sig inte denna gång ska jag se om vi kan få ul att kolla blåsor nästa cykel och ev en spruta för att säkert lossa äggen.

• hannis

Alltså, jag förstår mig verkligen inte på det här med ägglossningstester. Jag verkar ha lika starka streck varje dag från äl till mens. Titta på mina tester från förra helgen (äl på söndagen) och sedan test från igår och idag. Det är ju nästan samma styrka. Någon som kan förklara?

• Nykär15
    hannis skrev 2016-12-13 16:38:31 följande:

Alltså, jag förstår mig verkligen inte på det här med ägglossningstester. Jag verkar ha lika starka streck varje dag från äl till mens. Titta på mina tester från förra helgen (äl på söndagen) och sedan test från igår och idag. Det är ju nästan samma styrka. Någon som kan förklara?

Mina är med rätt starka hela vägen efter äl till mens, de har ju iaf gått ner lite så tror inte du behöver oroa dig :)
  • bluebird6

Cirka en vecka kvar till BIM.

Längtar.. Puh, väntan o väntan..

Tänk om man kunde få stoppa ett positivt test i mannens julstrumpa..;)

• Nykär15
    bluebird6 skrev 2016-12-15 07:32:09 följande:

Cirka en vecka kvar till BIM.

Längtar.. Puh, väntan o väntan..

Tänk om man kunde få stoppa ett positivt test i mannens julstrumpa..;)

Vet känslan...äl+7 här...så halvvägs, men brukar börja testa på äl+10 så det är ju redan på söndag :)
  • Monchichi

Too tiki: Tack för svar! Hmm, det låter ju som jag bör kolla lite värden, för det har jag aldrig gjort. Sen skrev jag nog fel angående blödningen, den inföll dag 14 så nidblödning låter för tidigt? Men sån där äl-blödning kanske? Även om jag aldrig varit med om det tidigare. Tack för tummarna, har jag sån tur att det är min nu så smittar jag så gärna! 

wa76: Tråkigt med mens men jag förstår känslan att det är ändå skönt när det ändå inte är en graviditet att mensen kan komma så man får börja om. Jag hade ju så förra cykeln (dock inte föregående missfall, bara lång cykel och väntan). Vilken exakt temperatur du angav, vad har du för termometer? Jag har aldrig tempat men det låter ju häftigt att kroppen kan visa så tydligt och att det stämmer med mens.

• wa76
    Monchichi skrev 2016-12-16 22:43:07 följande:

Too tiki: Tack för svar! Hmm, det låter ju som jag bör kolla lite värden, för det har jag aldrig gjort. Sen skrev jag nog fel angående blödningen, den inföll dag 14 så nidblödning låter för tidigt? Men sån där äl-blödning kanske? Även om jag aldrig varit med om det tidigare. Tack för tummarna, har jag sån tur att det är min nu så smittar jag så gärna! 

wa76: Tråkigt med mens men jag förstår känslan att det är ändå skönt när det ändå inte är en graviditet att mensen kan komma så man får börja om. Jag hade ju så förra cykeln (dock inte föregående missfall, bara lång cykel och väntan). Vilken exakt temperatur du angav, vad har du för termometer? Jag har aldrig tempat men det låter ju häftigt att kroppen kan visa så tydligt och att det stämmer med mens.

Jag köpte Natural Cyckles termometern, då ingår det en app med grafer mm. Det är en medicinsk termometer med två decimaler! Googla på Natural cyckles så får du se! :)

Usch, min mens var/är jättejobbig den här gången. Blödde nu lika mycket som när jag hade missfall, minus klumpar. Fjärde dag igår men fick byta var annan timme, tjockaste bindor som finns, och så var det så stressigt på jobbet man hinner ju knappt på toa då.

Skönt att slippa mens på julafton dock, ägglossningen borde inträffa nogon dag efter, så det blir bebisverkstad då! Och så är jag lite ledig i mellandagarna, som tur är. Annars ses vi ju knappt, min man och jag!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.