• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Too tiki
    anna7607 skrev 2016-12-17 12:16:05 följande:

Bim idag. Brukar få min mens på morgonkvisten direkt. Inget än så länge. Negativt test såklart. Har pussat bim+5 Dom andra två grav. Så nu hoppas jag att mensen inte kommer. Försök nr 19 man blir ju galen

Håller tummarna för att tanten håller sig borta! Dryg väntan, man kan knappt tänka på annat.....
  • anna7607
    Too tiki skrev 2016-12-17 14:07:16 följande:

Håller tummarna för att tanten håller sig borta! Dryg väntan, man kan knappt tänka på annat.....

Näää det kan man verkligen inte göra. Haft så mycket fejsymptom varenda mens och knappt något nu haha. Man blir ju galen
  • Too tiki
    anna7607 skrev 2016-12-17 15:33:36 följande:
    Näää det kan man verkligen inte göra. Haft så mycket fejsymptom varenda mens och knappt något nu haha. Man blir ju galen
    Likadant för mig denna gången. Knappt inga symptom men det kanske är ett gott tecken med tanke på att jag haft det mesta tidigare :)
  • anna7607
    Too tiki skrev 2016-12-17 17:35:39 följande:

Likadant för mig denna gången. Knappt inga symptom men det kanske är ett gott tecken med tanke på att jag haft det mesta tidigare :)

Det får vi verkligen hoppas så de blir ett pluss. Ingen mens här än. Hoppas den håller sig borta. Vet inte om jag orkar ett försök nr 20
  • Too tiki
    anna7607 skrev 2016-12-17 18:10:50 följande:
    Det får vi verkligen hoppas så de blir ett pluss. Ingen mens här än. Hoppas den håller sig borta. Vet inte om jag orkar ett försök nr 20
    Vet känslan av att kanske inte orka mer. Nu har jag fått tag på Pergotime så blir det inget pluss denna gången känns det i varje fall mer hoppfullt mot tidigare då jag är osäker på om jag verkligen har ÄL. Hoppas tanten håller sig borta för oss som är kvar i denna tråd så vi får en extra fin julklapp i år....tänkt så härligt det hade varit :)
  • anna7607
    Too tiki skrev 2016-12-17 18:28:43 följande:

Vet känslan av att kanske inte orka mer. Nu har jag fått tag på Pergotime så blir det inget pluss denna gången känns det i varje fall mer hoppfullt mot tidigare då jag är osäker på om jag verkligen har ÄL. Hoppas tanten håller sig borta för oss som är kvar i denna tråd så vi får en extra fin julklapp i år....tänkt så härligt det hade varit :)

Åh då håller jag tummarna att du får ett pluss. Ingen mens här än så länge. Den är som en kl i vanliga fall. Blir galen. Har kört ed progesterall denna vända. Vet inte om den kan förskjuta mensen nån dag.
  • pimpim78
    Nykär15 skrev 2016-12-17 18:32:37 följande:

Äl+9...tror inte det blivit nåt och tveksam om jag vågar testa i morgon :(

Jag känner precis likadant, inte ett endaste symtom.
    Vi firade lilljulafton här hemma i dag och jag drack ett glas vin, så säker känner jag mig påa tt det inte tagit sig..... Suck !!!
  • Monchichi
    hannis: Grattis! Hoppas vi andra får följa efter ditt exempel.

wa76: Klart intressant med Natural cykles. Tack för tipset!

anna7607: Spännande! Håll sig borta tant röd!

Nykär15: Varför tror du inte det tagit sig? Du får skriva om ifall du ändå testar imorgon. Har du testat och fått plus före bim tidigare?

pimpim78: När väntar inte du mensen?
  • Nykär15
    Monchichi skrev 2016-12-17 21:52:31 följande:

hannis: Grattis! Hoppas vi andra får följa efter ditt exempel.wa76: Klart intressant med Natural cykles. Tack för tipset!

anna7607: Spännande! Håll sig borta tant röd!

Nykär15: Varför tror du inte det tagit sig? Du får skriva om ifall du ändå testar imorgon. Har du testat och fått plus före bim tidigare?

pimpim78: När väntar inte du mensen?

Äl+10 har jag kunnat se nåt alla 4 ggr jag vart gravid...de ggr det är negativt känns det så drygt, hoppet rinner av en redan 4 dgr före mens liksom... just därför vet jag inte om jag har lust testa...

Bara en känsla om varför...vi prickade äl perfekt, men känns bara som vi kommer få vänta ännu mer på plus...
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.