• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • HoppasPåEnTill
    Too tiki skrev 2016-12-21 10:18:23 följande:

Detta blir min första gång med pergo så jag hoppas att det kan hjälpa oss. Har inte fått det utskrivet av någon svensk läkare pga min ålder, men lyckades få tag på en dansk läkare som tyckte jag borde prova. Idag slutar jag progesterall för jag testade neg med CB idag så det blev inget denna månad, trots att min temp såg trifasisk ut innan tempdippen. Mensen har dock inte kommit men jag tror det är krämen som skjuter upp den för testet borde visat något idag.

Så himla trist men nu har jag beställt inositol som sägs ge bättre äggkvalité. Tänker att det ihop med pergo kan hjälpa. Griper efter alla halmstrån, jag vet, men jag har inget att förlora känner jag och det är ju en sorts B-vit så det kan ju inte skada i varje fall :)

Önskar er som ännu inte fått mens lycka till och hoppas att fler plussar i denna tråd innan året är slut.

Håller tummarna. Jag får inte hjälp av någon läkare då jag anses för gammal så jag testar med pergo på egen hand. Första månaden med det och jag har ÄL när som helst.

Lycka till!
  • Too tiki
    HoppasPåEnTill skrev 2016-12-21 13:22:07 följande:
    Håller tummarna. Jag får inte hjälp av någon läkare då jag anses för gammal så jag testar med pergo på egen hand. Första månaden med det och jag har ÄL när som helst.

Lycka till!

Jag får ingen VUL efteråt heller så det blir mer eller mindre på egen hand för min del också. Är inte så rädd för flerbörd, däremot osäker på biverkningar då detta är första gången jag ska ta pergo och mitt i jul/nyårshelg. OM jag nu får hemska biverkningar spelar det i och för sig ingen roll bara det ger resultat, då kan jag nog ta nästan vad som helst :)

Håller tummarna för er och håll oss uppdaterade om hur det går för er!

• Monchichi

wa76: Ja nu inser jag att jag blandade ihop de två apparna, tack för förtydligandet. Ska läsa på FF också, men ja, du har rätt, jag tar det när det är lugnare.

anna7607: Nej vad tråkigt! Luften går ur, jag vet, men med lite distans så kanske det känns ljusare att försöka igen. Hoppet är det sista som överger som jag skrev tidigare och brukar tänka.

HoppasPåEnTill: Det låter som du bestämmer själv att du kör insemination, eller kan påverka det? Det låter ju bra men hur lyckas du med det? Har du också läkarkontakt i Danmark och insemineras där? Jag hängde inte med tror jag. Men hoppas det tar sig nu!

Too tiki: Vänta på mens nu då och sen börja dag 3 eller 5? Jag åt Pergo för många år sedan (2007 och 2010) men minns inte att jag hade någon enda biverkning, så det behöver du inte få.

• HoppasPåEnTill
    Too tiki skrev 2016-12-21 14:19:56 följande:

Jag får ingen VUL efteråt heller så det blir mer eller mindre på egen hand för min del också. Är inte så rädd för flerbörd, däremot osäker på biverkningar då detta är första gången jag ska ta pergo och mitt i jul/nyårshelg. OM jag nu får hemska biverkningar spelar det i och för sig ingen roll bara det ger resultat, då kan jag nog ta nästan vad som helst :)

Håller tummarna för er och håll oss uppdaterade om hur det går för er!

Jag märkte inga biverkningar alls. Håller tummarna!
  • mysmammi

Hej.

Hoppar gärna in här.
    Har 2 barn sedan innan och är 40 år fyllda men vi känner oss sugna på en till innan det är alldeles för sent. Tog ut min p stav förra veckan och går nu och väntar ägglossning och mens ska starta upp igen.

• Too tiki
    Monchichi skrev 2016-12-21 15:11:58 följande:

wa76: Ja nu inser jag att jag blandade ihop de två apparna, tack för förtydligandet. Ska läsa på FF också, men ja, du har rätt, jag tar det när det är lugnare.

anna7607: Nej vad tråkigt! Luften går ur, jag vet, men med lite distans så kanske det känns ljusare att försöka igen. Hoppet är det sista som överger som jag skrev tidigare och brukar tänka.

HoppasPåEnTill: Det låter som du bestämmer själv att du kör insemination, eller kan påverka det? Det låter ju bra men hur lyckas du med det? Har du också läkarkontakt i Danmark och insemineras där? Jag hängde inte med tror jag. Men hoppas det tar sig nu!

Too tiki: Vänta på mens nu då och sen börja dag 3 eller 5? Jag åt Pergo för många år sedan (2007 och 2010) men minns inte att jag hade någon enda biverkning, så det behöver du inte få.

Idag kom min mens så nu börjar jag med pergo tänkte jag börja på dag 3 och hoppas det kan ge oss lite tur.
  • Too tiki
    HoppasPåEnTill skrev 2016-12-21 16:11:49 följande:
    Jag märkte inga biverkningar alls. Håller tummarna!
    Skönt att höra :) Börjar med pergo om 2 dgr för tant röd kom på besök idag :(
  • mysmammi

Molar i magen nu på morgonen så kanske ägglossning på g. ska köpa tester senare så får vi se.

• Too tiki
    mysmammi skrev 2016-12-22 08:57:09 följande:

Molar i magen nu på morgonen så kanske ägglossning på g. ska köpa tester senare så får vi se.

Håller tummarna för att det kan vara ÄL som är på G :) Jag använder också tester men tror att dem kan vara missvisande ibland för jag har, enligt testerna, haft ÄL varje månad, men kollar jag tempen har jag det inte. Rekommenderar dig att förutom tester också använda dig av tempmetoden, för om du inte har ÄL finns det hjälp att få och vänta inte för då blir du nekad pga åldern...hände mig tyvärr då jag förlitade mig på testerna. Jag för in min temp på www.fertilityfriend.com/ som jag tycker är kanonbra, finns andra också men dem har jag inte så bra koll på.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.