• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Zora
    U76 skrev 2016-12-20 16:20:33 följande:

Hoppar in här, jag är 40 år ich vi har bestämt oss för att testa om vi kan bli gravida igen, vi har av olika anledningar inte riktigt prickat in äl, barn livet har kommit emellan . Jag blev gravid i juni som slutade i missfall v 6. Men efter dess ingenting, börjar känna hopplöshet. Använder äl stickor och app, testade positivt på äl för 2 dagar sedan, men enligt appen ska äl vara på torsdag? Börjar kännas hopplöst och app, temp och äl stickor gör mig bara förvirrad.

Vet ni om när äl ger utslag är det då jag har ägglossning under dessa dagar eller 24-48 timmar efteråt.

Just nu känns sexet mest tvingande pust

Äl tester visar positivt 12-48h INNAN Äl inträffar.

Känner igen det där med att sexet känns tvingande... speciellt mannen känner sig pressad och det är inte särskilt bra för barnagörandet...

Annars väntar jag på BIM som är 26/12... brukar aldrig testa innan, utan väntar till mensen kommer, vilket den gjort de senaste 7 månaderna.. men den här gången kommer jag kaaanske testa på julafton, bara för att det är julafton. Missade vi den här gången kommer vi sannolikt inte kunna göra något nytt försök förrän i mars!!!! Både i januari och februari är mannen bortrest när Äl förväntas inträffa. Känns lite jobbigt.
  • HoppasPåEnTill

Hittade tillslut min ÄL, eller den är på G. Insemination idag och i morgon. Hoppas verkligen att denna 4:e cykel är den rätta.

• Monchichi

anna7607: Dryygt. Precis så där hade jag förra cykeln; varken plus eller mens. Till slut kom mensen dag 44, och det kändes ganska skönt då att få starta om. Men jag håller så klart tummarna att du får ett fint plus istället, det är ju så mycket bättre!

Too tiki: Inte alls dumt, hoppet är det sista som överger en! Hoppas Pergo hjälper dig om det blir nödvändigt. Har du ätit det någon gång?

Rosenlarv: Ja så var det, grattis igen! Lycka Till! Och håll dig gärna här och smitta lite Räcker upp handen lite försiktigt för intresse till Pergo. Fast egentligen vet jag inte om jag vågar ta det utan vul-möjlighet. Jag måste kanske först egentligen försöka ta reda på om jag har någon ÄL... Men griper ju efter halmstrån.

U76: Välkommen!

bluebird: Nej, trist med blankt, men än finns det hopp!

wa76: Jaha, kan man testa gratis där, fick inte den uppfattningen när jag läste lite snabbt. Men då ska jag jaga en mer precis termometer då. Jag har aldrig testat i förtid och jag är ju så rädd att få minus, känner inget heller..... Men jag skulle ju så klart vilja testa julafton. Svårt att du och mannen går om varandra, som om det inte räcker med att det är svårt att bli gravid. Håller tummar!

zora: Nej vad synd att veta det tidsperspektivet. Det måste ha tagit sig nu alltså!

HoppasPåEnTill: Hoppas hoppas nu!

• wa76
    HoppasPåEnTill skrev 2016-12-20 20:29:01 följande:

Hittade tillslut min ÄL, eller den är på G. Insemination idag och i morgon. Hoppas verkligen att denna 4:e cykel är den rätta.

Skönt!! Håller tummarna jag med!
  • wa76
    Monchichi skrev 2016-12-20 21:31:33 följande:

anna7607: Dryygt. Precis så där hade jag förra cykeln; varken plus eller mens. Till slut kom mensen dag 44, och det kändes ganska skönt då att få starta om. Men jag håller så klart tummarna att du får ett fint plus istället, det är ju så mycket bättre!

Too tiki: Inte alls dumt, hoppet är det sista som överger en! Hoppas Pergo hjälper dig om det blir nödvändigt. Har du ätit det någon gång?

Rosenlarv: Ja så var det, grattis igen! Lycka Till! Och håll dig gärna här och smitta lite Räcker upp handen lite försiktigt för intresse till Pergo. Fast egentligen vet jag inte om jag vågar ta det utan vul-möjlighet. Jag måste kanske först egentligen försöka ta reda på om jag har någon ÄL... Men griper ju efter halmstrån.

wa76: Jaha, kan man testa gratis där, fick inte den uppfattningen när jag läste lite snabbt. Men då ska jag jaga en mer precis termometer då. Jag har aldrig testat i förtid och jag är ju så rädd att få minus, känner inget heller..... Men jag skulle ju så klart vilja testa julafton. Svårt att du och mannen går om varandra, som om det inte räcker med att det är svårt att bli gravid. Håller tummar!

zora: Nej vad synd att veta det tidsperspektivet. Det måste ha tagit sig nu alltså!

Det finns säkert flera appar, jag har laddat ner båda, Natural Cykles kostar men FF betalade jag ingenting för och den funkar !:P
    Men gör det när du har lite lugnare, det är mycket nu precis innan jul och om ni ska resa bort också!
  • anna7607

Här kom mensen. Fyra dagar sen.... vet inte om jag pallar ett försök 20 :(
  • HoppasPåEnTill

Tack allihop. Kör en insemination idag också trots negativt ÄL-test. Min ktopp verkar tycka att det är en bra dag idag så varför inte.

Hoppas verkligen det är min tur nu.

• U76

Okej tack, tycker det är lite struligt och krångligt, nu har hag haft 2 templkningar efter andar dagens positiva äl test så om det fortsätter stiga antar jag att jag hade äl då. Nu är det bara att vänta, lycka till alla ni

q

uote=77237435][quote-nick]Zora skrev 2016-12-20 20:13:46 följande:[/quote-nick]Äl tester visar positivt 12-48h INNAN Äl inträffar.

Känner igen det där med att sexet känns tvingande... speciellt mannen känner sig pressad och det är inte särskilt bra för barnagörandet...

Annars väntar jag på BIM som är 26/12... brukar aldrig testa innan, utan väntar till mensen kommer, vilket den gjort de senaste 7 månaderna.. men den här gången kommer jag kaaanske testa på julafton, bara för att det är julafton. Missade vi den här gången kommer vi sannolikt inte kunna göra något nytt försök förrän i mars!!!! Både i januari och februari är mannen bortrest när Äl förväntas inträffa. Känns lite jobbigt.[/quote]

• Too tiki
    wa76 skrev 2016-12-20 19:32:07 följande:

U76:  Välkommen! Jag förstår känslan av hopplöshet. Man blivit besviken så många gånger och tiden bara tickar! Men vi får peppa varandra och hoppas på det bästa! :)

Bluebird6 - vad tråkigt med negativt! Men om du har BIK om tre dagar så finns det hopp fortfarande. Jag testade negativt på BIM -3 sist men på BIM dagen var det svagt positivt!

Rosenlarv - vad skönt att allt går bra med din graviditet! Jobbigt med illamåendet så klart, men det påminner ju att allt är som det ska!

Too Tiki - ditt temperaturfall var ju inte så starkt, eller? Kunde varit värre, så länge den inte är under 36,6 finns det hopp, eller hur!? :)

Anna7607 och Nykär15 och Pimpim78 - vad frustrerande när man varken får plus eller mens, man pendlar bara mellan hopp och förtvivlan!

Monchichi - du kan prova gratis app från FF (Fertility friend) om du vill tempa, du får bara skaffa dig en termometer med två decimaler! När ska du testa? På julafton? Är det dag 24 idag så antar att det borde vara BM på julafton?

Jag har fortfarande lite blödning kvar från mensen - det brukar vara mellan 7-9 dagar, då det är dag 8 nu. Men om 2-3 dagar kör vi igång! Skönt att jag är ledig lördag-måndag sen, man kanske får en chans att få till det, mannen jobbar över helgen. De dagar vi båda jobbar ses vi inte alls, då han kommer hem från jobbet när jag redan åkt iväg och när jag kommer hem har han redan åkt till jobbet! :D

Hade väldigt konstig mens denna gång, blödde fruktansvärt i 4 dagar (mer än när jag hade missfall!) , sen bara jättelite tvärt i nu snart 4 dagar. Det kanske brukar vara så här konstigt efter ett missfall?

Tempen min gick ner från 37,2 först till 36,9, dagen efter till 36,8 och där har den tyvärr stannat. Testade med CB early idag som visade negativt så idag slutar jag med progesterall för CB early borde visat något idag. Trist men det är bara till att ta nya tag, denna gång med pergo och hoppas på bättre lycka :)
  • Too tiki

Detta blir min första gång med pergo så jag hoppas att det kan hjälpa oss. Har inte fått det utskrivet av någon svensk läkare pga min ålder, men lyckades få tag på en dansk läkare som tyckte jag borde prova. Idag slutar jag progesterall för jag testade neg med CB idag så det blev inget denna månad, trots att min temp såg trifasisk ut innan tempdippen. Mensen har dock inte kommit men jag tror det är krämen som skjuter upp den för testet borde visat något idag.
    Så himla trist men nu har jag beställt inositol som sägs ge bättre äggkvalité. Tänker att det ihop med pergo kan hjälpa. Griper efter alla halmstrån, jag vet, men jag har inget att förlora känner jag och det är ju en sorts B-vit så det kan ju inte skada i varje fall :)

Önskar er som ännu inte fått mens lycka till och hoppas att fler plussar i denna tråd innan året är slut.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.