• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • pimpim78
    Monchichi skrev 2016-12-17 21:52:31 följande:
    hannis: Grattis! Hoppas vi andra får följa efter ditt exempel.

wa76: Klart intressant med Natural cykles. Tack för tipset!

anna7607: Spännande! Håll sig borta tant röd!

Nykär15: Varför tror du inte det tagit sig? Du får skriva om ifall du ändå testar imorgon. Har du testat och fått plus före bim tidigare?

pimpim78: När väntar inte du mensen?
    Jag är på dag 10 efter  äl i morgon söndag.
    Så Bim - 4 i morgon......
    Skulle testa i morgon men tror jag kanske hoppar över det, känner mig rätt säker på att det är neg......

• anna7607
    Monchichi skrev 2016-12-17 21:52:31 följande:

hannis: Grattis! Hoppas vi andra får följa efter ditt exempel.wa76: Klart intressant med Natural cykles. Tack för tipset!

anna7607: Spännande! Håll sig borta tant röd!

Nykär15: Varför tror du inte det tagit sig? Du får skriva om ifall du ändå testar imorgon. Har du testat och fått plus före bim tidigare?

pimpim78: När väntar inte du mensen?

Tackar.... ingen mens än...
  • bluebird6
    pimpim78 skrev 2016-12-17 23:39:10 följande:
    Skulle testa i morgon men tror jag kanske hoppar över det, känner mig rätt säker på att det är neg......
    Samma här... 
    Har ingen känsla alls heller. Försök nr 52 lr nåt. Några år blir det iaf.. 

Hade folk hemma igår och drack både vin & cider.. Lika bra att vänta med test till torsdag.
    Nykär15 skrev 2016-12-17 23:22:49 följande:
    Äl+10 har jag kunnat se nåt alla 4 ggr jag vart gravid...de ggr det är negativt känns det så drygt, hoppet rinner av en redan 4 dgr före mens liksom... just därför vet jag inte om jag har lust testa...

Bara en känsla om varför...vi prickade äl perfekt, men känns bara som vi kommer få vänta ännu mer på plus...

Jag kan känna att det vore skönt att testa ändå.
    Även om jag inte brukar testa förrän ca bim så vill jag inte gå och fundera tills jul.. 

Håller tummarna för oss igen..
  • wa76
    pimpim78 skrev 2016-12-17 23:39:10 följande:
    Inte testat än? :)
  • wa76
    anna7607 skrev 2016-12-18 05:47:22 följande:
    Tackar.... ingen mens än...
    Hur går det för dig idag? Har du testat? :)
    Jag har ju inget tålamod alls, så jag måste bara fråga!!
  • Too tiki

Här känns det som att tant röd är på G, är på ÄL +12 :( Har fruktansvärd mensliknande värk. Mer än jag brukar ha när jag får mens så denna månad är nog körd för min del, plus att tempen gick ner idag från 37,2 till 36,9.
    Hade sån fin ökning på tempen innan denna dipp så jag var nästan säker på att jag var gravid :( Läste att några haft mensvärk runt BIM men ändå varit gravida. Inget jag minns sen förut men det kan ju såklart vara olika från gång till gång men jag är tveksam...Fick också negativt på billiga tester med morgonurin idag vilket stärker min tro på neg, även om det kanske är för tidigt att testa med just de testerna när man är på ÄL +12. OM mensen inte kommer innan morgondagen ska jag testa med CB early.

Någon frågade om progesterall kan göra så att mensen skjuts upp så är svaret ja. Jag hade mens på bara 21-22 dgr innan jag började med progesterall men förra månad när jag hade smörjt sen ÄL fick jag mens först dag 26, idag är jag på dag 25. Tror faktiskt att den kan höja basaltempen också för när jag tog mer kräm blev tempen högre.

• pimpim78

Jag testade i dag men det var negativt, precis som jag anade.
    Släpper inte hoppet riktigt ännu, bim på torsdag.
    Me fy så besviken man blir..........

• Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-12-19 22:16:00 följande:

Jag testade i dag men det var negativt, precis som jag anade.

Släpper inte hoppet riktigt ännu, bim på torsdag.

Me fy så besviken man blir..........

Vet känslan, testade med negativt igår....skit.
  • Rosenlarv
    Too tiki skrev 2016-12-19 21:42:44 följande:

Här känns det som att tant röd är på G, är på ÄL +12 :( Har fruktansvärd mensliknande värk. Mer än jag brukar ha när jag får mens så denna månad är nog körd för min del, plus att tempen gick ner idag från 37,2 till 36,9.

Hade sån fin ökning på tempen innan denna dipp så jag var nästan säker på att jag var gravid :( Läste att några haft mensvärk runt BIM men ändå varit gravida. Inget jag minns sen förut men det kan ju såklart vara olika från gång till gång men jag är tveksam...Fick också negativt på billiga tester med morgonurin idag vilket stärker min tro på neg, även om det kanske är för tidigt att testa med just de testerna när man är på ÄL +12. OM mensen inte kommer innan morgondagen ska jag testa med CB early.

Någon frågade om progesterall kan göra så att mensen skjuts upp så är svaret ja. Jag hade mens på bara 21-22 dgr innan jag började med progesterall men förra månad när jag hade smörjt sen ÄL fick jag mens först dag 26, idag är jag på dag 25. Tror faktiskt att den kan höja basaltempen också för när jag tog mer kräm blev tempen högre.

Vad tråkigt med negativt:(. Kan ju ändå vara för tidigt. Har du hämtat ut pergotime på Apoteket? Du vet väl att det försvinner ur sortimentet vid årsskiftet.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.