• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • wa76

Mysmammi och Nykär15: Usch... tråkigt med mens på julafton/jul

Bluebird76 - man kan ju delvis förstå honom, man blir ju knäckt efter så många försök och vågar inte hoppas, men man ska inte ge upp! <3

• bluebird6
    wa76 skrev 2016-12-25 17:05:19 följande:

Mysmammi och Nykär15: Usch... tråkigt med mens på julafton/jul

Bluebird76 - man kan ju delvis förstå honom, man blir ju knäckt efter så många försök och vågar inte hoppas, men man ska inte ge upp! <3

Nä, precis. Nu trodde vi att det skulle dröja men jag hann bara ha mens okt o nov sedan tog det sig igen så är så tacksam. Nu vill man ju bara att det ska gå vägen.

Lär dröja med gyn denna gång bara.

Var där för att få veta vilken vecka jag var i inför kub test

Sen fick vi se utvecklingen varannan vecka (extrakontroll pga cysta) och när man kommer in o man SJ ser på skärmen att det har gått åt skogen. Det var fruktansvärt..

Nu räknar jag från 23/11 så får det vara bra.
  • Monchichi

bluebird: Men åå, GRATTIS! Vilken julklapp Lycka Till! Hur känns det idag?

mysmammi och Nykär15: Nä vad trist med mens...

Själv testade jag negativt i fredags, dag 28. Så tidigt har jag aldrig testat förut eftersom jag aldrig vet när/om jag har äl, men hoppades väl att den lilla blödning jag såg dag 14 skulle varit en äl-blöding, fast jag aldrig varit med om det heller tidigare.

• wa76
    Monchichi skrev 2016-12-26 17:57:24 följande:

Själv testade jag negativt i fredags, dag 28. Så tidigt har jag aldrig testat förut eftersom jag aldrig vet när/om jag har äl, men hoppades väl att den lilla blödning jag såg dag 14 skulle varit en äl-blöding, fast jag aldrig varit med om det heller tidigare.

Tänkte precis fråga hur det gått för dig, men kommer ju ihåg att du sa att ni skulle resa bort så då har man kanske inte tid att testa. Men ni reser kanske efter jul?
    Hur lång cykel har du vanligtvis? Annars låter ju ganska lagom att testa på dag 28!
  • bluebird6
    Monchichi skrev 2016-12-26 17:57:24 följande:

Har väl svårt att greppa det. 

Känns overkligt.. Men får väl ta tag besök hos Bm igen och så om någon vecka iom att vi ska göra kubtest o så.. 
  • Monchichi

wa76: Nä, jag kommer inte testa när vi är borta, har inga test heller nu, men igår fick jag rosa på papperet så det betyder väl mens på ingående... De senaste cyklerna har varit 44 dagar (senaste), 24 dagar, 33 dagar, så väldigt oregelbundet. Därför jag inte vet om jag ö.h.t. har äl.

Vi tänkte åka imorgon och håller på att packar, just som mellanbarnet visade feber 38.3, suck.

bluebird6: Grattis igen, det är ju så fantastiskt! Håller tummarna för dig!

• Too tiki
    Monchichi skrev 2016-12-23 22:39:48 följande:

mysmammi: Välkommen! Vad snabbt att få ägglossning, men det kanske går så fort om man är normal, härligt i så fall! Har du hunnit kolla med tester?

Too tiki: Första Pergo imorgon? Håller tummar för dig!

God Jul på er alla!

Lite sent svar då jag varit bortrest.

Jo jag tog första pergon på julaftons kväll :) Inga biverkningar förrän idag då det började kännas som typ ägglossning på G. Lite väl tidigt kan jag tycka för jag är på CD 6 idag så nu blir jag orolig att min ägglossning kommer för tidigt. Kollade med sticka ikväll men hade bara hållit mig 1 tim och då visade det neg. Ska testa på förmiddagen imorgon igen och hoppas då att det visar positivt. Annars mår jag fint som sagt och sista tabletten blir imorgon så mer än så lär det väl inte bli i biverkningsform :)

Hur går det för dig?

• U76

Hej allihopa, läst vad ni skrivit men inte varit så aktiv själv. Bli snart 41, fick ett missfall i juni. 3 barn sedan tidigare. Nu känns det omöjligt att dels pricka äl och sen bli gravid. Några försök till sen ger jag upp tror jag . Lever på hoppet, Bim den 3/1. Lycka till allihopa. -:)

• Too tiki
    U76 skrev 2016-12-27 22:27:02 följande:

Hej allihopa, läst vad ni skrivit men inte varit så aktiv själv. Bli snart 41, fick ett missfall i juni. 3 barn sedan tidigare. Nu känns det omöjligt att dels pricka äl och sen bli gravid. Några försök till sen ger jag upp tror jag . Lever på hoppet, Bim den 3/1. Lycka till allihopa. -:)

Håller tummarna för att ni prickat rätt denna gång :)
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2016-12-27 21:00:23 följande:

Lite sent svar då jag varit bortrest.

Jo jag tog första pergon på julaftons kväll :) Inga biverkningar förrän idag då det började kännas som typ ägglossning på G. Lite väl tidigt kan jag tycka för jag är på CD 6 idag så nu blir jag orolig att min ägglossning kommer för tidigt. Kollade med sticka ikväll men hade bara hållit mig 1 tim och då visade det neg. Ska testa på förmiddagen imorgon igen och hoppas då att det visar positivt. Annars mår jag fint som sagt och sista tabletten blir imorgon så mer än så lär det väl inte bli i biverkningsform :)

Hur går det för dig?

Så känns det, men ingen fara. Jag tar Letrozol, funkar ju liknande. Jag känner att det molar i äggstockarna under tiden jag tar dem, men ÄL skedde sist på dag 13 så jag tror inte du behöver oroa sig. Det sker ju en mognadsprocess när man tar dem så de mognar lagom fort för att sen lossa nån vecka efter sista tabletten. Jag är på dag 3 med Letrozol idag, andra dubbelkuren. På fredag ska jag även ta en spruta Gonal-F för extra mognad.

U76 skrev 2016-12-27 22:27:02 följande:

Välkommen! Jag är strax 40, hade missfall i mars och ett MA i v 13 (fostret dog 12+2) i juli...inget hänt sen dess. Nu får vi hjälp med stimulering i naturlig cykel efter en utredning, just pga min ålder för att ge kroppen lite skjuts...jag kommer inte ge upp på bra länge, vår längtan är för stor. 

Har du barn sen innan?

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.