Too tiki skrev 2016-12-27 21:00:23 följande:
Lite sent svar då jag varit bortrest.
Jo jag tog första pergon på julaftons kväll :) Inga biverkningar förrän idag då det började kännas som typ ägglossning på G. Lite väl tidigt kan jag tycka för jag är på CD 6 idag så nu blir jag orolig att min ägglossning kommer för tidigt. Kollade med sticka ikväll men hade bara hållit mig 1 tim och då visade det neg. Ska testa på förmiddagen imorgon igen och hoppas då att det visar positivt. Annars mår jag fint som sagt och sista tabletten blir imorgon så mer än så lär det väl inte bli i biverkningsform :)
Hur går det för dig?
Så känns det, men ingen fara. Jag tar Letrozol, funkar ju liknande. Jag känner att det molar i äggstockarna under tiden jag tar dem, men ÄL skedde sist på dag 13 så jag tror inte du behöver oroa sig. Det sker ju en mognadsprocess när man tar dem så de mognar lagom fort för att sen lossa nån vecka efter sista tabletten. Jag är på dag 3 med Letrozol idag, andra dubbelkuren. På fredag ska jag även ta en spruta Gonal-F för extra mognad.
U76 skrev 2016-12-27 22:27:02 följande:
Hej allihopa, läst vad ni skrivit men inte varit så aktiv själv. Bli snart 41, fick ett missfall i juni. 3 barn sedan tidigare. Nu känns det omöjligt att dels pricka äl och sen bli gravid. Några försök till sen ger jag upp tror jag . Lever på hoppet, Bim den 3/1. Lycka till allihopa. -:)
Välkommen! Jag är strax 40, hade missfall i mars och ett MA i v 13 (fostret dog 12+2) i juli...inget hänt sen dess. Nu får vi hjälp med stimulering i naturlig cykel efter en utredning, just pga min ålder för att ge kroppen lite skjuts...jag kommer inte ge upp på bra länge, vår längtan är för stor.
Har du barn sen innan?