• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • U76
    wa76 skrev 2016-12-31 14:36:48 följande:

Förresten, gott nytt år på er alla!  <3 Och en stor kram till var och en!

Nix, negativt test. Får hoppas på januari är bättre
  • wa76
    U76 skrev 2017-01-01 16:03:35 följande:
    Nix, negativt test. Får hoppas på januari är bättre
    Usch, tråkigt! :(  Men ingen mens heller?
  • wa76
    mysmammi skrev 2017-01-01 10:07:00 följande:

Testade nu på morgonen och fick ett svagt streck på ägglossningstestet. Innebär det att ägglossning är snart då? enligt gamla cykeln så borde den vara på torsdag men kommer kanske lossna imorgon eller tisdag då?
    Ska nog se om jag hittar ett öppet apotek för att köpa clearblues digitalt test.
    I vilket fall får baby verkstan starta :)

Hmm... svårt att säga, mina har alltid ett svagt steck, men någon dag innan jag har ägglossning blir det lite starkare och sen jättestarkt dagen efter, typ. Brukar dina annars vara helt blanka?
  • wa76
    bluebird6 skrev 2017-01-01 15:20:59 följande:

Hej. 
    Hur går det för er alla? 

Går fortf runt och har svårt att tro det här. 8 dagar sedan + och ska ringa gyn imorrn för tid för vul. Hoppas på att få se ett hjärta slå igen även om jag vet att det inte betyder ett skit.

Litar inte på nåt tror jag förrän i aug känns det som just nu men det går väl över.

Fast jag tycker jag är stencool så får jag nervösa känningar varje gång man går på toa eller det ilmolar i magen. Sådan jäkla mensvärk sedan 20/12 men det är väl bara hoppas på att det är bra tecken. 

Gott nytt år alla... 

Jag förstår din oro. Skulle jag få ett plus skulle jag inte heller kunna slappna av, oron över MA eller missfall finns ju alltid i bakhuvudet eftersom man gått igenom det tidigare. Men skönt att du ska på VUL imorgon, även om oron kanske inte släpper helt, som du säger.
  • wa76
    wa76 skrev 2017-01-01 16:57:49 följande:
    Jag förstår din oro. Skulle jag få ett plus skulle jag inte heller kunna slappna av, oron över MA eller missfall finns ju alltid i bakhuvudet eftersom man gått igenom det tidigare. Men skönt att du ska på VUL imorgon, även om oron kanske inte släpper helt, som du säger.
    Oj, var för snabb att svara, du ska ju boka tid till VUL imorgon inte ha VUL imorgon! Hoppas du får tid att komma in snabbt och slipper vänta och oroa dig!
  • mysmammi
    bluebird6 skrev 2017-01-01 15:20:59 följande:

Hej. 

Hur går det för er alla? 

Går fortf runt och har svårt att tro det här. 8 dagar sedan + och ska ringa gyn imorrn för tid för vul. Hoppas på att få se ett hjärta slå igen även om jag vet att det inte betyder ett skit.

Litar inte på nåt tror jag förrän i aug känns det som just nu men det går väl över.

Fast jag tycker jag är stencool så får jag nervösa känningar varje gång man går på toa eller det ilmolar i magen. Sådan jäkla mensvärk sedan 20/12 men det är väl bara hoppas på att det är bra tecken. 

Gott nytt år alla... 

Igenkänning här från vår första graviditet. Hade försökt i 3 år och fått besked att min man var praktiskt taget steril så när vi blev gravida gick vi på nålar. Minsta lilla konstiga känsla i magen överanalyserades. Vet att det inte är lätt att släppa rädslan så hoppas verkligen du får ett vul snabbt.

Ang ägglossning så är det första gången jag använder stickor men testa igen nu och strecket är mycket tydligare redan så ser positivt ut.
  • bluebird6
    wa76 skrev 2017-01-01 16:57:49 följande:

mysmammi skrev 2017-01-01 19:01:50 följande:

Igenkänning här från vår första graviditet. Hade försökt i 3 år och fått besked att min man var praktiskt taget steril så när vi blev gravida gick vi på nålar. Minsta lilla konstiga känsla i magen överanalyserades. Vet att det inte är lätt att släppa rädslan så hoppas verkligen du får ett vul snabbt.

Ang ägglossning så är det första gången jag använder stickor men testa igen nu och strecket är mycket tydligare redan så ser positivt ut.

Jag ska ringa dem för att få en tid för koll bara, vilket bestämdes efter förra vändan på gyn. Sonen är 8 år, vi har försökt länge, Flera MF och sist ett MA.

Har också en cysta på v äggstock som de vill ha lite koll på annars gör vul mig vilket som.

Sist i sep fick jag göra abort hemma i v11

MA trots att allt såg bra ut på tidigare vul. Så skulle hellre låta bli för även om hjärtat slår nu så kan det ju gå åt skogen. Oj vad negativt det lät.. Men de vill kolla så en gång får väl gå.

Skönt att skriva av sig lite.
  • Too tiki

Skickade iväg ett inlägg här i morse men den verkar inte ha kommit in så jag skickar igen...

I morse fick jag fast gubbe med CB dubbel hormonindikator efter att ha haft blinkande gubbe i 3 dgr :) Jag testade neg. med vanliga CB och billiga stickor igår vid 18.00 tiden. När sker ÄL? Är det 12-24 tim efter LH topp, eller är det 12-48 tim? Vi myste igår kväll, frågan är, räcker det med att vi myser imorgon, eller bör vi göra det ikväll också? 

• Nykär15

Hade äl-flytningar igår och extrem molvärk idag, bara på CD10 men tagit dubbeldos Letrozol och enligt känningar och test så närmar sig ÄL ordentligt nu :)

• wa76
    Nykär15 skrev 2017-01-02 13:03:36 följande:

Hade äl-flytningar igår och extrem molvärk idag, bara på CD10 men tagit dubbeldos Letrozol och enligt känningar och test så närmar sig ÄL ordentligt nu :)

Ja, kanske ÄL imorgon?! :D

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.