• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • wa76

Märkligt hur humöret kan svänga så mycket när man nu inser att det är kört den här månaden. Var ju så himla glad och förväntansfull innan jag började testa för 3 dagar sedan. Men alla test heeelt blanka.

Men nej, nu blir det inga fler test och jag ska inte stirra på dessa en gång i timmen för att se om nåt spökstreck dök upp. Tempen gått ner och jag börjar känna att mensen är på väg (nattsvettningar, får dessa alltid 2 dagar innan mens).

Jag vet att jag ska må bättre igen när ägglossningen börjar närma sig i slutet av månaden (runt den 24-25)  och hoppet kommer tillbaka, så det är bara att stå ut. Just nu känns det dock att det aldrig blir nåt, att det är för sent :(

• Nykär15
    wa76 skrev 2017-01-07 08:28:28 följande:

Märkligt hur humöret kan svänga så mycket när man nu inser att det är kört den här månaden. Var ju så himla glad och förväntansfull innan jag började testa för 3 dagar sedan. Men alla test heeelt blanka.

Men nej, nu blir det inga fler test och jag ska inte stirra på dessa en gång i timmen för att se om nåt spökstreck dök upp. Tempen gått ner och jag börjar känna att mensen är på väg (nattsvettningar, får dessa alltid 2 dagar innan mens).

Jag vet att jag ska må bättre igen när ägglossningen börjar närma sig i slutet av månaden (runt den 24-25)  och hoppet kommer tillbaka, så det är bara att stå ut. Just nu känns det dock att det aldrig blir nåt, att det är för sent :(

Precis som du skriver brukar jag med känna...stirrar på testen, men inte sjutton blir de mer positiva för det...

Om 5 dgr kan jag ta första testet...även om det är negativt så brukar jag ha lite hopp i kanske två dgr till...sen ger jag upp.

Skickar över lite kramar, vet känslan <3
  • wa76
    Nykär15 skrev 2017-01-07 09:01:30 följande:
    Precis som du skriver brukar jag med känna...stirrar på testen, men inte sjutton blir de mer positiva för det...

Om 5 dgr kan jag ta första testet...även om det är negativt så brukar jag ha lite hopp i kanske två dgr till...sen ger jag upp.

Skickar över lite kramar, vet känslan <3
    Tack, det värmer! <3
    Hoppas du har bättre lycka den här gången! Och att vi alla lyckas snart få det efterlängtade plusset!

• Tvilling73

Köpte ett testa tidigt igår och testade idag.

Tyvärr bara ett streck.

Molvärken/mensvärken är ff kvar.

Blir nog ingen ny kärleksbebis

• Nykär15
    Tvilling73 skrev 2017-01-07 20:21:48 följande:

Köpte ett testa tidigt igår och testade idag.

Tyvärr bara ett streck.

Molvärken/mensvärken är ff kvar.

Blir nog ingen ny kärleksbebis

Segt...vilken dag är du på? Kanske bara för tidigt än?
  • Tvilling73
    Nykär15 skrev 2017-01-07 21:33:36 följande:

Segt...vilken dag är du på? Kanske bara för tidigt än?

Jag vet ju inte riktigt då mina cyklar är allt mellan 21 - 35 dagar.

Men hade glad gubbe på ÄL test 28/12

Bara vänta
  • wa76

Tvilling73: Jobbigt med oregelbunden mens! Men vänta några dagar till. Kanske släppte ägget inte på en gång? Lite hopp finns ju kvar, så länge du inte fått mens.

Här kom mensen kl 02 på morgonen/natten. Måste ju alltid upp och kissa på natten. Och nu kom den 2 dagar tidigare än den skulle ha kommit och då undrar jag verkligen om ägglossningen var tidigare än FF beräknat (men jag fick positivt på ÄL stickan den 26/12 också!!) eller om min lutealfas är för kort (rogesteronbrist?) Eller kan det vara så att ägget släpper innan LH stegring ibland? Vad tycker ni, bifogar skärmdumpen från FF:

• wa76
    wa76 skrev 2017-01-08 10:02:38 följande:

Tvilling73: Jobbigt med oregelbunden mens! Men vänta några dagar till. Kanske släppte ägget inte på en gång? Lite hopp finns ju kvar, så länge du inte fått mens.

Här kom mensen kl 02 på morgonen/natten. Måste ju alltid upp och kissa på natten. Och nu kom den 2 dagar tidigare än den skulle ha kommit och då undrar jag verkligen om ägglossningen var tidigare än FF beräknat (men jag fick positivt på ÄL stickan den 26/12 också!!) eller om min lutealfas är för kort (rogesteronbrist?) Eller kan det vara så att ägget släpper innan LH stegring ibland? Vad tycker ni, bifogar skärmdumpen från FF:

Oj, det blev ingen skärmdump! Bifogar nu i alla fall! :D

• Nykär15
    wa76 skrev 2017-01-08 10:02:38 följande:

Usch vad trist :(

Ägget lär nog inte släppa före toppen av LH...kanske kan du testa ProgesterAll-kräm efter äl nästa cykel?

Kan inte FF så kan inte hjälpa dig där..
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-06 17:07:11 följande:

Ska nog beställa en sån test också. Kul att vi ligger så lika, då blir det extra spännande för vi lär nog testa samma dag

Nu åker jag bort och kommer hem på sön. men hoppas och håller tummarna för att man kan se någon som plussat när jag kommer hem för det inger hopp :)

Äl+6 här.

Har du några känningar?

Har börjat med Lutinus nu.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.