• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • wa76
    Nykär15 skrev 2017-01-08 11:29:44 följande:
    Usch vad trist :(

Ägget lär nog inte släppa före toppen av LH...kanske kan du testa ProgesterAll-kräm efter äl nästa cykel?

Kan inte FF så kan inte hjälpa dig där..
    Tack, ja, jag borde kanske köpa Progester-All. Det var intressant att tempa och köra ägglossningstest samtidigt, man lär sig mycket. Gick igenom WomanLog och kollade hur min mens varit sedan 2011. D verkar som jag har haft mellan 26-30 dagar oftast, men ingen aning hur lång min lutealfas varit då jag aldrig kollat med ägglossningstest :P
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-08 11:31:51 följande:
    Äl+6 här.

Har du några känningar?

Har börjat med Lutinus nu.
    ÄL+5 har jag och mina symptom är illamående av och till och trött som fan :) Just illamåendet kom direkt efter ÄL och det tror jag beror på att jag kanske haft ÄL denna månad och fått en skjuts av progesteron av gulkroppen och kanske också att pergo höjt min progesteronhalt. Däremot tröttheten som jag fick igår och har idag, den är enorm. Har varit trött tidigare när jag smörjt mig med progesterall men igår höll jag på att somna flera gånger under kvällen och jag känner mig lika trött idag.. Tempen är fortfarande förhöjd så nu hoppas jag att den fortsätter så :)

Hur är det med dig. Några känningar?

Har du mått illa direkt efter ÄL när du har hållit på med letrozol?

Känns som om tiden går ruskigt långsamt nu :(
  • Too tiki
    wa76 skrev 2017-01-08 10:04:00 följande:
    Oj, det blev ingen skärmdump! Bifogar nu i alla fall! :D

Vad händer om du aktiverar tempen CD 10 och 11?

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-08 11:31:51 följande:

Äl+6 här.

Har du några känningar?

Har börjat med Lutinus nu.

Glömde skriva att molvärk har jag också av och till sen ÄL.
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-08 13:48:59 följande:

ÄL+5 har jag och mina symptom är illamående av och till och trött som fan :) Just illamåendet kom direkt efter ÄL och det tror jag beror på att jag kanske haft ÄL denna månad och fått en skjuts av progesteron av gulkroppen och kanske också att pergo höjt min progesteronhalt. Däremot tröttheten som jag fick igår och har idag, den är enorm. Har varit trött tidigare när jag smörjt mig med progesterall men igår höll jag på att somna flera gånger under kvällen och jag känner mig lika trött idag.. Tempen är fortfarande förhöjd så nu hoppas jag att den fortsätter så :)

Hur är det med dig. Några känningar?

Har du mått illa direkt efter ÄL när du har hållit på med letrozol?

Känns som om tiden går ruskigt långsamt nu :(

Jag blev trött av ProgesterAll när jag tog för lite, provat att öka mängden?

Jag har en brännande/svidande molvärk liksom, sen min rosa flytning igår morse, mår konstigt kvällstid och blir snabbt hungrig, frusen med som kan pendla fort till varm.

Började med Lutinus först idag för jag ville ha en ärlig chans känna av min kropp vilket jag gjort nu och hoppas så det inte bara är framkallade symptom...blir ju så besviken när man är skengravid :(

Jag mår aldrig så värst illa direkt efter äl, men molvärken brukar stanna men ändra karaktär.
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-08 15:29:56 följande:
    Jag blev trött av ProgesterAll när jag tog för lite, provat att öka mängden?

Jag har en brännande/svidande molvärk liksom, sen min rosa flytning igår morse, mår konstigt kvällstid och blir snabbt hungrig, frusen med som kan pendla fort till varm.

Började med Lutinus först idag för jag ville ha en ärlig chans känna av min kropp vilket jag gjort nu och hoppas så det inte bara är framkallade symptom...blir ju så besviken när man är skengravid :(

Jag mår aldrig så värst illa direkt efter äl, men molvärken brukar stanna men ändra karaktär.

Jag har ökat mängden mot förra månaden då jag 10x2 mg. Nu tar jag 20x3 mg och får för mig att det kanske är därför som jag blir trött....Har inte fått vaggisarna därav ökade jag progesterall denna månad för jag vill inte riskera att det blir för lite om jag skulle vara gravid för vaggisarna ger ju så mkt mer.

Din rosa flytning igår morse borde väl kunna vara en nidationsblödning? Hoppas och håller tummarna för att det kan vara det i varje fall :) Jag personligen har aldrig haft nidationsblödning men vet att en del får det. Däremot fick jag kraftiga blödningar vid min andra graviditet vid 12 v och vid min sista grav. innan jag visste att jag var gravid. Mkt kraftiga blödningar båda gångerna men allt gick bra ändå tack och lov.

Hungrig är jag också kom jag på nu när du skrev det och fryser gör jag hela tiden sen två dgr tillbaks. Idag kom ju tröttheten tillbaks för att jag till slut kände mig lite yr.

Förstår vad du menar med framkallande av symptom. Sen jag började med progesterall har jag fått mkt mer symptom än jag haft tidigare månad när vi försökt bli gravida. Jag tror personligen att jag är känslig för progesteron. Likaså verkar jag vara känslig för pergon för jag fick en helvetes ÄL smärta, så mkt att jag inte skulle kunna få till ett samlag dagen jag hade ÄL. Tur vi myste på två dgr på raken innan annars hade det garanterat varit kört denna månad :)

Jag inväntade bara att FF skulle sätta ut ÄL sen började jag med krämen. Tidigare månad har jag börjat två dgr efter att ÄL test visat positivt men ville vara helt säker på att krämen inte gjorde så min temp höjde sig.

Nu får bannemig tiden gå fort så vi kan testa!! :)

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-08 16:51:15 följande:

Jag har ökat mängden mot förra månaden då jag 10x2 mg. Nu tar jag 20x3 mg och får för mig att det kanske är därför som jag blir trött....Har inte fått vaggisarna därav ökade jag progesterall denna månad för jag vill inte riskera att det blir för lite om jag skulle vara gravid för vaggisarna ger ju så mkt mer.

Din rosa flytning igår morse borde väl kunna vara en nidationsblödning? Hoppas och håller tummarna för att det kan vara det i varje fall :) Jag personligen har aldrig haft nidationsblödning men vet att en del får det. Däremot fick jag kraftiga blödningar vid min andra graviditet vid 12 v och vid min sista grav. innan jag visste att jag var gravid. Mkt kraftiga blödningar båda gångerna men allt gick bra ändå tack och lov.

Hungrig är jag också kom jag på nu när du skrev det och fryser gör jag hela tiden sen två dgr tillbaks. Idag kom ju tröttheten tillbaks för att jag till slut kände mig lite yr.

Förstår vad du menar med framkallande av symptom. Sen jag började med progesterall har jag fått mkt mer symptom än jag haft tidigare månad när vi försökt bli gravida. Jag tror personligen att jag är känslig för progesteron. Likaså verkar jag vara känslig för pergon för jag fick en helvetes ÄL smärta, så mkt att jag inte skulle kunna få till ett samlag dagen jag hade ÄL. Tur vi myste på två dgr på raken innan annars hade det garanterat varit kört denna månad :)

Jag inväntade bara att FF skulle sätta ut ÄL sen började jag med krämen. Tidigare månad har jag börjat två dgr efter att ÄL test visat positivt men ville vara helt säker på att krämen inte gjorde så min temp höjde sig.

Nu får bannemig tiden gå fort så vi kan testa!! :)

Ok så du börjar med krämen direkt på äl? Jag väntar alltid lite så äl inte blir stoppad, progesteronet ska ju öka när ägget släppt. Nu började jag med vaggisarna sex dagar efter positivt för att vara säker.
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-08 17:37:17 följande:
    Ok så du börjar med krämen direkt på äl? Jag väntar alltid lite så äl inte blir stoppad, progesteronet ska ju öka när ägget släppt. Nu började jag med vaggisarna sex dagar efter positivt för att vara säker.

Ja tidigare började jag med krämen efter det hade gått 48 tim efter positivt ÄL test. Denna gång väntade jag 3 dygn för jag ville se om FF satte ut att jag hade haft ÄL innan jag började med krämen och för att inte störa ÄL. Hoppas nu bara inte det var för tidigt men jag tror inte det för jag fortsatte att testa med ÄL stickorna i 3 dgr och alla var negativa och sekretet ändrade sig dagen efter att FF satte ut att jag hade ÄL. Väntar kanske någon extra dag nästa månad om det skulle behövas. Hoppas såklart att jag slipper fler månader men samtidigt förbereder jag mig på negativt för att inte bli allt för besviken...

• Too tiki
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-08 18:58:07 följande:

Någon som använder progesterall som kan berätta när i cykeln ni börjar?

Denna månad började jag när FF satt ut att jag haft ÄL. Tidigare månader har jag börjat 48 tim efter ÄL tester visat positivt. Är viktigt att man är säker på att man haft ÄL för annars är risken stor att man stör ÄL. Jag misstänker att jag störde min ÄL en månad innan jag visste att den kunde ha den effekten. Kändes lite surt att en månad bara gick åt faderns för att jag klantade mig Skrikandes
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.