• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • wa76
    bluebird6 skrev 2017-01-10 11:56:49 följande:

Efter flera år med MF och MA så plussade vi ju äntligen igen på julafton. 

Nu idag fick jag se ett tickande hjärta på vul. Så häftigt.
    grät så de knappt kunde mäta men det verkar stämma med senaste mens.
    fattar inte riktigt hur de räknar men strunt samma. 

Så 30/8 (snitt så kanske 15/8?) om allt går vägen..

Fortsätter kika in för att se hur det går för er.. 

Lycka till. Håller tummar & tår för er allihopa.

Underbart att ni fick se lilla hjärtat slå! Att få se det är ju så magiskt även i vanliga falll, men när man försökt så länge och gått igenom flera MF och MA så går ju säkert inte ens att beskriva den känslan! Så så glad för eran skull! <3
  • anna7607

Åtta långa dagar kvar till Bim... håll tummarna att försök nr tjugo ger resultat. Denna månad kolla jag äl och som den kändes jisses. Det här den inte gjort på flera månader.

• Monchichi

Too tiki och Mjölk: Tack

bluebird6: Vad roligt för er att få se tickande hjärta! Håller tummar för att det går bra denna gång!

Tvilling73: Men åh vad drygt med dessa varierade cykellängder, jag vet precis vad du pratar om, tyvärr. Det blir ju så svårt att träffa rätt också. När inträffar ÄL, jag har ingen aning för egen del.

Funderar på att gå till gyn och se om jag har något att hämta där gällande mina oregelbundna cykler, men känner mig lite feg också. Samtidigt vill mannen helst köra på att händer det så händer det och delar väl inte riktigt min entusiasm egentligen.

• Mjölk

Testat positivt på två testet idag!!!! Fattar det knappt. Hoppas det håller! Är ju snart 42 ändå. Det tog på första försöket. Sitter o ler i soffan.

• Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-10 21:40:06 följande:

Testat positivt på två testet idag!!!! Fattar det knappt. Hoppas det håller! Är ju snart 42 ändå. Det tog på första försöket. Sitter o ler i soffan.

Grattis igen, ler också när jag tänker på ditt + :)

• Too tiki
    Nu vill jag se fler + här! :)

Är själv inne på ÄL +7. Gjorde en test idag som var neg vilket jag visste att den skulle vara men på något vis känner jag mig ändå oväntat positiv idag. I morse när jag vaknade trodde jag först att nu var det kört för alla symptom var som bortblåsta, men på eftermiddagen började kramandet i livmodern igen och nu på kvällen har det övergått till stick och molvärk och då tändes hoppet igen. Ska testa den 13-14 med clearblue early som borde visa något då om inte tan röd dykt upp innan vill säga...

Hur mår ni andra och när har ni BIM?
  • Nykär15

Åh grattis!!!
    Too tiki skrev 2017-01-10 22:22:53 följande:

Nu vill jag se fler + här! :)Är själv inne på ÄL +7. Gjorde en test idag som var neg vilket jag visste att den skulle vara men på något vis känner jag mig ändå oväntat positiv idag. I morse när jag vaknade trodde jag först att nu var det kört för alla symptom var som bortblåsta, men på eftermiddagen började kramandet i livmodern igen och nu på kvällen har det övergått till stick och molvärk och då tändes hoppet igen. Ska testa den 13-14 med clearblue early som borde visa något då om inte tan röd dykt upp innan vill säga...Hur mår ni andra och när har ni BIM?

Nog bara för tidigt!

Äl+8 här och ska nog ta ett av mina tidiga tester i morgon..om jag vågar. Testar normalt sett först på äl+10 så känns vääääldigt tidigt...
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-10 22:36:54 följande:
    Åh grattis!!!
    Too tiki skrev 2017-01-10 22:22:53 följande:

Nu vill jag se fler + här! :)Är själv inne på ÄL +7. Gjorde en test idag som var neg vilket jag visste att den skulle vara men på något vis känner jag mig ändå oväntat positiv idag. I morse när jag vaknade trodde jag först att nu var det kört för alla symptom var som bortblåsta, men på eftermiddagen började kramandet i livmodern igen och nu på kvällen har det övergått till stick och molvärk och då tändes hoppet igen. Ska testa den 13-14 med clearblue early som borde visa något då om inte tan röd dykt upp innan vill säga...Hur mår ni andra och när har ni BIM?

Nog bara för tidigt!

Äl+8 här och ska nog ta ett av mina tidiga tester i morgon..om jag vågar. Testar normalt sett först på äl+10 så känns vääääldigt tidigt...

Jo det var för tidigt, särskilt med tanke på att jag tog en vanlig gravtest. Vet inte varför jag tog testet men jag har några olika billiga tester liggande så jag tänkte, varför inte :)

Jag hade också velat testa i övermorgon men vet inte om jag vågar...Har bara en CB early och den vill jag inte ta förrän tidigast 13-14 och de andra borde väl knappt visa något ÄL+9?

Har suttit och studerat FF och tempkurvor och jag har bara sett några få som testat och fått pluss ÄL+9, men väldigt många som testat positivt ÄL+10. Så av den anledningen känns det klokt att vänta tills äl+10 även om det kliar i fingrarna att testa tidigare ;)

Önskar dig all lycka till om du vågar testa imorgon och hör gärna av dig vad du får för resultat.

• Mjölk
    Too tiki skrev 2017-01-10 22:22:08 följande:

Grattis igen, ler också när jag tänker på ditt + :)

Tack igen!!!!!! Håller tummarna för dig också!
  • Anonym (Littleprincess)

Åh grattis :))
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.