• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • wa76
    Too tiki skrev 2017-01-08 13:56:08 följande:

Vad händer om du aktiverar tempen CD 10 och 11?

Försökte aktivera igen men lyckades inte. På Natural Cyckles är de aktiverade men det gör ingen skillnad.
  • Too tiki
    wa76 skrev 2017-01-08 21:01:58 följande:
    Försökte aktivera igen men lyckades inte. På Natural Cyckles är de aktiverade men det gör ingen skillnad.

Konstigt att du inte kan aktivera tempen, det har jag alltid lyckats med.

Testade du negativt på CD 13? Om du inte testat den dagen kan du ju haft positivt redan cd 13 och då stämmer ju det att du kan ha haft ÄL cd:14. Testade du däremot neg. cd: 13 då tror jag att du haft ÄL cd: 15-16 även om jag inte kan säga att det stämmer med din temp.
    Tar du tempen precis innan du går upp, använder du muntermometer? När jag använde muntermometer fick jag väldigt konstiga kurvor för jag sover med öppen mun :) Nu har jag börjat rektaltempa istället och köpt en termometer med två decimaler och min kurva börjar ta en vettigare form.

• Anonym (Littleprincess)

Hej!

Hoppar in här om det är ok?!

Har 3 barn sen tidigare, men hoppas nu på en liten sladdas :)

Jag är 38 år och har blivit gravid väldigt lätt förra gångerna.

Är nu på försök nr 2 och har BIM 20/1. En evighet dit känns det som!

• Too tiki
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-01-09 01:08:52 följande:

Hej!

Välkommen :) Håller med dig om den eviga väntan! Jag har BIM den 17:e och det känns bara som en evighet tills dess...
  • wa76
    Too tiki skrev 2017-01-08 22:10:40 följande:

Konstigt att du inte kan aktivera tempen, det har jag alltid lyckats med.

Undrar om det hänger ihop med att cykeln är avslutat och jag börjat på den nya igår?  Den funkar att ändra i den nya kurvan/nya cykeln.
  • wa76
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-01-09 01:08:52 följande:

Hej!

Välkommen! :)
    Då har du ju bara 11 dagar kvar till BIM, och testa kan man ju göra tidigare, så en dryg vecka kan man säga!
    Hur gamla är dina barn? Jag har också blivit gravid  lätt tidigare (oplanerat med första, andra försök med andra, och 1:a försök med minstingen när jag var 32) men den här gången, 8 år senare går det myyycket segt! :(  Vi har försökt sedan i våras och allt vi fick var ett missfall än så länge.
  • Too tiki
    wa76 skrev 2017-01-09 16:32:17 följande:
    Undrar om det hänger ihop med att cykeln är avslutat och jag börjat på den nya igår?  Den funkar att ändra i den nya kurvan/nya cykeln.
    Så kan det säkert vara :)
  • Monchichi

Hej på er!

Nu har jag läst ikapp 121 meddelanden Det närmar sig bim för några, spännande!

Själv fick jag mens på nyårsafton, så de är bara att börja om och räkna.... Cykeln blev 34 dagar denna gång.

• Too tiki
    Monchichi skrev 2017-01-09 21:41:49 följande:

Hej på er!

Själv fick jag mens på nyårsafton, så de är bara att börja om och räkna.... Cykeln blev 34 dagar denna gång.

Önskar er bättre lycka denna månad, nu är det väl ändå vår tur!!
  • Mjölk
    Monchichi skrev 2017-01-09 21:41:49 följande:

Hej på er!

Hej! Trist att det blev mens, men också ett magiskt slut på 2016 o ny start 2017! Håller tummarna!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.