• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Tvilling73

Fundering....

Jag har ju inte någon direkt ordning på mina cyklar.

Sist fick jag mens på dag 22 och ibland 35 osv...

Denna månad va nog bland de första jag kände molvärken vid ÄL så gjorde mitt sista test och det va glad gubbe.

Molvärken har funnits kvar hela tiden och nu börjar det tillta. Typ mensvärk.

Så min fundering är kan molvärken vara något annat?

Har bara ett grav.test kvar så jag vill vänta lite till då jag är på 22:a dagen idag...

Men det är nog mensen som är på G

Jag är för gammal helt enkelt

• Nykär15
    wa76 skrev 2017-01-05 22:05:35 följande:

Usch, väntan är jobbig!

Jag orkar inte vänta, så jag testade både igår och idag, men negativt så klart! Inga gravidsymtom heller... Är på BIM -4 idag.

Testar aldrig före ÄL+10..nån regel måste jag ha ;)
  • Too tiki
    Tvilling73 skrev 2017-01-05 22:48:03 följande:

Fundering....

Jag har ju inte någon direkt ordning på mina cyklar.

Sist fick jag mens på dag 22 och ibland 35 osv...

Denna månad va nog bland de första jag kände molvärken vid ÄL så gjorde mitt sista test och det va glad gubbe.

Molvärken har funnits kvar hela tiden och nu börjar det tillta. Typ mensvärk.

Så min fundering är kan molvärken vara något annat?

Har bara ett grav.test kvar så jag vill vänta lite till då jag är på 22:a dagen idag...

Men det är nog mensen som är på G

Jag är för gammal helt enkelt

Jag har också haft molvärk sen ÄL. Är på ÄL +3 idag enligt tester och fertilityfriend. Nu har jag gått på pergotime denna månad och det verkar som om progesteronhalten höjs av pergo så jag tror att det kan vara därför som jag haft sån hemsk molvärk denna månad+illamående. Annars brukar jag få molvärk och ibland illamående först när jag börjar smörja med progesterall vilket jag brukar göra ca: 3 dgr efter ÄL. Började tro att något var radikalt fel för vid ÄL hade jag sjukt ont och sen efter ÄL denna molvärk (kändes som värsta mensvärken) men nu har den börjat avta och illamåendet har lugnat sig lite också. Idag börjar jag smörja med krämen för jag tror att jag har lågt progesteron pga av min ålder och min korta lutealfas.
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-05 17:54:27 följande:

Min äl var nog på CD10 ändå för nu är de svaga och molvärken borta. Hade ju flytningar på cd9 och stegringen började då med. Så nu långa väntan på BIM bara...

Håller med dig om denna väntan till BIM, blir sjukt jobbigt ju närmare man kommer dagen man ska testa.... Hoppas och håller tummarna för er!! :)
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-05 22:58:51 följande:
    Testar aldrig före ÄL+10..nån regel måste jag ha ;)
    Jag ska försöka vänta tills ÄL +11 om jag bara kan hålla mig
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-06 14:02:36 följande:
    Håller med dig om denna väntan till BIM, blir sjukt jobbigt ju närmare man kommer dagen man ska testa.... Hoppas och håller tummarna för er!! :)
    Ja ju närmare BIM jag kommer desto mer vill jag vänta med att testa..men ändå gör jag det, för vill ju veta om jag måste sluta med Lutinus så mensen kommer i tid, annars förskjuts den och det vill man ju verkligen inte när man försöker!
    Too tiki skrev 2017-01-06 14:10:57 följande:
    Har två test hemma som man kan ta från ÄL+8, de mäter på 5 i hcg, galet! Aldrig använt dem innan så vet inte om de är bra och tror ändå jag testar först på ÄL+10...sen har jag massa stickor från testlagret hemma med, de har alltid visat från ÄL+10 de gånger jag vart gravid, så kanske bör jag testa de andra på iaf ÄL+9? Får se hur jag gör....är iaf redan om 5 dgr vilket gör mig mycket nervös...väntan till BIM går segt första dagarna och sen när det nästan är framme går det för fort tycker jag,,,

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-06 15:03:43 följande:
    Ja ju närmare BIM jag kommer desto mer vill jag vänta med att testa..men ändå gör jag det, för vill ju veta om jag måste sluta med Lutinus så mensen kommer i tid, annars förskjuts den och det vill man ju verkligen inte när man försöker!
    Too tiki skrev 2017-01-06 14:10:57 följande:
    Har två test hemma som man kan ta från ÄL+8, de mäter på 5 i hcg, galet! Aldrig använt dem innan så vet inte om de är bra och tror ändå jag testar först på ÄL+10...sen har jag massa stickor från testlagret hemma med, de har alltid visat från ÄL+10 de gånger jag vart gravid, så kanske bör jag testa de andra på iaf ÄL+9? Får se hur jag gör....är iaf redan om 5 dgr vilket gör mig mycket nervös...väntan till BIM går segt första dagarna och sen när det nästan är framme går det för fort tycker jag,,,

Oj!! Vad är det för test du har som mäter bara 5 i hcg? Jag hade nog testat dag 9 med dessa stickor och sen om det inte blir positivt med testlagret. Har också några från testlagrets men är osäker från vilken dag man kan testa med dem men har för mig att de kan mäta från 25...Jag kommer testa med CB early och sen testlagret och hoppas sen att jag slipper testa något mer förutom med CB digital då ;)

Vilken dag är du på ÄL+10? Jag har ÄL+10 den 13:e men väntar som sagt med att testa någon/några dgr till.

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-06 15:42:12 följande:

Oj!! Vad är det för test du har som mäter bara 5 i hcg? Jag hade nog testat dag 9 med dessa stickor och sen om det inte blir positivt med testlagret. Har också några från testlagrets men är osäker från vilken dag man kan testa med dem men har för mig att de kan mäta från 25...Jag kommer testa med CB early och sen testlagret och hoppas sen att jag slipper testa något mer förutom med CB digital då ;)

Vilken dag är du på ÄL+10? Jag har ÄL+10 den 13:e men väntar som sagt med att testa någon/några dgr till.

Applo, köpt på Apotea. Jag har äl+10 den 12/1 så nästan samma :)
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-06 15:53:57 följande:
    Applo, köpt på Apotea. Jag har äl+10 den 12/1 så nästan samma :)

Ska nog beställa en sån test också. Kul att vi ligger så lika, då blir det extra spännande för vi lär nog testa samma dag

Nu åker jag bort och kommer hem på sön. men hoppas och håller tummarna för att man kan se någon som plussat när jag kommer hem för det inger hopp :)

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-06 17:07:11 följande:

Ska nog beställa en sån test också. Kul att vi ligger så lika, då blir det extra spännande för vi lär nog testa samma dag

Nu åker jag bort och kommer hem på sön. men hoppas och håller tummarna för att man kan se någon som plussat när jag kommer hem för det inger hopp :)

Hoppas vi får plus samma dag :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.