• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Mjölk
    Nykär15 skrev 2017-01-10 22:36:54 följande:

Åh grattis!!!Nog bara för tidigt!

Äl+8 här och ska nog ta ett av mina tidiga tester i morgon..om jag vågar. Testar normalt sett först på äl+10 så känns vääääldigt tidigt...

Tack! ????

Äl+10 hm vad blir det i bim-?

Håller tummarna hursom! ????????????
  • Anonym (Littleprincess)
    bluebird6 skrev 2017-01-10 11:56:49 följande:

Efter flera år med MF och MA så plussade vi ju äntligen igen på julafton. 

Nu idag fick jag se ett tickande hjärta på vul. Så häftigt.

grät så de knappt kunde mäta men det verkar stämma med senaste mens.

fattar inte riktigt hur de räknar men strunt samma. 

Så 30/8 (snitt så kanske 15/8?) om allt går vägen..

Fortsätter kika in för att se hur det går för er.. 

Lycka till. Håller tummar & tår för er allihopa.

Åh vilken lycka :))
  • wa76
    Mjölk skrev 2017-01-10 21:40:06 följande:

Testat positivt på två testet idag!!!! Fattar det knappt. Hoppas det håller! Är ju snart 42 ändå. Det tog på första försöket. Sitter o ler i soffan.

Åååh vad roligt, grattis, tänk att det gick så snabbt!! :) Var det på BIM dagen eller har du några dagar kvar till BIM?
  • wa76
    Mjölk skrev 2017-01-10 23:22:41 följande:
    Tack! ????

Oj, nu såg jag att det var lite innan BIM, BIM -4 om du har 14 dagars lutealfas då?
  • wa76
    Tack! ????

Herregud, man ska inte svara kl 5 på morgonen, inte riktigt vaken än, såg nu att du kommenterade en annan inlägg där :D :D
  • bluebird6
    wa76 skrev 2017-01-10 19:43:56 följande:
    Underbart att ni fick se lilla hjärtat slå! Att få se det är ju så magiskt även i vanliga falll, men när man försökt så länge och gått igenom flera MF och MA så går ju säkert inte ens att beskriva den känslan! Så så glad för eran skull! <3
    tack så mkt. Fortfarande svårt att tro det. 
    ska göra kubtest om några veckor, antar det blir mer påtagligt då. 
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-10 22:55:22 följande:

Jo det var för tidigt, särskilt med tanke på att jag tog en vanlig gravtest. Vet inte varför jag tog testet men jag har några olika billiga tester liggande så jag tänkte, varför inte :)

Jag hade också velat testa i övermorgon men vet inte om jag vågar...Har bara en CB early och den vill jag inte ta förrän tidigast 13-14 och de andra borde väl knappt visa något ÄL+9?

Har suttit och studerat FF och tempkurvor och jag har bara sett några få som testat och fått pluss ÄL+9, men väldigt många som testat positivt ÄL+10. Så av den anledningen känns det klokt att vänta tills äl+10 även om det kliar i fingrarna att testa tidigare ;)

Önskar dig all lycka till om du vågar testa imorgon och hör gärna av dig vad du får för resultat.

Ja jag har aldrig sett nåt på tester förrän ÄL+10-11 och då VÄLDIGT svagt, knappt synligt för blotta ögat, dagen innan kan det ha varit tokblankt. Så vet att ÄL+9 är tidigt. 

Jag tog både det testa tidiga och ett testlagrets i samma urin, båda negativa Gråter vet att jag inte borde ge upp och att det är tidigt, men det känns ändå hopplöst och ledsamt. Men kommer testa i morgon igen, nu när jag väl börjat så tar jag ett om dagen av mina billiga stickor, får jag inte nåt positivt på ÄL+12 så slutar jag med progesteronet och ställer in mig på nästa försök...

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-11 08:33:13 följande:

Ja jag har aldrig sett nåt på tester förrän ÄL+10-11 och då VÄLDIGT svagt, knappt synligt för blotta ögat, dagen innan kan det ha varit tokblankt. Så vet att ÄL+9 är tidigt. 

Jag tog både det testa tidiga och ett testlagrets i samma urin, båda negativa Gråter vet att jag inte borde ge upp och att det är tidigt, men det känns ändå hopplöst och ledsamt. Men kommer testa i morgon igen, nu när jag väl börjat så tar jag ett om dagen av mina billiga stickor, får jag inte nåt positivt på ÄL+12 så slutar jag med progesteronet och ställer in mig på nästa försök...

Förstår om det känns ledsamt men det är som sagt väldigt tidigt så chansen är stor att du kanske plussar redan imorgon. Håller tummarna och tår för dig och hör gärna av dig när du tagit testen. Jag tror du är gravid dessutom iom att du hade rosa flytningar för ett par dgr sedan. Har inte läst om en enda som haft en sån blödning utan att vara gravid, så som sagt, du har bara testat för tidigt :)

Jag vet inte vad jag ska tro idag. Fick som sagt stickningar igår kväll i livmodern på vän. sida (samma sida som jag kände av ÄL) men nu när jag gick upp känns det fortfarande knepigt på vä. sida fast något framåt. Det stick blandat med en knepig känsla.... Antingen är det ägget som håller på att fästa, eller så är min mens på G även om jag inte känner igen denna känsla från innan mens.....Idag är det ju 21 dagen i menscykeln och utan progesteron brukar jag få min mens dag 21-22 så helt otänkbart är det väl inte att mensen kämpar för att komma igång och det är det jag känner...Om det nu är ägget som håller på att fästa.Är det inte väl många timmar att känna det så som jag gjort, eller hur lång tid tar det för ägget att fästa helt? Hoppas så att det är infästningen jag känner och inte att mensen är på G för då verkar progesteronet inte hjälpa denna månad :(

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-11 09:48:09 följande:

Förstår om det känns ledsamt men det är som sagt väldigt tidigt så chansen är stor att du kanske plussar redan imorgon. Håller tummarna och tår för dig och hör gärna av dig när du tagit testen. Jag tror du är gravid dessutom iom att du hade rosa flytningar för ett par dgr sedan. Har inte läst om en enda som haft en sån blödning utan att vara gravid, så som sagt, du har bara testat för tidigt :)

Jag vet inte vad jag ska tro idag. Fick som sagt stickningar igår kväll i livmodern på vän. sida (samma sida som jag kände av ÄL) men nu när jag gick upp känns det fortfarande knepigt på vä. sida fast något framåt. Det stick blandat med en knepig känsla.... Antingen är det ägget som håller på att fästa, eller så är min mens på G även om jag inte känner igen denna känsla från innan mens.....Idag är det ju 21 dagen i menscykeln och utan progesteron brukar jag få min mens dag 21-22 så helt otänkbart är det väl inte att mensen kämpar för att komma igång och det är det jag känner...Om det nu är ägget som håller på att fästa.Är det inte väl många timmar att känna det så som jag gjort, eller hur lång tid tar det för ägget att fästa helt? Hoppas så att det är infästningen jag känner och inte att mensen är på G för då verkar progesteronet inte hjälpa denna månad :(

Tack för pepp Hjärta 

Jag hoppas nåt så innerligt att du har rätt...vi ser hur det ser ut i morgon. Jag har haft nidis två gånger av de 4 jag vart gravid, de gångerna har det stämt så jag hoppas verkligen. 

Det du känner kan ju vara gulehormon som utsöndras, blir ju som en cysta som sitter vid äggstocken man släppte från sa en läkare när jag var på en av kontrollerna vid MA..så du kan mycket väl vara gravid med! Så spännande detta!

• Mjölk
    wa76 skrev 2017-01-11 05:14:22 följande:

Herregud, man ska inte svara kl 5 på morgonen, inte riktigt vaken än, såg nu att du kommenterade en annan inlägg där :D :D

Haha eller hur? ???? Jag testade alltså plus på bim-1. Tog ett CB early imorse o det blev så här! ????

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.