• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Rosenlarv

Hej, tyvärr blir det ingen bebis denna gång. Graviditeten hade trots allt illamående och alla symptom avstannat i v 6. Ligger hemma och har fått cytotec. Så ledsen och förvirrad. Att kroppen kan luras så. Inte minsta tecken på att något var fel.

• Too tiki
    mysmammi skrev 2017-01-12 13:10:56 följande:

Jag tog två gravtest några dagar sedan som båda visa väldigt svaga streck så vänta tills igår och tog ett gravtest till men det var helt blankt.

Magen molar och jag har ont i ländryggen. Vet inte vad jag ska tro

OK. Hoppas att ditt hcg bara har långsam stegring så du får pluss när du testar om..
  • Too tiki
    Rosenlarv skrev 2017-01-12 14:20:29 följande:

Hej, tyvärr blir det ingen bebis denna gång. Graviditeten hade trots allt illamående och alla symptom avstannat i v 6. Ligger hemma och har fått cytotec. Så ledsen och förvirrad. Att kroppen kan luras så. Inte minsta tecken på att något var fel.

Så fruktansvärt, lider verkligen med er Gråter Skickar dig många tröstekramar HjärtaHjärta
  • Too tiki

Någon här som kan tispa om bra vitaminer (helst multivitamin) när man försöker bli gravid. Jag äter extra tillskott av D-vit för det har jag haft grav brist på och så äter jag zink och b-vit med folsyra. Tänkte att det kanske kunde hjälpa att boosta om jag har brist på något om jag nu inte är gravid förstås...

• bluebird6

Nä men fy... sTackare.. 

Vet precis vad du går igenom.. Snacka om att känna sig lurad. 

Jag vet att det är så jäkla klen tröst men i sep när det hände oss så sa de att vi skulle vara "tacksamma" för en del kan gå ända till RUL med symptom o allt och ändå är det ett MA. 

okej att man får + på stickan bim och börjar blöda järnet efter nån vecka. MF innan v 12 det är ju ändå vanligt. Men hela grejen med MA är bara så fruktansvärt. man blir så jädra grundlurad. 

Hoppas det går så smidigt som det kan gå med cytotek och att allt är ute på återkollen sen. 
    ge dig lite tid och sörj det som skulle blivit och sedan försök igen. 
    oss rekommenderade de att vänta 2-3 mensomgångar men jag vet flera som blivit gravida direkt igen utan mens emellan. Typ som kroppen redan är gravidinställd. 

Ma i slutet av sep. Jag hann få mens okt/nov innan plusset till jul.

beklagar!
  • Rosenlarv
    bluebird6 skrev 2017-01-12 18:10:54 följande:

Nä men fy... sTackare.. 

Vet precis vad du går igenom.. Snacka om att känna sig lurad. 

Jag vet att det är så jäkla klen tröst men i sep när det hände oss så sa de att vi skulle vara "tacksamma" för en del kan gå ända till RUL med symptom o allt och ändå är det ett MA. 

okej att man får + på stickan bim och börjar blöda järnet efter nån vecka. MF innan v 12 det är ju ändå vanligt. Men hela grejen med MA är bara så fruktansvärt. man blir så jädra grundlurad. 

Hoppas det går så smidigt som det kan gå med cytotek och att allt är ute på återkollen sen. 

ge dig lite tid och sörj det som skulle blivit och sedan försök igen. 

oss rekommenderade de att vänta 2-3 mensomgångar men jag vet flera som blivit gravida direkt igen utan mens emellan. Typ som kroppen redan är gravidinställd. 

Ma i slutet av sep. Jag hann få mens okt/nov innan plusset till jul.

beklagar!

Tack för stöd. Det värmer. Tyvärr har inget hänt än med cytotec så börjar bli orolig att jag måste skrapas. Har sjukt mycket jobb nästa vecka så vet inte riktigt hur det ska gå. Min man har varit jättefin och verkligen tagit hand om mig i dag och många vänner har hört av sig. Så det känns väldigt skönt i alla fall. Oroar mig nu för att det kan bli en mycket tuff natt om cytotec börjar verka ordentligt. Har haft MA en gång förut men då avtog symptomen ungefär när fostret dog. Den här gången har jag mått illa och rubbet och gör fortfarande. Min syster råkade ut för just det du nämner att det vid Rul upptäcktes att grav avstannat i typ v 6. Har en jättebra läkare som jag ska träffa på måndag igen hon säger att hon kommer följa mig och se att allt kommer ut och att jag då kan försöka bli gravid direkt igen.
  • Monchichi

Rosenlarv: Det var tråkigt att läsa. Beklagar verkligen. Vad var det som gjorde att du upptäckte det nu? Var du på något vul? Minns inte hur långt gången du skulle ha varit. Styrkekram!

• wa76
    Tvilling73 skrev 2017-01-12 10:25:16 följande:

Nä då, så blankt det kan bli

Vad tråkigt! :( kanske för tidigt?
  • wa76

Så fruktansvärt jobbigt! :( Man blir ju så ledsen... Styrkekramar och jag hoppas att du återhämtar dig snabbt och ni kan försöka igen inom kort! <3
  • Monchichi

Too tiki: Jag äter inga vitaminer... Ja utöver det som finns i maten då alltså. Och nu får jag nästan dåligt samvete. Men vad ska man som du säger äta då? De du rabblade upp, är det viktiga för graviditet? D-vitamin, hur vet du att du haft brist på det? Trodde inte det var så vanligt, men jag är väl godtrogen. Kanske ska snatta från dotterns flaska då Jag tröstar väl mig med att jag inte äter socker heller.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.