• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • mysmammi

Här dök mensen upp som väntat idag. För sörja lite idag och sedan vänta på nästa chans

• Monchichi
    wa76: Tack för mer vitamininfo. Vi äter rätt mycket ägg, men på tok för lite fisk. Svårt komma på fiskmåltider men det är ju förstås en ovana. Vad säger dietisten om lågkolhydratkost?

Tvilling73 och mysmammi: Äsch vad tråkigt!

Nykär: Hur har det gått idag?

Too tiki: Trist med sen postleverans. Har du köpt något nytt test?

Anonym (Littleprincess): Vi försöker med barn nummer 6.

Vi får nog avbryta försöken denna månad. Jag har drabbats av vad jag tror är halsfluss och känner mig riktigt risig. Bad timing! Tror väl knappast att kroppen skulle prioritera att skapa en graviditet om den har fullt upp med att utrota en inflammation.
  • wa76
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-01-15 00:42:39 följande:

Är på bim -5 nu o försöker hålla mig från att ta ett testa tidigt gravtest!

Inga direkta gravsymtom... pms från hell "bara" värre än vanligt :/

Hur tidigt har ni testat?

Nån här som försöker få till barn nr 4?

Jag börjar testa någon vecka efter ägglossning ibland, har ju plussat på BIM+5 med mista (antar att ägglossningen inträffade tidigare än jag trodde då, så det var kanske ÄL+7 eller ÄL+8 då?). Men försöker att hålla mig till BIM-5 eller så annars.

Köpte ju 500 st testlagrets stickor efter missfallet i november, så behöver inte vara så sparsam, måste ju använda 10-15 st varje månad om jag ska hinna använda alla innan bäst före (oktober 2018). Tänkte att när alla teststickor är slut så slutar vi försöka, hihi. Blir ju 41 om tre månader och är jag 42 och 1/2 när teststickorna är slut  ;P  Blir ju så mycket billigare så än att köpa dyra test månad efter månad som jag gjort förut.

Vi försöker få till barn nr 4 vi med, sedan i våras, men vi har inte haft så bra koll på ÄL, så i efterhand insåg jag att vi missat ägglossning minst 3 gånger och då köpte jag ÄL stickor och även började tempa till slut. Har tappat lite tro på att det kommer hända någonting dock, eftersom det inte blev nåt nu heller (när vi prickat in rätt och haft koll på ÄL)...
  • wa76
    Monchichi skrev 2017-01-15 09:34:10 följande:
    wa76: Tack för mer vitamininfo. Vi äter rätt mycket ägg, men på tok för lite fisk. Svårt komma på fiskmåltider men det är ju förstås en ovana. Vad säger dietisten om lågkolhydratkost?

Vi får nog avbryta försöken denna månad. Jag har drabbats av vad jag tror är halsfluss och känner mig riktigt risig. Bad timing! Tror väl knappast att kroppen skulle prioritera att skapa en graviditet om den har fullt upp med att utrota en inflammation.
    Nä men usch! Krya på dig! :(
    När det gäller kolhydrater så tycker jag personligen att äter man mer åt paleo-hållet (mycket grönsaker av alla slag och lite frukt, mycket fisk och ägg, kött, inälvsmat, nötter och inte är rädd för rotfrukter så är det nyttigt - mycket nyttigare än att äta mackor från morgon till kväll! Man an ju lätt få i sig fibrer, vitaminer och mineraler från andra källor än bröd, ris och pasta.  Men däremot så är jag skeptisk mot sådan kosthållning där man enbart käkar ägg och bacon, rött kött med feta såser och där man har någon bit tomat, en sallatsblad eller ett par skivor gurka ibland och är livrädd för t. ex. morötter och frukt :D
  • wa76
    Tvilling73 skrev 2017-01-14 19:14:04 följande:

Som jag anade mensen kom idag

Denna månads cykel 30 dagar...

mysmammi skrev 2017-01-15 09:04:13 följande:

Här dök mensen upp som väntat idag. För sörja lite idag och sedan vänta på nästa chans

Usch vad tråkigt! Jag vet hur det känns, men efter mensen föds ju hoppet igen... Skickar en kram till er båda!

• Too tiki

Ja det var inte som jag planerade men å andra sidan har jag kunnat koppla bort testandet=kunnat koppla av så jag tycker inte det var så stor förlust egentligen :) Hoppas  stickorna kommer imorgon för då är jag på ÄL+13 och då borde det visa iom att jag köpt "testa tidigt" stickor.

Hoppas du slipper halsfluss! Tror iofs att du kan bli gravid ändå. Jag lyckades bli gravid när jag hade lunginflammation men det var ju för hundra år sedan...nu verka det hopplöst vare sig man är frisk eller inte....
  • Too tiki
    mysmammi skrev 2017-01-15 09:04:13 följande:

Usch så trist :( Många tröstekramar Hjärta
  • Anonym (Sanna)

Jag hoppar in här. Är 39 år och är snart på nionde försöket. Vi försöker på femte barnet.

Jag har precis fått mens och har börjat för första gången med rosenrot. Äter även magnesium, kalcium, d vitamin, omega 3, multivitamin samt tar terracough som ska göra det lättare för simmarna. Hoppas mycket på rosenroten. Vi får väl se hur det går.

Jag har försökt hänga med lite i tråden. Hejsan allihopa!

• wa76
    Anonym (Sanna) skrev 2017-01-15 22:06:11 följande:

Jag hoppar in här. Är 39 år och är snart på nionde försöket. Vi försöker på femte barnet.

Jag har precis fått mens och har börjat för första gången med rosenrot. Äter även magnesium, kalcium, d vitamin, omega 3, multivitamin samt tar terracough som ska göra det lättare för simmarna. Hoppas mycket på rosenroten. Vi får väl se hur det går.

Välkommen! :)
  • Nykär15

Testade negativt igår och slutade då med Lutinus så mensen kan komma idag eller förhoppningsvis i morgon så vi kan börja om...testade idag med på BIM och det är negativt så bara att vänta nu. Ledsen igår men man blir luttrad..så bara att kämpa vidare. Tårarna hjälper ju tyvärr inte det minsta...
    Anonym (Sanna) skrev 2017-01-15 22:06:11 följande:

Välkommen! 
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.