Nykär15 skrev 2017-01-19 12:53:28 följande:
Ja hennes mål är ju att jag ska ner till under 2, så hoppas det sjunker lite snabbare nu. Tror ju med det är just det som påverkar mest att plusset uteblir eftersom övriga prover sett så bra ut. Känner mig nedstämd att det fortfarande är högt...blä. Hade hoppats på iaf 3 nu. Men bra de ringde istället för att skicka ett brev som sist, så jag snabbt kan öka dosen. Redan tagit en andra tablett idag så hoppas nu att det gör susen..men så segt att vänta så många veckor till innan man vet om det gått ner.
Meddelar när jag fått svar på vad hon har för plan...
Jag är ju ingen läkare men då du haft 4,9 i TSH och det sänkt till 4 med 25 ?g, tror jag inte en ökning till 50 räcker för att få ner det till 2. Möjligen skulle du behöva äta 50 4 dgr i veckan och 75 övriga dgr. Hoppas att ändringar räcker för det är ju olika från person till person men jag tycker det låter som en lite för låg dos.
Kom på en sak som hände mig. Jag började ju äta tillskott av D-vit pga att mina värden var så låga, samtidigt började jag med multivitaminen Apoteket kvinna. Har haft stabila värden hela tiden men efter det att jag tillförde dessa tillskott blev mitt TSH väldigt lågt. Vet inte om det var multivitaminen eller D-vit som gav den effekten eller båda men det är intressant att det ändrades så mkt (jag har haft runt 1 varje gång men sist jag testade hade jag bara 0,06).
Håller tummarna för att dina värden ändras till det bättre. Håller med om att det är segt att vänta så många veckor innan det ger full effekt :(