• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • wa76

Too tiki: intressant det här med ägglossningstest! Jag funderade på samma sak själv, om det kan vara så att ägget släpper innan det visar positivt. Och det förklarar ju en del saker, speciellt när man ser att tempen stigit och testet visar positivt! Man kanske ska förlita sig mer på temperaturmätning och ägglossningsflytningar.

• Nykär15
    wa76 skrev 2017-01-28 16:01:26 följande:

Åh vad skönt! Det låter ju verkligen lovande! Håller tummarna att det verkligen tar sig den här gången!

Tack! Jag med...men inte riktigt börjat räkna ner till BIM, gissar ägget släppt inatt, igår hade jag sjukt ont och idag är det nästan borta. Så bara vänta två veckor då ;)

Får testa och se hur mycket hcg som är kvar om en vecka, så jag ser att det är borta innan jag ev kan se ett förhoppningsvis tidigt plus :)
  • wa76
    Nykär15 skrev 2017-01-29 12:06:05 följande:
    Tack! Jag med...men inte riktigt börjat räkna ner till BIM, gissar ägget släppt inatt, igår hade jag sjukt ont och idag är det nästan borta. Så bara vänta två veckor då ;)

Får testa och se hur mycket hcg som är kvar om en vecka, så jag ser att det är borta innan jag ev kan se ett förhoppningsvis tidigt plus :)
    Ja, det blir vänta igen! Men hur är det med HCG nu då, är det från medicinen duf ick? Blir det inte lite förvirrande, då man inte vet om det är resterna eller om det är ett tidigt plus?
  • wa76

Själv drömde jag för två dagar sedan att jag födde (heeelt utan smärta, så klart! :) ) en liten pojke. När jag vaknade var tempen lite högre än jag brukar ha. Nästäppa. Kanske bara lite sjuk? Undrar om jag bord einaktivera tempen igår och idag. Testade negativt både igår och idag (jag vet att det är tidigt, men kund einte låta bli efter drömmen jag  hade :P ).
    Här är min kurva (man ser cykeln från december också)

• Nykär15
    wa76 skrev 2017-01-29 12:44:51 följande:

Ja, det blir vänta igen! Men hur är det med HCG nu då, är det från medicinen duf ick? Blir det inte lite förvirrande, då man inte vet om det är resterna eller om det är ett tidigt plus?

De säger att man kan svagt utslag i ca 10 dgr efter den tagits, så tänker att jag testar om några dagar så jag ser den går ut ur systemet så jag sen vet om ett plus skulle vara att lita på, enklast och minst förvirrande då tänker jag?

Kommer kännas tufft se ett plus bara, som man vet inte existerar...men får hoppas det sen kommer tillbaka några dagar senare :) BIM 10/2...
  • Nykär15
    wa76 skrev 2017-01-29 12:54:26 följande:

Själv drömde jag för två dagar sedan att jag födde (heeelt utan smärta, så klart! :) ) en liten pojke. När jag vaknade var tempen lite högre än jag brukar ha. Nästäppa. Kanske bara lite sjuk? Undrar om jag bord einaktivera tempen igår och idag. Testade negativt både igår och idag (jag vet att det är tidigt, men kund einte låta bli efter drömmen jag  hade :P ).

Här är min kurva (man ser cykeln från december också)

Åh vilken härlig dröm! När är BIM för dig?

Hoppas det var en sanndröm :)
  • HoppasPåEnTill
    wa76 skrev 2017-01-29 12:57:36 följande:

Oj vad liten den blev. Här kommer en från NC också.

Det är verkligen en fin kurva!
  • wa76
    Nykär15 skrev 2017-01-29 13:18:01 följande:
    Åh vilken härlig dröm! När är BIM för dig?

Hoppas det var en sanndröm :)
    BIM den 3:e februari, om nu NC och FF räknat ut rätt!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.