• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Nykär15
    mysmammi skrev 2017-01-31 18:10:03 följande:

Magen molar och lite blod i trosan. Osäker på vad detta kan bero på och vad det betyder..om det nu betyder något. Bara att vänta och se.

Vilken dag är du på?
  • wa76
    GrönaDruvan skrev 2017-01-31 13:12:11 följande:

Gick bra på ultraljudet idag. Olle lever och mår jättebra! Varenda del i hans kropp är perfekt!!
    Ultraljud varje vecka tills han föds nu och ingen kan svara på hur allt kommer sluta, men förhoppningsvis bra och vi får ta vecka för vecka!

Åh, så skönt! Men jag förstår att oron kvarstår, som du säger - en vecka i taget!
  • pimpim78

Jihoooo

I dag ringde de från reproduktionscentrum och frågade efter mitt BMI, de hade missat att fylla i det, men detta tyder ju på att remissen behandlas nu, och vi snart kan köra igång med vår önskade IVF.

Äntligen börjar det se lite ljusare ut......

Fram tills desskör vi på här hemma och i dag på morgonen hade jag blinkande gubbe, hade sex i gåroch sen nu på kvällen var den fast så i morgon lunch blir det sex igen. Vi hade även igår kväll tänker att det borde täcka upp ganska bra, eller vad tror ni ?

• wa76
    pimpim78 skrev 2017-01-31 20:28:37 följande:

Jihoooo

I dag ringde de från reproduktionscentrum och frågade efter mitt BMI, de hade missat att fylla i det, men detta tyder ju på att remissen behandlas nu, och vi snart kan köra igång med vår önskade IVF.

Fram tills desskör vi på här hemma och i dag på morgonen hade jag blinkande gubbe, hade sex i gåroch sen nu på kvällen var den fast så i morgon lunch blir det sex igen. Vi hade även igår kväll tänker att det borde täcka upp ganska bra, eller vad tror ni ?

Skönt! Men ni kanske plussar utan hjälp innan?
    När det gäller sex så tror jag med att det borde täcka mycket väl!
  • Rosenlarv

Gick bra på ultraljudet idag. Olle lever och mår jättebra! Varenda del i hans kropp är perfekt!!

Ultraljud varje vecka tills han föds nu och ingen kan svara på hur allt kommer sluta, men förhoppningsvis bra och vi får ta vecka för vecka!

Så glad att höra detta! Jag tror att Olle är stark! Kram
  • mysmammi
    Nykär15 skrev 2017-01-31 18:47:53 följande:

Vilken dag är du på?

Är bara på dag 18 så långt kvar till mensen.
  • Monchichi

Gröna Druvan: Vad tragiskt att läsa om tvillingen som inte klarade sig, beklagar! Skönt att allt nu ser bra ut för den andre. Jag känner verkligen med dig, har tvillingar själv.

Too tiki: Äntligen verkar du haft ÄL. Men inte kan väl dubbeldos Pergo göra äl senare? Varför skulle det kunna göra det tänker jag?

wa76: Vi verkar ligga ganska lika till i cykeln. När du skrev att du fått mer flytningar som brukar komma några dagar före mens så kände jag direkt igen mig, för precis så har jag känt av idag, och vill nog påminna mig om att det nog var så senast också. Inget jag tänkt på tidigare att det skulle vara tecken på inkommande mens, men är det individuellt eller är det vanligt att det är så; mer flytningar straxt innan mens?

• Mjölk

Åh vad skönt att höra! Håller tummarna för er. Åh, Olle, det heter min 11-åring. ???
  • Too tiki
    Monchichi skrev 2017-01-31 21:35:59 följande:

Too tiki: Äntligen verkar du haft ÄL. Men inte kan väl dubbeldos Pergo göra äl senare? Varför skulle det kunna göra det tänker jag?

Nä, tror inte det heller och idag är jag ju på CD 14 och tror jag har ÄL nu, det känns så i varje fall, så det blev bara en dag senare mot förra gången :)
  • Too tiki
    pimpim78 skrev 2017-01-31 20:28:37 följande:

Jihoooo

Härligt :) Hoppas dock att ni slipper IVF och att era egna försök ger utdelning medan nu väntar, ni täcker upp bra i varje fall :)

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.