• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • GrönaDruvan

Vet inte om ni kommer ihåg mig. Blev ju gravid i september med enäggstvillingar.
    Vet egentligen inte varför jag skriver här, men känns väl bra på nåt sätt och jag följer ju tråden litegrann även om jag inte är aktiv.
    Vi förlorade våran ena tvilling i onsdags natt/torsdags och sorgen är obeskrivlig. Han som är kvar verkar fixa det, men det finns inga garantier.
    Snälla håll era tummar för honom!!

• wa76
    GrönaDruvan skrev 2017-01-29 16:30:06 följande:

Vet inte om ni kommer ihåg mig. Blev ju gravid i september med enäggstvillingar.
    Vet egentligen inte varför jag skriver här, men känns väl bra på nåt sätt och jag följer ju tråden litegrann även om jag inte är aktiv.
    Vi förlorade våran ena tvilling i onsdags natt/torsdags och sorgen är obeskrivlig. Han som är kvar verkar fixa det, men det finns inga garantier.

Det är bara fruktansvärt! Kan inte föreställa mig hur det känns, det finns bara inga ord :(
    Hur långt gången var du, måste vara någonstans runt 4 månader?  Kommer tänka på dig och din lilla kämpe, hoppas innerligt att han klarar sig. Stora styrkekramar!
    Och du är alltid välkommen att skriva här! Klart vi kommer ihåg dig!
  • GrönaDruvan
    wa76 skrev 2017-01-29 16:45:11 följande:
    Det är bara fruktansvärt! Kan inte föreställa mig hur det känns, det finns bara inga ord :(
    Hur långt gången var du, måste vara någonstans runt 4 månader?  Kommer tänka på dig och din lilla kämpe, hoppas innerligt att han klarar sig. Stora styrkekramar!
    Och du är alltid välkommen att skriva här! Klart vi kommer ihåg dig!
    Jag var i slutet på vecka 17...
    Två års försök, 2 missfall och nu det här... Pojken i magen måste klara sig!!!
  • Too tiki

Åhhh så sorgligt, finner inga ord Gråter Hoppas och håller tummarna för att er lilla son klarar sigHjärta Många tröstande kramar, tänker på er Hjärta
  • Zora

Men nej vad tragiskt :( Håller verkligen tummarna för er och att det går bra för pojken!
  • Zora

Äl är på ingång och vi har magsjuka i huset... yngsta kräktes i natt och nu bara väntar vi andra på eländet. Gissar att vi inte kommer lyckas med något försök den här gången. Sambon är kass i magen redan nu och jag känner mig lite olustig. Inte så lätt att få till nåt då :(

Har precis börjat jobba efter föräldraledigheten och det känns så bra! Tyvärr känns det så bra att jag överväger om vi ska skjuta på bebisverkstaden fram till sommaren eller ända till hösten. Känns samtidigt urdumt eftersom jag ju blir 39 snart och vi har försökt sedan i maj, det verkar ju inte gå lätt direkt. Lite kluven. Sambon struntar i vilket och tycker att jag ska bestämma.. Har varit anställd 4 år men bara jobbat 12 mån.. varit föräldraledig i två omgångar. Hade varit kul att få komma in i jobbet lite. Samtidigt finns ju jobbet kvar. Möjligheten att få barn kommer att ta slut förr eller senare

• Anonym (Sanna)
    GrönaDruvan skrev 2017-01-29 17:02:16 följande:

Jag var i slutet på vecka 17...

Två års försök, 2 missfall och nu det här... Pojken i magen måste klara sig!!!

Stor kram. Håller tummarna lilla gossen klarar sig.
  • Mjölk

Åh vad hemskt, beklagar. Håller tummarna för att bebisen som är kvar är stark o fixar det. ??????????????

• wa76

Jaha, då dök tempen ner med nästan 1,5 decimal imorse, på dag ÄL+10. Och så fick lite klara trådiga flytningar, de brukar komma någon/några dagar innan mens också. Kommer nog inte ens testa mera denna cykel, det är säkert kört :(  Om två-tre dagar borde mensen komma, min lutealfas var ju kortare - 12 eller 13 dagar sist.

• Too tiki
    wa76 skrev 2017-01-30 06:15:49 följande:

Jaha, då dök tempen ner med nästan 1,5 decimal imorse, på dag ÄL+10. Och så fick lite klara trådiga flytningar, de brukar komma någon/några dagar innan mens också. Kommer nog inte ens testa mera denna cykel, det är säkert kört :(  Om två-tre dagar borde mensen komma, min lutealfas var ju kortare - 12 eller 13 dagar sist.

Hoppas att tempen går upp imorgon igen! Många får ju en implantationsdipp så har du tur är det kanske det du ser idag...?

Här blev det hög fertilitet idag också :( Jag kommer kolla senare med billiga tester för att se om den visar fullt utslag och gör den det då kollar jag med vanliga CB. ÄL är troligen på gång nu i varje fall för min temp har gått ner från 36,82 till 36,64 idag. Jag brukar få 36,5 på ÄL dagen och iom att tempen droppade idag kanske jag får LH topp senare under dagen, vi får se....så jäkla segt Skrikandes
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.