Nykär15 skrev 2017-01-25 15:04:16 följande:
Har nog med läst i den tråden, känner igen det. Men jag tror mest äggkvalitén styr ändå. Och jag räknar ju bort min spottingdag och då har jag eg haft äl på dag 11 och sen släpper ju ägget inom 1-2 dygn från positivt test, så tror eg inte det är så jättetidigt ändå. Känner mig rätt lugn. Har alltid haft rätt tidig äl och har ju två fina barn och blev gravid två ggr under 2016 ju. I mitt fall tror jag mer på att TSH är det som spökar...
Tror inte heller det spelar någon roll för det verkar vara ganska många som fått tidig ÄL men ändå blivit gravida. Står så himla mkt på olika sidor så man vet inte vad man ska tro. Jag tror på dålig äggkvalité och utebliven ÄL då och då för min del, men för din del tror jag som du att ditt TSH spelat roll.
Skrev om DHEA förut då jag började ta 50 mg per dag. Slutade med det efter ett par dgr för jag blev väldigt trött och kände mig konstig i huvudet så det kändes inte bra. Hoppas nu bara att min menscykel inte blev helt knasig av experimentet...
Inte positivt på ÄL stickan idag vilket jag är glad för då min man kommer hem sent morgon kväll :) ÄL sekretet har också försvunnit, varade bara ett par timmar sen som vanligt igen. Om min cykel är som vanligt bör jag få äggvitesekret imorgon eller övermorgon. Känns bra att ha koll på det i varje fall för då vet jag om det blir någon skillnad i cykeln med pergo, dhea mm. PÅ tal om pergo, så har jag inte alls några direkta känningar denna gång men det kanske kan variera från gång till gång hur man reagerar? Tar sista tabletterna idag så nu blir det till att invänta ÄL :) När har du ÄL?