• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Too tiki
    Rosenlarv skrev 2017-01-26 13:10:31 följande:
    Har du kollat med Stockholms kvinnoklinik? Privat och ligger i Hammarby sjöstad.
    Tack för tipset :) Har inte kollat men den kliniken men ska kolla upp den om det inte tar sig denna månad. 
  • mysmammi
    Nykär15 skrev 2017-01-26 09:45:20 följande:
    Nu har jag vart på UL (CD10 idag). Först kikade hon bara inuti och sa att slemhinnorna såg jättefina ut och bra sekret från livmodertappen. Sen gjorde hon VUL, mätte slemhinnan till 9 mm och visade att den är treskiktad (den bör vara 8-10 mm för att vara mottaglig för graviditet så det är ju jättebra och tyder på att mina östrogennivåer är i bra balans). Sen kollade hon äggen, på höger sida hade jag ett jättefint på 23 mm och på vänster ett på 20 mm. Så ikväll ska jag ta Ovitrelle. Nästa fredag ska jag börja med Lutinus igen.

Om det inte tar sig denna gången så kommer jag att stimuleras enbart med sprutor nästa omgång och då kommer jag få gå på 2-3 UL för att kolla tillväxten och sen även få Ovitrelle för att lossa.
    Hon var nöjd med på hur kroppen svarade på medicinen iaf och hur allt såg ut. Och jag med, var så himla rädd att inget ägg skulle vara moget!
    Vad bra nyheter  hoppas det tar sig och plusset får komma.
  • Monchichi

Nykär: Wow vilka bra nyheter du fick idag, det hade ju inte kunnat vara bättre. Lycka Till nu! Spännande! Det är väl just något sånt där som jag också skulle vilja veta, hur det verkligen ligger till för oss, och det är ju därför jag chansat och bokat tid.

Too tiki: Tack för dina kommentarer. Det var ju inte dyra stickor i jämförelse vad jag tittade på. Visar de någon slags stegring ett par dagar före eller missförstår jag? Jag skulle nog förbruka många varje månad då jag senaste halvåret haft cykler som varierat mellan 24 och 44 dagar. När börjar man testa då? CD 10? Hmm, ja det är ju förstås ett sätt att veta att man släpper då om jag skulle tempa.

• Anonym (Sanna)

Nykär: skönt få svar hur det ligger till och ännu bättre att det är ägg på g. Håller tummarna det inte behövs några sprutor nästa gång utan att det är nu det tar sig.

• Anonym (Sanna)

Jag är inte säker jag har äl denna månad. Har testat men får inget utslag och sekretet är inte jättetydligt och detsamma med molvärken. Äl kanske blir senare om nån dag (trodde onsdag/torsdag) eller inte alls. Vi har tyvärr inte sexat på en massa så det finns simmare där ifall att men ikväll får det bli. Håller tummarna på tur!

• Too tiki
    Monchichi skrev 2017-01-26 20:58:27 följande:

Too tiki: Tack för dina kommentarer. Det var ju inte dyra stickor i jämförelse vad jag tittade på. Visar de någon slags stegring ett par dagar före eller missförstår jag? Jag skulle nog förbruka många varje månad då jag senaste halvåret haft cykler som varierat mellan 24 och 44 dagar. När börjar man testa då? CD 10? Hmm, ja det är ju förstås ett sätt att veta att man släpper då om jag skulle tempa.

OBS! Varning för lååångt inlägg :)

Jag brukar se en väldigt liten stegring precis före fullt utslag, men jag vet de som får stegring över flera dgr. Spelar ju egentligen ingen roll då ägget inte har släppt när man får maximal stegring, eller ska väl egentligen inte ha gjort det så man har i regel tid på sig när man fått fullt utslag. Anledningen till varför jag skriver att man i regel har tid på sig är för att det visat sig för en del att testerna inte går att lita på. Såhär skriver bla fertilitetsläkaren Claes Gottlieb; "ju äldre man blir, desto längre finns hormonet, som gör att det blir utslag på stickan, kvar i kroppen. Då kan testerna ge utslag för sent..."

Jag vet att jag får fullt utslag runt 24 tim före ÄL då jag kollat detta med tempen. Lägger in en av alla inlägg jag hittat angående att man inte alltid kan lita på testerna.

"VARNING!!!!!

Testen passar inte för alla!
    Mina ägg släpper innan stegring.
    Bäst för mig är att kolla när jag har fertilt sekret helt enkelt,har förlorat många månader på tester.

Har även en kamrat som gick för inseminering i Köpenhamn.Hon skulle komma samma dag som hon fick stegring,men även om det ska visa äggsläpp inom 48 tim så hade alltid hennes ägg redan släppt.

Angående din fråga om när du bör börja testa står det på clearblues sida att du ska börja testa dag 7 iom att du ibland har 24 dgr mellan mensen. Skulle du prova med stickor skulle jag samtidigt kolla med temp och sekret för det ger ju också en fingervisning. Jag brukar få äggvitesekret ca: 4 dgr före ÄL så jag behöver egentligen inte börja testa förrän sekretet är rätt. Nu får ju inte alla äggvitesekret flera dgr före ÄL, men om man får det, då slipper man ju testa så många gånger så det kanske kan vara en hjälp för dig.

Idag visade min monitor HÖG fertilitet så nu börjar min ÄL närma sig :)
  • Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-01-27 08:17:52 följande:

Jag är inte säker jag har äl denna månad. Har testat men får inget utslag och sekretet är inte jättetydligt och detsamma med molvärken. Äl kanske blir senare om nån dag (trodde onsdag/torsdag) eller inte alls. Vi har tyvärr inte sexat på en massa så det finns simmare där ifall att men ikväll får det bli. Håller tummarna på tur!

Håller tummarna för att din ÄL bara kommer senare än du trodde!

Har heller inte haft så regelbundet sex denna månad för vi har massor med flytten att göra och sen var min man borta under veckan också. Men idag fick jag hög fertilitet på monitorn så nu vet vi vad vi ska göra under helgen ;)
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-26 13:15:55 följande:

Tack, vad gullig du är! Jag ska njuta, känner mig iaf gladare än på länge av dagens besked! Mitt i allt detta behöver man ändå höjas ibland och få lite hopp!

Tycker absolut du ska prata med kliniken, privata brukar oftast inte ha så långa köer. Jag fick komma in på första besöket tre veckor efter jag ringde i höstas till vår. De har ingen direkt åldersgräns då jag går, hon tyckte jag ännu hade mycket goda chanser trots att jag är 40, så det är skönt. Även gyn jag var på när jag fick MA sa att jag inte ska tänka så mycket på åldern då jag är frisk och allt ser bra ut nu, så har jag samma chanser som många andra. Men det sitter ändå i bakhuvudet..helst som tiden bara går och inget händer. 

Men vi ska fixa det här! Allihop! Nu är det som du säger vår tur!

Var går du någonstans? Tänkte på att vi ju ska flytta ner till Gbg och som jag förstod det bor du väl i närheten av Gbg?

Idag känns livet lite lättare för idag fick jag hög fertilitet på monitorn :) Kände redan igår att något var på G för det började mola på som det gjorde förra månaden. Om det blir som förra månaden kommer jag få ÄL den 1-2 feb vilket blir cd 15 eller 16. Hoppas att den längre tiden ger fina ägg nu så vi kanske får ett + denna månad...

Lycka till nu, jag håller tummarna för er :)

• mysmammi
    Too tiki skrev 2017-01-27 10:28:58 följande:

OBS! Varning för lååångt inlägg :)

Jag brukar se en väldigt liten stegring precis före fullt utslag, men jag vet de som får stegring över flera dgr. Spelar ju egentligen ingen roll då ägget inte har släppt när man får maximal stegring, eller ska väl egentligen inte ha gjort det så man har i regel tid på sig när man fått fullt utslag. Anledningen till varför jag skriver att man i regel har tid på sig är för att det visat sig för en del att testerna inte går att lita på. Såhär skriver bla fertilitetsläkaren Claes Gottlieb; "ju äldre man blir, desto längre finns hormonet, som gör att det blir utslag på stickan, kvar i kroppen. Då kan testerna ge utslag för sent..."

Jag vet att jag får fullt utslag runt 24 tim före ÄL då jag kollat detta med tempen. Lägger in en av alla inlägg jag hittat angående att man inte alltid kan lita på testerna.

"VARNING!!!!!

Testen passar inte för alla!
    Mina ägg släpper innan stegring.
    Bäst för mig är att kolla när jag har fertilt sekret helt enkelt,har förlorat många månader på tester.

Har även en kamrat som gick för inseminering i Köpenhamn.Hon skulle komma samma dag som hon fick stegring,men även om det ska visa äggsläpp inom 48 tim så hade alltid hennes ägg redan släppt.

Angående din fråga om när du bör börja testa står det på clearblues sida att du ska börja testa dag 7 iom att du ibland har 24 dgr mellan mensen. Skulle du prova med stickor skulle jag samtidigt kolla med temp och sekret för det ger ju också en fingervisning. Jag brukar få äggvitesekret ca: 4 dgr före ÄL så jag behöver egentligen inte börja testa förrän sekretet är rätt. Nu får ju inte alla äggvitesekret flera dgr före ÄL, men om man får det, då slipper man ju testa så många gånger så det kanske kan vara en hjälp för dig.

Idag visade min monitor HÖG fertilitet så nu börjar min ÄL närma sig :)
    ok jag var helt aningslös om det här med sekret innan jag skaffade en fertilitetsapp där de ville att man skulle skriva vilket sekret man hade. Har kollat det första gången nu denna månaden och fick äggvitesekret för 4 dagar sedan och fick stegring igår så låter ju rätt.
    Fick i vilket fall ägglossning en vecka senare än vanligt efter mitt missfall så blev glad att det hände så fort.
  • Too tiki
    mysmammi skrev 2017-01-27 11:33:00 följande:
    ok jag var helt aningslös om det här med sekret innan jag skaffade en fertilitetsapp där de ville att man skulle skriva vilket sekret man hade. Har kollat det första gången nu denna månaden och fick äggvitesekret för 4 dagar sedan och fick stegring igår så låter ju rätt.
    Fick i vilket fall ägglossning en vecka senare än vanligt efter mitt missfall så blev glad att det hände så fort.

Jo det är bra om man har koll å sekretet för ofta kommer det ju före stegringen och då slipper man lägga ut massa pengar på tester.

Det var ju skönt att du fick ÄL så snart efter missfallet, jag håller tummarna för att ni får ett + snart och att det går bra denna gången :)

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.