Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Jag hoppar in här. Är 39 år och är snart på nionde försöket. Vi försöker på femte barnet.

Jag har precis fått mens och har börjat för första gången med rosenrot. Äter även magnesium, kalcium, d vitamin, omega 3, multivitamin samt tar terracough som ska göra det lättare för simmarna. Hoppas mycket på rosenroten. Vi får väl se hur det går.

Jag har försökt hänga med lite i tråden. Hejsan allihopa!

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-01-16 09:22:39 följande:

Hej!

Har ni barn sen innan eller är det första? :)

Vi har barn sen innan.

Hoppas dina känningar är tidiga symtom.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-01-17 10:37:09 följande:

Verkar va ren önskan bara... tog ett testa tidigt idag och det var negativt bim -3 så jag börjar ställa in mig på att mensen ska komma om några dagar.

Hur går det för dig? Var är du i din cykel?

Trist med negativt. Fast jag slutar inte hålla tummarna förrän mensen kommit.

Jag har strax slut på mensen. Äl nästa onsdag.
  • Anonym (Sanna)
    Nykär15 skrev 2017-01-19 10:12:22 följande:

Ja tunn slemhinna kan ge mindre mens...jag har mängder, så jag hoppas ju min slemhinna är i fint skick iaf. 

Ja dag 4-5 låter väl vettigt. Har även läst om de som tar Letrozol under fler dagar. Men jag som tar dubbeldos håller mig till vad läkaren sagt, dag 3-7 och sen min spruta. 

Väntar svar från kliniken, vill veta vad hon har för plan om det inte tar sig denna gången eftersom hon inte ville skriva ut mer Letrozol...jag vill ju ha stimulering OCH ÄL-spruta innan vi går på IVF..så jag kan känna att vi faktiskt testade allt och inte bara lite...just nu växer ju äggen sig fina, men jag vet ju faktiskt inte om det faktiskt släpper nåt...

Hur menar du med sparsam mens och tunn slemhinna? Kan det påverka att bli gravid?

Min mens har nämligen ändrat sig sista året och blivit mer sparsam. Blöder rikligt dag 2 men sen är det flera dagar med lite/spottings. Det räcker med ett trosskydd. Har förstått att förändrad mens är ett tecken på att allt håller på sakta ner. Så sa gynekologen till mig. Men om jag nu har tunn slemhinna. Kan jag göra nåt, äta nåt för att den ska bli lite tjockare igen?
  • Anonym (Sanna)

Jag har inte problem med utebliven mens eller för kort lutealfas men tänkte jag provar rosenrot ändå denna månad ifall det kan hjälpa oss. Ni vet halmstrået... Men det kanske är nåt annat jag skulle kunna testa. Vi är på nionde försöket och denna månad ska jag testa med äl stickor också. Annars går jag mest efter sekret och äl-smärta. Oftast får jag inget utslag på stickorna. Ibland tror jag att jag släpper två ägg med några dagars mellanrum eftersom jag kan få så ont men det skulle ju också kunna vara cystor eller nåt. Åh vad det är mycket att tänka kring för att få det efterlängtade plusset.

• Anonym (Sanna)

Nu är äl i sikte. Jag testar med stickor och igår blev det lite svagt (att det åtminstone är på gång). Idag blir det nog starkare. Stickorna visar att älskaske inom 24-48 timmar eller hur? Så det är ju svårt veta exakt vilken dag det blir men jag känner oftast av äl tydligt. Har ont både före ägget släpper och när det gör det. Då gäller det bara få till det också.

• Anonym (Sanna)

Håller tummarna Nykär att det kommer se bra ut på torsdag.

Jag tror ju jag har ägglossning som vanligt men märker ju att hela cykeln ändrat sig, ett tecken att allt håller på stagnera. Funderat en del på slemhinnan när du nämnde det för nån vecka sen. Det kan ju vara nåt vajsning med den. Jag fyller också 40 i år. Jag blir alltmer uppgiven att det här nog inte kommer gå vägen men jag vill inte ge upp hoppet än.

• Anonym (Sanna)

Jag får ingen stegring på mina stickor. Tror jag testat för sent (omkring 18-19 tiden). När testar ni?

Nu moler det på så äggsläpp är på gång i alla fall. Jag tror på imorgon (eller i natt) och appen säger idag. Nu är det bara att hålla tummarna det tar sig.

• Anonym (Sanna)

Nykär: skönt få svar hur det ligger till och ännu bättre att det är ägg på g. Håller tummarna det inte behövs några sprutor nästa gång utan att det är nu det tar sig.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.