Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Jag är inte säker jag har äl denna månad. Har testat men får inget utslag och sekretet är inte jättetydligt och detsamma med molvärken. Äl kanske blir senare om nån dag (trodde onsdag/torsdag) eller inte alls. Vi har tyvärr inte sexat på en massa så det finns simmare där ifall att men ikväll får det bli. Håller tummarna på tur!

• Anonym (Sanna)

Det var intressant det där ifall tester kan luras. Men om de nu ändå skulle stämma, passar in med ens sekret så när skulle man kunna tänka sig ett positivt test blir för mig?

Jag känner av lite mer molvärk, fertilt sekret och fick nu der starkaste jag fått hittills (fast det är ett negativt test). Själv gissar jag äl är imorgon men det borde kanske bli söndag ifall det imorgon skulle visa positivt.

• Anonym (Sanna)

Eller så är en ev stegring ändå inte på gång. Det är svårt veta.

• Anonym (Sanna)
    Too tiki skrev 2017-01-27 15:57:46 följande:

Hade det varit mitt test hade jag tagit ett nytt ikväll då jag har snabb stegring :) När min ser ut som ditt test brukar det ett par timmar senare vara positivt.

Skulle tro att du får fullt utslag imorgon och i såna fall ÄL på söndag, såvida du inte tar ett nytt ikväll och det visar positivt såklart. Lycka till! Håller tummarna för att du får ÄL inom de närmaste dygnen :)

Tack för svar! Jag tror också på söndag. Tyvärr har jag slut tester. Det hade varit intressant få fullt utslag för en gångs skull. Nu blir det att ligga på och hoppas på det bästa.
  • Anonym (Sanna)

Too tiki: jag har bara hört en teori att mannen ska hålla sig i 7 dagar, att det ska bättra chanserna att få en flicka, inte att det i sig ska bättra chansen bli gravid.

I och för sig räckte det med en gång för oss (dagen innan äl) men jag tror ni gör bäst ligga varannan dag. Helst dagen innan äl och på själva äl dagen för att pricka in.

Vi ligger inte så ofta innan äl. Det blir oftast bara 1-2 gånger. Ibland kommer livet emellan också och orken finns inte som för 10 år sen. Hoppas det ska räcka ändå. Nu blev det sex dagen innan äl. Äl var mest troligt igår. Det gjorde så ont på eftermiddagen.

• Anonym (Sanna)
    GrönaDruvan skrev 2017-01-29 17:02:16 följande:

Jag var i slutet på vecka 17...

Två års försök, 2 missfall och nu det här... Pojken i magen måste klara sig!!!

Stor kram. Håller tummarna lilla gossen klarar sig.
  • Anonym (Sanna)
    Milou3 skrev 2017-02-02 19:50:26 följande:

Jag testade progesteronkräm för 3 månader sedan och blev gravid på första försöket. Testade månaden innan också men innan äl så tror fasiken äl uteblev den månaden för kände absolut ingenting runt äl då och det har jag alltid gjort, extremt mycket till och med. Hur som helst, det positiva med progesteronkräm enligt mig är att jag helt blivit av med små cystor/knölar jag haft i ena bröstet senaste 10 åren. Har aldrig ont runt äggstockar längre ( misstänkte lätt endometrios iof utan utredning)

Och min lutealfas har ökat från 10 till 12 dagar på tre månader!

Så testa!

Spännande det där med progresteronkrämen. Hur ska man smörja med den i cykeln? Och var?

Jag tror att när man är äldre (fyller 40) kan nog extra av hormonet behövas. Min cykel har ändrats sista året. Tex kommer äl två dagar tidigare än förut, nu oftas på dag 14 och cykeln är också kortare och mitt i allt ändras den och blir senare. Blödningen är också mer sparsam. Lutealfasen är i alla falll ca 13 dagar men det känns verkligen som att fertiliteten sjunker.
  • Anonym (Sanna)
    Too tiki skrev 2017-02-03 15:46:32 följande:

Idag fick jag tag på en privat gyn som lovat hjälpa mig om det inte blir något denna månad :) Han ska ta AMH och något mer prov, samt skriva ut Letrozol och följa upp med vul. Är så glad att äntligen fått hjälp men hoppas såklart jag slipper åka om feb kunde tänka sig att vara min månad ;) Min man han går här och trallar och visslar av glädje, tror han börjat ge upp så detta var ett helt underbart besked

Så bra du hittat en läkare. Det är ju bra ifall det inte tagit sig. Jag håller tummarna det tar sig denna månad.

Själv har jag inga större förhoppningar (men på samma gång hoppas jag innerligt) att det tar sig. Har inga känningar, bim om en vecka.
  • Anonym (Sanna)

Jag undrar om ni känner av båda äggstockarna? Jag känner bara av vänster sida. Kan det vara så att den högra äggstocken inte funkar eller är det bara att det aldrig ömmar på den sidan? Har ingen aning, funderade bara.

• Anonym (Sanna)
    Too tiki skrev 2017-02-04 10:37:47 följande:

Fram till denna månad har jag bara haft känningar på vänster sida men denna månaden kände jag mkt i båda, fast mest på vän sida. Har haft precis samma fundering som du. Nu har jag ätit en del tillskott som sägs påverka äggstockarna så jag vet inte om de ev. kan ha gjort så att höger kommit igång eller om det var något annat jag kände denna månad. Har du gjort något VUL? Jag har inte gjort det så jag har ingen aning om hur mina ser ut.

Jag har ätit rosenrot denna månad och tyckte jag kände av lite höger men var osäker jag verkligen kände det.

Vul har jag gjort för 10 år sen. DÅ såg allt bra ut. Efter den spolningen blev jag gravid två månader efteråt. Har funderat en del om jag ska boka tid, kolla upp ifall jag har cystor men det känns och då kunde man på samma gång kolla om det är stock någonstans. Men har inte tagit mig för att boka än.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.