• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • wa76
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-29 13:41:39 följande:

Här är min kurva från idag:

Oj, fin kurva din med! Verkar som du har BIM snart? Jag är på cd 9 och du verkar vara på cd8.
  • wa76
    wa76 skrev 2017-01-29 14:02:23 följande:
    Oj, fin kurva din med! Verkar som du har BIM snart? Jag är på cd 9 och du verkar vara på cd8.
    NEJ, menade ÄL+9 resp ÄL +8 
    :D
  • Too tiki

Fy så långsamt tiden går :( Fick hög fertilitet på monitorn idag igen!! Tog ett billigt test vid lunchtid och då strecket var nästan lika starkt som kontrollstrecket. Var därför tvungen att dubbelkolla med CB vanliga test som givetvis bara visade en rund ring. Blir verkligen galen på denna väntan, vill ha ÄL nu!! Skrikandes Ursäkta bittert inlägg men jag var bara tvungen att få ur mig lite skit för jag känner mig extremt otålig just nu :)

• HoppasPåEnTill
    wa76 skrev 2017-01-29 14:03:46 följande:

NEJ, menade ÄL+9 resp ÄL +8 

:D

Ja något sånt. Ska försöka vänta med att testa till februari.
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-29 14:36:12 följande:

Fy så långsamt tiden går :( Fick hög fertilitet på monitorn idag igen!! Tog ett billigt test vid lunchtid och då strecket var nästan lika starkt som kontrollstrecket. Var därför tvungen att dubbelkolla med CB vanliga test som givetvis bara visade en rund ring. Blir verkligen galen på denna väntan, vill ha ÄL nu!!  Ursäkta bittert inlägg men jag var bara tvungen att få ur mig lite skit för jag känner mig extremt otålig just nu :)

Segt, vilken dag är du på nu?
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-29 15:08:34 följande:
    Segt, vilken dag är du på nu?

Ja nu går tiden extremt långsamt..... Är på cd 12 idag så jag har ju inte väntat så länge men på något vis känns det mkt längre än vad det brukar :(

Är också lite fundersam på hur vi ska tänka på vad det gäller samlag. En del skriver ju att man ska ha samlag var tredje dag om simmarna inte är så bra kvalité. Vi har ju ingen aning om hur min mans simmare är så frågan är om vi ska göra som vi gjort hittills, varannan dag....eller kanske börja testa var tredje dag istället. Känns som om man har lättare för att missa själva ÄL om man kör var tredje, för det är väl så att spermier av sämre kvalité inte lever kanske mer än max 24 tim?

På tal om spermier så fick jag frågan om vi ha testat avhållsamhet 5-7 dagar innan ÄL för att få bättre chans att bli gravid. Någon som hört någon teori om att det ska vara enklare att bli gravid om man gör så?

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-29 15:29:55 följande:

Ja nu går tiden extremt långsamt..... Är på cd 12 idag så jag har ju inte väntat så länge men på något vis känns det mkt längre än vad det brukar :(

Är också lite fundersam på hur vi ska tänka på vad det gäller samlag. En del skriver ju att man ska ha samlag var tredje dag om simmarna inte är så bra kvalité. Vi har ju ingen aning om hur min mans simmare är så frågan är om vi ska göra som vi gjort hittills, varannan dag....eller kanske börja testa var tredje dag istället. Känns som om man har lättare för att missa själva ÄL om man kör var tredje, för det är väl så att spermier av sämre kvalité inte lever kanske mer än max 24 tim?

På tal om spermier så fick jag frågan om vi ha testat avhållsamhet 5-7 dagar innan ÄL för att få bättre chans att bli gravid. Någon som hört någon teori om att det ska vara enklare att bli gravid om man gör så?

Jag tror på varannan isf, hört att man inte ska ändra på sina rutiner då tillgång styrs av efterfrågan, så gäller att inte mixtra för mycket. Ni får väl förutsätta att simmarna är ok om ni inte vet?
  • Anonym (Sanna)

Too tiki: jag har bara hört en teori att mannen ska hålla sig i 7 dagar, att det ska bättra chanserna att få en flicka, inte att det i sig ska bättra chansen bli gravid.

I och för sig räckte det med en gång för oss (dagen innan äl) men jag tror ni gör bäst ligga varannan dag. Helst dagen innan äl och på själva äl dagen för att pricka in.

Vi ligger inte så ofta innan äl. Det blir oftast bara 1-2 gånger. Ibland kommer livet emellan också och orken finns inte som för 10 år sen. Hoppas det ska räcka ändå. Nu blev det sex dagen innan äl. Äl var mest troligt igår. Det gjorde så ont på eftermiddagen.

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-29 15:52:41 följande:
    Jag tror på varannan isf, hört att man inte ska ändra på sina rutiner då tillgång styrs av efterfrågan, så gäller att inte mixtra för mycket. Ni får väl förutsätta att simmarna är ok om ni inte vet?
    Ja vi får väl köra på som vi brukar och hoppas på det bästa. Blev bara så förvånad över detta med att vara avhållsam 5-7 dgr före ÄL att jag fick för mig att var tredje dag skulle vara bättre. Har ångest och tänker för mkt i väntan på ÄL så jag får väl skylla på det :)
  • Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-01-29 16:00:16 följande:

Too tiki: jag har bara hört en teori att mannen ska hålla sig i 7 dagar, att det ska bättra chanserna att få en flicka, inte att det i sig ska bättra chansen bli gravid.

I och för sig räckte det med en gång för oss (dagen innan äl) men jag tror ni gör bäst ligga varannan dag. Helst dagen innan äl och på själva äl dagen för att pricka in.

Vi ligger inte så ofta innan äl. Det blir oftast bara 1-2 gånger. Ibland kommer livet emellan också och orken finns inte som för 10 år sen. Hoppas det ska räcka ändå. Nu blev det sex dagen innan äl. Äl var mest troligt igår. Det gjorde så ont på eftermiddagen.

Vi har haft mkt att fixa med flytten denna månad så vi har inte haft ork till varannan dag. Vi fick till det igår i varje fall och så måste vi få till det imorgon och då hoppas jag att jag får ÄL dagen efter för mer vet jag inte om vi orkar med just nu, är helt slut i både kropp och huvud för tillfället. Hoppas månaden går fort och flytten är klar så man får det lite lugnare för nu känns allt väldigt trögt och horribelt att man ska behöva känna att man måste få till sex när man egentligen inte orkar... :(

Håller tummarna för att ni träffade rätt denna gång :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.