Too tiki skrev 2017-01-22 09:54:51 följande:
Jo det är ju så olika från person till person och det är ju inte bra att vara hyper som jag är nu heller när man vill bli gravid så jag skulle nog vänta med att ta extra tablett om jag vore du.
Nej fast hyper är jag ju väldigt långt ifrån, jag kommer ju ta nya prover snart igen med. Så tror inte att jag kommer hamna där i första taget. Men får se, har inte gjort det ännu. Men ska be om nya prover om tre veckor när jag ätit dubbelt i 4 veckor. Så får vi se. Ska ju till kliniken på torsdag så får prata med dem då.
Anonym (Littleprincess) skrev 2017-01-22 14:23:26 följande:
Min "mens" var tydligen ett tidigt missfall... började som ljusrosa flytning och ett litet hopp tändes att de kunde va genombrottsblödning då det bara va ytterst lite o sen inget mer på hela dagen. Men inatt kom det en störtflod med klumpar och massa smärta. Har haft samma en gång tidigare och då var det missfall =(
Att det ska va så svårt att bli gravid när man vill.
Har haft jättelätt för det med de andra barnen. Så nu tar väl åldern ut sin rätt.
Just nu vill jag bara lägga ner hela bebisverkstaden o skita i det =(
Men vet att om några v växer hoppet igen...
Usch vad tråkigt...hade du plussat innan? Låter som du inte riktigt vet om det var mens eller missfall, därav min fråga. Klumpar i mensen har jag vissa cykler, andra inte. Så tidigt är ju en graviditet bara nån mm så man hinner ju inte få klumpar precis. Slemhinnan är ju densamma om det är mens eller tidigt missfall då det inte hunnit växa till sig något.
Jag vet känslan iaf med hopplösheten med att bli gravid och att man har åldern emot sig...fyller 40 om ett par veckor och känns som jag kanske bara är dum som ännu hoppas på att vi ska klara detta....
Anonym (Sanna) skrev 2017-01-23 08:34:33 följande:
Nu är äl i sikte. Jag testar med stickor och igår blev det lite svagt (att det åtminstone är på gång). Idag blir det nog starkare. Stickorna visar att älskaske inom 24-48 timmar eller hur? Så det är ju svårt veta exakt vilken dag det blir men jag känner oftast av äl tydligt. Har ont både före ägget släpper och när det gör det. Då gäller det bara få till det också.
Skönt det närmar sig!
Jag ska kolla mina ägg på torsdag, så himla rädd att det inte ska ha mognat nåt...om det ser bra ut ska jag få ÄL-spruta denna gången för att lossa...har med sambon för om det ser dåligt ut kommer jag bryta ihop...riktigt stressad över att se hur det ser ut...