• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (Littleprincess)
    Anonym (Sanna) skrev 2017-01-15 22:06:11 följande:

Jag hoppar in här. Är 39 år och är snart på nionde försöket. Vi försöker på femte barnet.

Jag har precis fått mens och har börjat för första gången med rosenrot. Äter även magnesium, kalcium, d vitamin, omega 3, multivitamin samt tar terracough som ska göra det lättare för simmarna. Hoppas mycket på rosenroten. Vi får väl se hur det går.

Jag har försökt hänga med lite i tråden. Hejsan allihopa!

Hej!

Har ni barn sen innan eller är det första? :)
  • Anonym (Littleprincess)

Ett litet hopp har tänts!

Har magvärk och nu även ömma bröst vilket jag aldrig har annars...

Bim -4 idag

• Too tiki

Negativt idag ÄL+13 :( Är troligtvis inte gravid för idag dippade tempen också så idag slutar jag med krämen och hoppas mensen kommer igång så jag kan börja om med pergo (dubbelkur denna gång).

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-16 09:38:09 följande:

Negativt idag ÄL+13 :( Är troligtvis inte gravid för idag dippade tempen också så idag slutar jag med krämen och hoppas mensen kommer igång så jag kan börja om med pergo (dubbelkur denna gång).

Blä..vet känslan. Slutade igår med Lutinus efter negativt på ÄL+13...börjar ju undra om man nånsin ska bli gravid igen...Gråter kram
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-16 08:09:02 följande:
    Testade negativt igår och slutade då med Lutinus så mensen kan komma idag eller förhoppningsvis i morgon så vi kan börja om...testade idag med på BIM och det är negativt så bara att vänta nu. Ledsen igår men man blir luttrad..så bara att kämpa vidare. Tårarna hjälper ju tyvärr inte det minsta...
    Anonym (Sanna) skrev 2017-01-15 22:06:11 följande:

Jag hoppar in här. Är 39 år och är snart på nionde försöket. Vi försöker på femte barnet.

Jag har precis fått mens och har börjat för första gången med rosenrot. Äter även magnesium, kalcium, d vitamin, omega 3, multivitamin samt tar terracough som ska göra det lättare för simmarna. Hoppas mycket på rosenroten. Vi får väl se hur det går.

Jag har försökt hänga med lite i tråden. Hejsan allihopa!

Välkommen! 
    Fick också neg. idag så idag slutar jag med krämen och hoppas mensen kommer igång :( Har på något vis känt på mig att det inte hade tagit denna gången heller så jag var ganska förberedd på neg. Känns trist men som du skriver, man blir luttrad, så nu får vi bara hoppas att mensen kommer igång snabbt så vi kan börja om... Kramar till dig Hjärta
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-16 09:39:39 följande:
    Blä..vet känslan. Slutade igår med Lutinus efter negativt på ÄL+13...börjar ju undra om man nånsin ska bli gravid igen...Gråter kram

Tack, jag skrev till dig precis :) Har också funderingar kring om man kan bli gravid mer...Jag tror att mina ägg är skruttiga så jag kommer faktiskt börja med DHEA som jag läst väldigt mkt positivt om de senaste dagarna. Hade beställt det före jul men dumt nog tog jag inget då, men ska börja så snart som mensen bara kommer igång för det tar ett par månader innan den ger effekt. 

Många kramar till dig och hoppas det känns bättre snartHjärta

• Too tiki
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-01-16 09:24:02 följande:

Ett litet hopp har tänts!

Har magvärk och nu även ömma bröst vilket jag aldrig har annars...

Bim -4 idag

Håller tummarna för att det är gravsymptom du känner :)
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-16 09:45:10 följande:

Tack, jag skrev till dig precis :) Har också funderingar kring om man kan bli gravid mer...Jag tror att mina ägg är skruttiga så jag kommer faktiskt börja med DHEA som jag läst väldigt mkt positivt om de senaste dagarna. Hade beställt det före jul men dumt nog tog jag inget då, men ska börja så snart som mensen bara kommer igång för det tar ett par månader innan den ger effekt. 

Många kramar till dig och hoppas det känns bättre snartHjärta

OK äter man DHEA hela cykeln? Jag har tagit AMH-prov och har iaf en riktigt bra reserv, men däremot säger ju inte det något om kvalitén. 

Vi har ju en plan gå vidare med IVF..men hade sååå hemskt gärna sluppit det ju då vi ändå lyckats bli gravid på egen hand två gånger förra året...hade nog ändå trott att Letrozolen skulle ge effekt på två omgångar då många verkar bli gravida med det och även ihop med Lutinus..innan har jag ju inte haft nån uppstöttning med mediciner men klarat det ändå..så varför går det inte nu??? Blä.

Hoppas iaf få svar på mitt TSH som jag lämnade för en vecka sen, hoppas innerligt att det har gått neråt..

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-01-16 09:22:39 följande:

Hej!

Har ni barn sen innan eller är det första? :)

Vi har barn sen innan.

Hoppas dina känningar är tidiga symtom.
  • Monchichi

wa76: Tack!

Usch jag hade streptokocker typ A så det blev penicillin. Yngsta sonen kom hem från skolan med feber och kräktes i natt och sambon känner sig något febrig och halsont så det sätter nog punkt denna cykel. Sjukdomarna rår vi inte på nu. Trist. Och snart är vabruari här.....

Nykär och Too tiki: Hur går det för er? Någon mens?

Anonym (Sanna): Välkommen!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.