• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Tvilling73
    Anonym (Sanna) skrev 2017-01-27 08:17:52 följande:

Jag är inte säker jag har äl denna månad. Har testat men får inget utslag och sekretet är inte jättetydligt och detsamma med molvärken. Äl kanske blir senare om nån dag (trodde onsdag/torsdag) eller inte alls. Vi har tyvärr inte sexat på en massa så det finns simmare där ifall att men ikväll får det bli. Håller tummarna på tur!

Då är det samma här.

Tog ett test och hade blinkande glad gubbe i tisdags. Men vi har varit så trötta att vi inte ens orkat tänka på mys..

Får se ikväll, men det känns sent.

Har inte heller haft så speciella symtom.

• Anonym (Sanna)

Det var intressant det där ifall tester kan luras. Men om de nu ändå skulle stämma, passar in med ens sekret så när skulle man kunna tänka sig ett positivt test blir för mig?

Jag känner av lite mer molvärk, fertilt sekret och fick nu der starkaste jag fått hittills (fast det är ett negativt test). Själv gissar jag äl är imorgon men det borde kanske bli söndag ifall det imorgon skulle visa positivt.

• Anonym (Sanna)

Eller så är en ev stegring ändå inte på gång. Det är svårt veta.

• Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-01-27 15:43:19 följande:

Det var intressant det där ifall tester kan luras. Men om de nu ändå skulle stämma, passar in med ens sekret så när skulle man kunna tänka sig ett positivt test blir för mig?

Jag känner av lite mer molvärk, fertilt sekret och fick nu der starkaste jag fått hittills (fast det är ett negativt test). Själv gissar jag äl är imorgon men det borde kanske bli söndag ifall det imorgon skulle visa positivt.

Hade det varit mitt test hade jag tagit ett nytt ikväll då jag har snabb stegring :) När min ser ut som ditt test brukar det ett par timmar senare vara positivt.

Skulle tro att du får fullt utslag imorgon och i såna fall ÄL på söndag, såvida du inte tar ett nytt ikväll och det visar positivt såklart. Lycka till! Håller tummarna för att du får ÄL inom de närmaste dygnen :)

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-27 10:54:04 följande:

Var går du någonstans? Tänkte på att vi ju ska flytta ner till Gbg och som jag förstod det bor du väl i närheten av Gbg?

Idag känns livet lite lättare för idag fick jag hög fertilitet på monitorn :) Kände redan igår att något var på G för det började mola på som det gjorde förra månaden. Om det blir som förra månaden kommer jag få ÄL den 1-2 feb vilket blir cd 15 eller 16. Hoppas att den längre tiden ger fina ägg nu så vi kanske får ett + denna månad...

Lycka till nu, jag håller tummarna för er :)

Härligt! Håller tummarna nu! Jag hade inget positivt äl-test igår så jag hade iaf inte fått tidig äl av mig själv denna gång. Tog Ovitrelle igår kväll och då släpper ägget idag eller i morgon. Eftersom det var 23 mm igår så är det ju runt 25 idag vilket är kanonbra. När man lossar själv är de ju lite mindre vid denna tid så hon sa cd11-12 är jättebra för mig som normalt lossar på 12 annars med.
  • Anonym (Sanna)
    Too tiki skrev 2017-01-27 15:57:46 följande:

Hade det varit mitt test hade jag tagit ett nytt ikväll då jag har snabb stegring :) När min ser ut som ditt test brukar det ett par timmar senare vara positivt.

Skulle tro att du får fullt utslag imorgon och i såna fall ÄL på söndag, såvida du inte tar ett nytt ikväll och det visar positivt såklart. Lycka till! Håller tummarna för att du får ÄL inom de närmaste dygnen :)

Tack för svar! Jag tror också på söndag. Tyvärr har jag slut tester. Det hade varit intressant få fullt utslag för en gångs skull. Nu blir det att ligga på och hoppas på det bästa.
  • Monchichi

Too tiki: För en som aldrig använt tester och analyserat så mycket verkar det lite meckigt med stegringar. T.ex. testet som Anonym (Sanna) visade en bild på hade ju två streck, men det är inte positivt säger ni, hur ser testet ut när det är positivt? Sekret tror jag inte jag kan klura ut, känns inte tydligt på något sätt för mig.

Jag har fått en annan oro. Min sambo äter ju också medicin mot halsfluss, och på hans står det att man inte ska ta det om man är gravid eller planerar graviditet. Jag funderar ju förstås nu på hur det påverkar spermierna. Informationen är ju skriven utifrån ett kvinnligt perspektiv under rubriken Graviditet och amning. Någon som stött på detta tidigare? Jag åt Kåvepenin och den är ok vid graviditet men han tål inte penicillin och fick en annan som förhindrar bakterierna från att dela sig och på så sätt stoppa spridningen.

• Too tiki
    Monchichi skrev 2017-01-27 21:01:06 följande:

Too tiki: För en som aldrig använt tester och analyserat så mycket verkar det lite meckigt med stegringar. T.ex. testet som Anonym (Sanna) visade en bild på hade ju två streck, men det är inte positivt säger ni, hur ser testet ut när det är positivt? Sekret tror jag inte jag kan klura ut, känns inte tydligt på något sätt för mig.

Jag har fått en annan oro. Min sambo äter ju också medicin mot halsfluss, och på hans står det att man inte ska ta det om man är gravid eller planerar graviditet. Jag funderar ju förstås nu på hur det påverkar spermierna. Informationen är ju skriven utifrån ett kvinnligt perspektiv under rubriken Graviditet och amning. Någon som stött på detta tidigare? Jag åt Kåvepenin och den är ok vid graviditet men han tål inte penicillin och fick en annan som förhindrar bakterierna från att dela sig och på så sätt stoppa spridningen.

När ägglossningstester är positiva så ska teststrecket vara lika starkt som kontrollstrecket, eller starkare (mitt brukar bli starkare). Bifogar en bild som jag hittade på nätet där du kan se stegringen och till sist hur det ser ut när det är positivt.

Såhär brukar mina se ut.

Angående din fråga om medicinen din man äter har jag ingen aning om hur det påverkar. Skulle nog rådfråga läkaren som skrev ut hans medicin för att vara på den säkra sidan.

• Too tiki
    Monchichi skrev 2017-01-27 21:01:06 följande:

Glömde lägga till länk angående sekretet mammasidan.se/bli-gravid/livmoderhalssekretet
  • wa76
    Nykär15 skrev 2017-01-26 09:45:20 följande:
    Nu har jag vart på UL (CD10 idag). Först kikade hon bara inuti och sa att slemhinnorna såg jättefina ut och bra sekret från livmodertappen. Sen gjorde hon VUL, mätte slemhinnan till 9 mm och visade att den är treskiktad (den bör vara 8-10 mm för att vara mottaglig för graviditet så det är ju jättebra och tyder på att mina östrogennivåer är i bra balans). Sen kollade hon äggen, på höger sida hade jag ett jättefint på 23 mm och på vänster ett på 20 mm. Så ikväll ska jag ta Ovitrelle. Nästa fredag ska jag börja med Lutinus igen.

Om det inte tar sig denna gången så kommer jag att stimuleras enbart med sprutor nästa omgång och då kommer jag få gå på 2-3 UL för att kolla tillväxten och sen även få Ovitrelle för att lossa.
    Hon var nöjd med på hur kroppen svarade på medicinen iaf och hur allt såg ut. Och jag med, var så himla rädd att inget ägg skulle vara moget!
    Åh vad skönt! Det låter ju verkligen lovande! Håller tummarna att det verkligen tar sig den här gången!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.