Monchichi skrev 2017-01-27 21:01:06 följande:
Too tiki: För en som aldrig använt tester och analyserat så mycket verkar det lite meckigt med stegringar. T.ex. testet som Anonym (Sanna) visade en bild på hade ju två streck, men det är inte positivt säger ni, hur ser testet ut när det är positivt? Sekret tror jag inte jag kan klura ut, känns inte tydligt på något sätt för mig.
Jag har fått en annan oro. Min sambo äter ju också medicin mot halsfluss, och på hans står det att man inte ska ta det om man är gravid eller planerar graviditet. Jag funderar ju förstås nu på hur det påverkar spermierna. Informationen är ju skriven utifrån ett kvinnligt perspektiv under rubriken Graviditet och amning. Någon som stött på detta tidigare? Jag åt Kåvepenin och den är ok vid graviditet men han tål inte penicillin och fick en annan som förhindrar bakterierna från att dela sig och på så sätt stoppa spridningen.
När ägglossningstester är positiva så ska teststrecket vara lika starkt som kontrollstrecket, eller starkare (mitt brukar bli starkare). Bifogar en bild som jag hittade på nätet där du kan se stegringen och till sist hur det ser ut när det är positivt.
Såhär brukar mina se ut.
Angående din fråga om medicinen din man äter har jag ingen aning om hur det påverkar. Skulle nog rådfråga läkaren som skrev ut hans medicin för att vara på den säkra sidan.