• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Monchichi

Too tiki: Men vad knöligt för dig med ÄL, har den varit eller inte. Alltid är det ju något att fundera över i detta eviga kämpande och väntande. Men vad fantastiskt att du fick tag på en läkare som både kan ge letrozol och så vul så du får se resultatet och slippa det mesta av de funderingar som nu råder.

wa76: Svårt att säga. Jag har haft mellan 24 och 44 dagar, men oftast runt 35 dagar. Samtidigt som jag hoppas på plus nu så känner jag mig så osäker då sambon åt medicin när vi försökte, en medicin som absolut inte skulle tas om man ammade eller försökte bli gravid, eller var gravid. Den stoppade så att bakterierna inte delade sig. Men om inte heller cellerna klarar delning så kan det väl knappast bli en graviditet? Åh, jag känner mig så olustig inför detta nu. Och det finns väl ingen vetenskap på hur spermier påverkas av medicin?

• wa76
    Monchichi skrev 2017-02-03 20:54:18 följande:

wa76: Svårt att säga. Jag har haft mellan 24 och 44 dagar, men oftast runt 35 dagar. Samtidigt som jag hoppas på plus nu så känner jag mig så osäker då sambon åt medicin när vi försökte, en medicin som absolut inte skulle tas om man ammade eller försökte bli gravid, eller var gravid. Den stoppade så att bakterierna inte delade sig. Men om inte heller cellerna klarar delning så kan det väl knappast bli en graviditet? Åh, jag känner mig så olustig inför detta nu. Och det finns väl ingen vetenskap på hur spermier påverkas av medicin?

Ja, jag undrar också om spermier påverkas på samma sätt? Hoppas inte så klart!
    När skulle du testa i så fall? Borde det inte vara dags nu? :)

• Anonym (Sanna)

Jag undrar om ni känner av båda äggstockarna? Jag känner bara av vänster sida. Kan det vara så att den högra äggstocken inte funkar eller är det bara att det aldrig ömmar på den sidan? Har ingen aning, funderade bara.

• Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-02-03 19:07:11 följande:
    Så bra du hittat en läkare. Det är ju bra ifall det inte tagit sig. Jag håller tummarna det tar sig denna månad.

Själv har jag inga större förhoppningar (men på samma gång hoppas jag innerligt) att det tar sig. Har inga känningar, bim om en vecka.

Ja det känns helt fantastiskt :) Idag hade jag en temp på 37,11 och fertilityfriens satte ut ÄL den 31/1 så nu känner jag mer hopp om att det kan bli något denna månad :)
    Har lite molande av och till men det brukar jag ju ha så det säger ingenting. Däremot brukar jag inte ha så hög temp så det kanske kan vara en indikation på att något händer, vem vet.

Håller tummarna för dig!

• Too tiki

Too tiki: Men vad knöligt för dig med ÄL, har den varit eller inte. Alltid är det ju något att fundera över i detta eviga kämpande och väntande. Men vad fantastiskt att du fick tag på en läkare som både kan ge letrozol och så vul så du får se resultatet och slippa det mesta av de funderingar som nu råder.

Idag gick min temp upp till 37,11 så nu har fertilityfriend satt ut ÄL den 31/1 :) Ja det ska bli intressant att få möjlighet att bli kollad om det inte blir något denna månad.
  • Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-02-04 08:59:50 följande:

Jag undrar om ni känner av båda äggstockarna? Jag känner bara av vänster sida. Kan det vara så att den högra äggstocken inte funkar eller är det bara att det aldrig ömmar på den sidan? Har ingen aning, funderade bara.

Fram till denna månad har jag bara haft känningar på vänster sida men denna månaden kände jag mkt i båda, fast mest på vän sida. Har haft precis samma fundering som du. Nu har jag ätit en del tillskott som sägs påverka äggstockarna så jag vet inte om de ev. kan ha gjort så att höger kommit igång eller om det var något annat jag kände denna månad. Har du gjort något VUL? Jag har inte gjort det så jag har ingen aning om hur mina ser ut.
  • Too tiki

Glömde skriva ang din mans medicinering. Har du googlat på den verksamma beståndsdelen i medicinen? Ofta hittar man mer information om mediciner och hur de påverkar på utländska sidor, tänkte att det kanske kan hjälpa er. Sen skulle jag tro att antingen så blir det ingen graviditet pga han åt medicinen, men blir du gravid, då har det ju bevisligen fungerat och då tror jag inte det påverkar en ev. graviditet.
  • Anonym (Sanna)
    Too tiki skrev 2017-02-04 10:37:47 följande:

Fram till denna månad har jag bara haft känningar på vänster sida men denna månaden kände jag mkt i båda, fast mest på vän sida. Har haft precis samma fundering som du. Nu har jag ätit en del tillskott som sägs påverka äggstockarna så jag vet inte om de ev. kan ha gjort så att höger kommit igång eller om det var något annat jag kände denna månad. Har du gjort något VUL? Jag har inte gjort det så jag har ingen aning om hur mina ser ut.

Jag har ätit rosenrot denna månad och tyckte jag kände av lite höger men var osäker jag verkligen kände det.

Vul har jag gjort för 10 år sen. DÅ såg allt bra ut. Efter den spolningen blev jag gravid två månader efteråt. Har funderat en del om jag ska boka tid, kolla upp ifall jag har cystor men det känns och då kunde man på samma gång kolla om det är stock någonstans. Men har inte tagit mig för att boka än.
  • Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-02-04 12:38:55 följande:
    Jag har ätit rosenrot denna månad och tyckte jag kände av lite höger men var osäker jag verkligen kände det.

Vul har jag gjort för 10 år sen. DÅ såg allt bra ut. Efter den spolningen blev jag gravid två månader efteråt. Har funderat en del om jag ska boka tid, kolla upp ifall jag har cystor men det känns och då kunde man på samma gång kolla om det är stock någonstans. Men har inte tagit mig för att boka än.
    Kan vara idé. Jag ska ju få undersökt mig om det inte tar sig denna månad. Känns bra för det kan ju vara något enkelt som går att åtgärda som tex spolning, har läst flera som blivit gravida efter det.
  • Monchichi

Too tiki: Tack för tipset. Jag har bara googlat på medicinen och sen hittat ett par mediciner som påverkar spermier och det var flera för reumatism. Dumt att jag inte googlat på det verksamma ämnet. Ska göra det.

Anonym (Sanna): Jag känner inga av mina äggstockar, och har aldrig gjort, det behöver man nog inte göra, det går att ägglossa ändå. Jag tog mig i kragen och bokade ett gynbesök, och hoppas få lite värden kollade eller upptäcka om något är galet som förhoppningsvis går att åtgärda. Det som avskräcker är väl om man skulle få något negativt besked som inte går att rå på. Ibland känns det bättre att inte veta, men ja, det visar sig för mig, om jag kommer någon vart.

wa76: Jag känner mig negativ, mer än tidigare. Och det är så jobbigt att få det där minuset kastat i ansiktet när det säkert är kroppen som bara är seg. Vi fick bara till det tre gånger pga alla sjukdomar och elände denna cykel så ett plus känns bara så långt borta. Jag känner inget som skulle kunna tyda på en graviditet tyvärr. Vågar inte testa. Usch vilket negativt inlägg, förlåt!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.