Monchichi skrev 2017-02-03 20:54:18 följande:
Too tiki: Men vad knöligt för dig med ÄL, har den varit eller inte. Alltid är det ju något att fundera över i detta eviga kämpande och väntande. Men vad fantastiskt att du fick tag på en läkare som både kan ge letrozol och så vul så du får se resultatet och slippa det mesta av de funderingar som nu råder.
wa76: Svårt att säga. Jag har haft mellan 24 och 44 dagar, men oftast runt 35 dagar. Samtidigt som jag hoppas på plus nu så känner jag mig så osäker då sambon åt medicin när vi försökte, en medicin som absolut inte skulle tas om man ammade eller försökte bli gravid, eller var gravid. Den stoppade så att bakterierna inte delade sig. Men om inte heller cellerna klarar delning så kan det väl knappast bli en graviditet? Åh, jag känner mig så olustig inför detta nu. Och det finns väl ingen vetenskap på hur spermier påverkas av medicin?
Glömde skriva ang din mans medicinering. Har du googlat på den verksamma beståndsdelen i medicinen? Ofta hittar man mer information om mediciner och hur de påverkar på utländska sidor, tänkte att det kanske kan hjälpa er. Sen skulle jag tro att antingen så blir det ingen graviditet pga han åt medicinen, men blir du gravid, då har det ju bevisligen fungerat och då tror jag inte det påverkar en ev. graviditet.