bluebird6 skrev 2017-02-06 12:03:25 följande:
God förmiddag!
Håller tummarna fö Er Too Tiki och Nykär..
Hemma sjukskriven denna veckan ut så jag kan få vila, gråta och fundera färdigt på om man vågar försöka igen...
Hur vågar man försöka? Jag tänkte verkligen att denna gången var det vår tur. Att det inte kan sluta på samma sätt.
Vänta på utredning flera veckor och sedan på svar?
eller försöka direkt och ta emot all den hjälp de erbjuder under graviditeten?
Hormoner, blodförtunnande och ev hjälp mot immunförsvaret.
Jag fixar inte en gång till att nästan ta mig till Kub och sedan göra vul som visar att fostret dött v 8. Får vul då och då pga upprepade mf.
nu senast var det ju v v 11 ()10+0 och snart dags att ta prover inför kub. Så jäkla arg och besviken på min kropp.
man känner sig så jäkla misslyckad.
Förstår hur du känner dig och tror att det är bra att du är sjukskriven nu ett tag så sorgen får ta sin tid 
Råden jag kan ge är bla. det som Nykär skriver om. Kolla ditt TSH om det redan inte är kollat för det är väldigt viktigt att det inte är för högt vid en graviditet. Jag har haft både lågt och högt, men nu ligger mitt TSH på 0,89, förra gången låg det så lågt som 0,07 så det går åt rätt håll.
Däremot har mitt D-vit gått ner från 96 till 89 så nu får jag justera d-vit så jag kommer upp över 100 igen som jag var i höstas. Att ha bra d-vit värden är också viktigt för fertilitet så det kan också vara idé att kolla upp.
Jag har denna månad börjat med albyl minor som är blodförtunnande då jag läst att man kan ta det om man inte får blodförtunnande utskrivet av läkare. Sen progesteron om du inte fick det vid tidigare graviditet.
Hoppas att det snart känns bättre för dig. Många tröstekramar